Hoe kun je harde buiken tellen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nana33, 10 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hoi dames,

Dit klinkt vast een beetje dom, maar toch even een vraagje puur uit nieuwsgierigheid. Ik hoor iedereen altijd over harde buiken en denk dat ik ze soms ook heb, maar weet het niet zeker. Eigenlijk voelt mn buik altijd vrij hard aan, maar soms (vooral 's avonds na het eten of na langer lopen) voelt ie nog net iets harder en vooral stugger aan (alsof hij dan van binnenuit opgeblazen is, net zoals je je wangen kunt opblazen). Is dit een harde buik? En hoe weet je hoeveel je er per dag hebt? Ik probeer er wel op te letten, maar ik voel nooit echt wanneer het begint en weer over is en dus ook niet hoe vaak ik ze krijg. Zijn er nog meer dames al wat verder in de zwangerschap zonder dat ze dit duidelijk kunnen voelen?

2. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Een harde buik voel je vaak wel overduidelijk. Hoeft niet pijnlijk te zijn, kan wel. Meestal voel je je buik opeens helemaal hard worden en even later weer ontspannen.

3. Duveltje82

27 mei 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je voelt inderdaad je buik heel hard worden, je kan er dan ook niet meet in duwen zeg maar. als je er 1 hebt, weet je vaak wel dat het harde buiken zijn. (had ik in ieder geval)Ik kreeg ze in mijn vorige zwangerschap vanaf een week of 33, vooral al ik veel gedaan had. Zal bij iedereen verschillend zijn. De 1 zal ze vaker hebben, de andere minder vaak..

4. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Gebaseerd op wat jullie zeggen denk ik dat ik dan misschien nog wel helemaal geen harde buiken heb gehad ;). Vooral omdat ik dat gevoel juist altijd na het eten krijg, kan het ook best iets anders zijn. :)

5. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook bijna nooit last van een harde buik, terwijl ik toch al 35 weken ben. Ik heb er wel een aantal gehad, dus weet wel wat het is. Maar verder eigenlijk nooit last van.

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Het voelt bij mij precies aan of er in 1sec een ballon opgeblazen wordt in mijn buik, zodat die net niet knapt ( die ballon dan).

Na 30 sec-1 minuut trekt het dan weer langzaam weg en is mijn buik weer ontspannen.

Deel Deze Pagina