Ik heb ooit weleens in een namenboekje gelezen dat kinderen waarvan de naam niet de gangbare schrijfwijze is, op latere leeftijd minder serieus genomen worden. (echt, vast geen wetenschappelijk iets, maar het staat er echt - net weer opgezocht) Denk in ieder geval goed na, waarom je de meest gangbare schrijfwijze (volgens mij is dat Mason) zou aanpassen?
Ik bedoelde het wel zoals jij het nu beschrijft, jij wil de meest logische naam, dan zou ik zeker voor Mason gaan.
Thanks dames! @liefde1978 ik kan mij daar wel iets bij voorstellen hoor als je je kind bv. Queenisha of iets dergelijks noemt dan kunnen er al snel vooroordelen komen (hoe stom het ook is, want ouders hebben die naam gekozen en zegt helemaal niks over die persoon zelf!) Wij twijfelen juist om de reden dat wij denken dat mensen het misschien verkeerd zullen uitspreken en hij mensen continu moet corrigeren, maar als ik de meeste reacties lees dan zullen mensen het wel uitspreken als Meezen dus dat is positief! Anders zou Measen ook nog een keuze zijn..
Niet meer twijfelen hoor! Measen (die je net nog noemt) spreek ik juist uit als Miezen, en alle andere opties zijn ook erg gekunsteld zoals al werd gezegd. Iedereen met een beetje verstand weet dat je Mason uitspreekt als Meezen. Als ze dat niet doen, is het een kwestie van 1 keer zeggen en ze weten het. Dat zal jullie en je zoon een stuk minder problemen opleveren dan een 'creatieve' spelling (want ja zo zie ik die andere opties wel). Het zijn vast de hormonen, maar het is hier al gezegd, niet meer twijfelen en gewoon Mason doen! Je zoontje zal je dankbaar zijn.
Ik zou liever me naam 1 of 2 x moeten verbeteren dan telkens mijn naam opnieuw spellen. Want met Measen zal hij dat elke keer (maar dan ook echt ELKE keer) moeten doen. Verder hoop ik dat je Maesen bedoeld want het is ook Michael en geen Micheal. Ik vind mensen die fonetisch namen schrijven omdat ze bang zijn dat een paar Nederlanders het verkeerd uitspreken onintelligent overkomen. Net als Djeezen ipv Jason of Keetlin ipv Caitlin. Maar dat is mijn mening.
Als je echt Meezen wilt qua uitspraak, dan zou ik voor Maysen gaan. Mason wordt denk ik toch vaker uitgesproken als meeson.
Bedankt allemaal! @gingerale ik denk ook dat het door de hormonen komt haha maar knopen doorhakken was al niet mijn sterkste kant om eerlijk te zijn
Mason. De rest vind ik onnodig ingewikkeld. Ik snap niet zo goed waarom mensen namen altijd zo willen verknoeien door er extra letters tussen te zetten die niets toevoegen.
Maar Mason spreek je toch uit als meejsen? Niet als meezen. Maar ik kan geen enkele schrijfwijze bedenken die dat als resultaat zou hebben.