wettelijk eigen bijdrage, poliklinische bevalling??

Discussion in 'De bevalling' started by anne85, Dec 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anne85

anne85 Niet meer actief

Hoi,

Kan iemand mij vertellen wat de wettelijk eigen bijdrage voor een poliklische bevalling zonder medische indicatie is? Ik begrijp dat de vergoeding hiervan afhangt van de zorgverzekeraar. Het gaat mij dus puur om wat je zou moeten betalen.. Ik hoop op een antwoord, alvast bedankt.

Groet, Anne85

2. Escal

Escal Fanatiek lid

Aug 12, 2009
    3,441
    0
    0
    limburg
    Hallo Anne,

dit ligt aan je verzekering, ligt er ook aan of je 1 of meerdere dagen in het zh bent.
    ik zit zelf bij cz en daar kun je een aanvullende verzekering afsluiten die ongeveer 7.50 per maand kost, die vergoed de gehele eigen bijdrage van de zh bevalling en wat extra kraamzorg en couveuse zorg.
    misschien een idee om eens te kijken of het bij jou verzekering ook kan. waarschijnlijk is een jaar die extra verzekering namelijk goedkoper dan de eigen bijdrage.
    moeite waard lijkt me

groetjes

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Verwacht u in 2011 een kindje, let dan goed op de dekking van uw zorgverzekering. Wilt u namelijk in het ziekenhuis bevallen en heeft u geen medische indicatie, dan draait u zelf op voor de eigen bijdrage als u alleen een basisverzekering heeft.

De eigen bijdrage is afhankelijk van het dagtarief van het ziekenhuis, maar bedraagt al snel 300 euro.

Voor kraamzorg thuis kan de eigen bijdrage oplopen tot ruim 90 euro. Dat blijkt uit onderzoek van de onafhankelijke vergelijker Verzekeringssite.nl

Ik heb dit van de verzekeringssite.

Je kunt ook bij het ziekenhuis van je keuze informeren wat de eigen bijdrage daar is. Of bij je zorgverzekeraar die kan je dan ook vertellen hoeveel je evt. vergoedt krijgt.

4. anne85

anne85 Niet meer actief

bedankt, ik heb de telefoonnummers voor de zorgverzekeraars al genoteerd voor a.s. maandag, maar was gewoon erg nieuwschierig. Ik begrijp dus dat het afhangt van het ziekenhuis. De vergoeding van de eigen bijdrage is uiteraard afhankelijk van je verzekering al dan niet aanvullend. Ik probeer uit te zoeken of we beter bij de huidige verzekering kunnen blijven, en de eigen bijdrage betalen (en dus een lager maandtarief hebben) of overstappen en ergens een aanvullende verzerking nemen zodat ook het 'eigen bijdrage' gedeelte vergoed wordt.

bedankt voor jullie reacties.

5. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    #5 Biny, Dec 10, 2011
    Last edited: Dec 10, 2011
    Ik zit bij de iza.. En moet een wettelijke eigen bijdrage van 16 euro per dag betalen...

De verzekering betaald per dag 112,50 voor me... En wat het tarief is van het ziekenhuis per dag weet ik nog niet maar het verschil tussen het tarief van het ziekenhuis en die 112,50 moet ik zelf betalen...

6. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    In 2007 moest ik €280,- betalen voor mijn poliklinische bevalling zonder medische indicatie.

7. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    In 2011 was het zo'n 325 euro als het niet medische was.... en hier is de vergoeding van de basis verzekering al vanaf getrokken.
    2012 zal ongetwijfeld iets hoger zijn...

Share This Page