Hallo, ik heb denk ik een hele vreemde vraag maar ik hoop toch dat jullie me een beetje advies kunnen geven. Ik ben op dit moment 9 weken en 3 dagen zwanger en mn vriend en ik hebben besloten dat mn zoontje van 9 een van de eerste is die moet horen dat hij een broertje of een zusje gaat krijgen. Mn vriend heeft voor mn verjaardag geregeld dat we donderdag 22 jan. een pretecho hebben. Nu vraag ik me af hoeveel risico er nog is dat er iets misgaat als met die echo blijkt dat alles eruit ziet zoals t hoord en dat het hartje klopt. Het begint nu echt een soort van onmogelijk te worden om het voor iedereen te verzwijgen en mensen beginnen al dingen te vermoeden maar ik wil mn zoontje ook niet helemaal blij gaan maken als er nog een grote kans is dat het misgaat. Wat is jullie mening hier over? Alvast heel erg bedankt voor de moeite. Groetjes Debby
hoi Debby, tja, je moet natuurlijk zelf weten wanneer je het vertelt. De kans dat het misgaat is als je jong en gezond bent ook weer niet heel groot. En als het mis zou gaan, denk je dat je kind er dan helemaal niets van merkt? Je kunt ook overwegen om het eerder te vertellen en dat mocht het onverhoopt misgaan dat je dat dan ook vertelt, een kind van 9 zal wel verdrietig zijn, maar mag ook langzamerhand merken dat dit soort dingen bij het leven kunnen horen. Als je 22 jan. een goede echo hebt is de kans dat het daarna nog misgaat klein. Ik wens je een hele voorspoedige zwangerschap toe! Mirjam