hoe verloopt een ontsluiting?

Discussie in 'De bevalling' gestart door lovekisses, 30 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi!

Een week geleden al mijn slijmprop verloren en mijn vk gaf aan dat mijn baarmoedermond al verweekt was en dat ze wel iets naar binnen kon net haar vinger, maar ze wilde het nog geen ontsluiting noemen.. ook gaf ze aan dat mijn baarmoeder best wel ver naar achter lag..

Nu vraag ik mij af wat dit nou precies betekent.. en hoe verloopt alles dan.. word je baarmoeder eerst week en krijg je dan ontsluiting en wat houd het dan in dat me baarmoedermond zo diep ligt?

2. wolchu

wolchu Bekend lid

6 dec 2011
    918
    2
    18
    Verloopt bij iededere bevalling anders. Valt niet veel over teczeggen. Succes met wachten

3. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Er is inderdaad niks over te zeggen. Het kan ineens morgen anders zijn of bij 41 weken is het nog zo.

4. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik begrijp dat over het termijn niks te zeggen is.. maar doel meer op wat er van binnen gebeurd.. zoals ik heb begrepen verweekt je baarmoeder eerst en krijg je ontsluiting daarna.. maar wanneer word je baarmoedermond dan korter.. en als mijn baarmoeder diep ligt, houd dit dan misschien in dat die ap korter is?

5. sepherine

sepherine Niet meer actief

Eerst verweken . Dan verkorten en dan ontsluiting .

6. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke maar mijn baarmoeder lag heel diep, houd dit dan in dat die korter is geworden? En omdat ze ook al aangaf dat er al een begin qua ontsluiting was

7. sepherine

sepherine Niet meer actief

Waarschijnlijk is hij iets verkort maar verkorten en onstluiten kan de de eerste cm of 2 samen gaan hoor .

8. Minnimouse

Minnimouse Actief lid

15 nov 2009
    311
    0
    0
    Diep liggen hoeft niet te betekenen dat hij korter is. Vaak ligt de bm hoog aan het begin van de zwangerschap en als de baby is ingedaald komt ie wat lager.Het heeft niets te maken met de lengte van de bm mond. Die is normaal 3 of 4 cm geloof ik. Dan verweekt ie en dan verstrijkt hij. Bij een eerste heb je dan meestal nog geen echte ontsluiting. Pas als ie (bijna helemaal) versteken is gaat de bm open. Dat is mij ten minste verteld, succes!

9. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohhh dan snap ik het haha!
    Zal het dan bij de vk nog even precies navragen of die dan korter is of niet.. de kleine ligt wel al helemaal ingedaald en vast.
    Blijft een ingewikkeld proces zeg zwanger zijn.. dacht dat het altijd een bepaalde volgorde had.. maar niet dus

10. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Inderdaad baarmoedermond verweken, dan verkorten tot hij geheel verstreken is en dan begint je ontsluiting.

Deel Deze Pagina