Ik ben heel erg benieuwd wat alle zwangere dames hier drinken. Ik dronk vroeger namelijk heel veel thee, maar dat mag dus niet meer. Ik wil voldoende drinken, maar ik vind alleen water drinken ook zo saai. Maar ik heb bijna het gevoel dat dat het enige is wat overblijft. - Koffie: mag niet teveel, in verband met cafeïne. Ik drink nog weleens decaf, maar ik vind het ook niet zo lekker meer. - Thee: witte/zwarte/groene thee mag niet teveel, in verband met theïne. Ik las laatst ook dat kruidenthee met mate gedronken moet worden. - Frisdranken: bevatten teveel suiker en sommige frisdranken bevatten ook cafeïne (cola, icetea) of kinine (tonic, bitter lemon). - Vruchtendranken: bevatten ook teveel suikers. - Melk: daar zijn de meningen over verdeeld. Ik drink nu vaak hele waterige aangelengde siroop. (Zit er toch een beetje een smaakje aan.) Af en toe een glaasje melk en maximaal 2 glazen vruchtensap per dag. Oh en soms neem ik weleens een glaasje frisdrank hoor, je kan jezelf niet alles ontzeggen. Maar zijn er hier dames die echt alleen maar water drinken?
Ik drink over het algemeen water... Maar dat deed ik voorheen ook veel. Volgens mij kan munt thee wel
Ik drink op het werk meestal Rooibos thee, hier zit geen cafeïne in en kan dus gewoon. Verder water en af en toe een vruchtensapje. Ontbijten doe ik met thee of melk.
Euh nee, ik drink echt niet de hele dag water, gadver haha. Ik drink gewoon van alles. Je moet met mate ook een beetje met mate nemen he Gepastauriseerde melk (dus uit de supermarkt) mag je gewoon drinken hoor. 1 glas melk, 1-2 glazen frisdrank of aanmaaklimonade, 2-3glazen thee, kop koffie en verder water.
als je echt een theeleut bent dan zou ik voor rooibosthee gaan, hier zit niks in dus daar mag je liters van. ik drink ook het meeste water, omdat ik nu misselijk van de rooibosthee word.
's Ochtends cranberrysap en melk. Verder heel erg veel water momenteel (maar dat is omdat ik dorst krijg van bijna alles waar suiker in zit). Thee dronk ik eerder in mijn zwangerschap heel veel (voornamelijk rooibos, sowieso geen zwarte want die vind ik vies sinds ik zwanger ben). Nu af en toe nog een paar koppen thee als ik daar zin in heb. Ik heb gewoon een fles water en die sjouw ik de hele dag overal mee naar toe. Thuis heb ik er een boven staan en een beneden.
Ben ook een echte theeleut. Wissel het nu wel meer af met rooibosthee maar drink echt nog wel 1 a 2 glazen zwarte en/of groene thee op een dag. Verder ca 2 glazen melk en daarnaast water/ranja/roosvicee. Zo lang je dingen met mate drinkt, is er niets aan de hand .
Je kan nog best variëren... alles met mate is nog steeds van alles een beetje hoor Ik ben niet van plan om alles maar te laten liggen, want er is met alles wel wat mis. Ja, zelfs in kraanwater zitten slechte bacteriën e.d. Ik zeg geniet van alles wat je lekker vind! Koffie lus ik echt niet meer sinds ik zwanger ben, het was bijna het enige wat ik dronk, maar kan het nu zelfs niet meer ruiken of ik word al misselijk. Ik drink thee, wissel veel van soort. Rooibos thee niet echt omdat het ook bloeddrukverlagend is, en ik heb al een hele lage bloeddruk. Ben altijd duizelig als ik meer dan 1 bakkie drink. Water met een beetje citroen erin, of met verse munt vind ik ook lekker. Soms met siroop. Lekker sapje bij het avondeten. En ik drink vaak ook wel een glaasje prik 's avonds. Met de warme zomeravonden heb ik vaak een Jillz 0.0 op of een alcoholvrij biertje
ik drink iig veel te weinig en dat klinkt heel dom . ik weet het. ik heb altijd al weinig gedronken en ik drink nu wel meer als voor mn zwangerschap maar nog te kort. de dranken die ik drink zijn : rooibosthee koffie verse jus roosvice aanmaak limo (van mn dochtertje maar vind t heerlijk nu) sap/limonade/water/(karne)melk ik houd wel rekening met de cafeïne en theïne maar de suikers niet zo. ik drink koffie en thee "puur" en drink hooguit 2sapjes op een dag dus zal niet zoveel suikers extra binnen krijgen.
Ik probeer twee flesjes 75cl water te drinken per dag, alleen i.v.m. de misselijkheid gaat het niet heel goed, dus drink ik er vaak maar anderhalf of eentje leeg. Vaak bij ontbijt en lunch 1 glaasje optimel of karnemelk. En s avonds glas limonade of dubbelfris Voor de zwangerschap dronk ik naast veel water ook veel thee, maar ik moet zoveel plassen dat ik de thee even laat staan.
Ik heb een periode gehad dat ik alleen maar suikervrije aanmaak limo dronk. En nu drink sowieso 1,5 ltr water, ik dronk ook te weinig daarom heb ik altijd een flesje bij mij en die moet ik dus 3 keer hebben leeg gedronken. Ik drink in de ochtend 1 glas soya melk en tussendoor 1 kop koffie als ik daar zin in heb. In de middag drink ik nog n glas soya melk. Verder drink ik dus uit het flesje
's Morgens cornflakes met veel koude melk Overdag 3-4 glazen water (Te weinig, ik weet 't) En 's avonds soms nog een blikje cola light of zero zonder caffeïne
Water, thee, 100% pure appelsap, aanmaaklimonade en zo nu en dan eens een lekker glaasje prik (niet zoveel meer ivm koolzuur).
maximaal 3 koffie per dag, veel melk en veel water. misschien niet heel goed, maar de baby doet het er al ruim 37 weken prima op hoor.
Ik drink veel ranja (aanlengsiroop) en verder veel frisdrank maar dan de Zero variant waar dus niks schadelijks inzit.
Ik drink wel gevarieerd dus maak me er eigenlijk niet zo druk om... Drink bij het eten altijd melk (magere), deed ik altijd al, lijkt mij wel prima omdat baby toch calcium nodig heeft en het met magere melk wel meevalt met vet. Tussendoor water, ranja, thee, enkele keer koffie, sap, fris. Aangezien het meeste 1-2 glazen per dag is lijkt het mij wel meevallen met caffeïne en suikers. Thee zit volgens mij minder in dan in koffie en volgens voedingscentrum mag je 1 koffie per dag. Soms heb ik sap of fris light dus minder suiker. Ranja niet te zoet. En bitter lemon moet je volgens mij liters van drinken wil kinine effect hebben dus 1 glaasje drink ik wel gewoon. Vind eigenlijk nergens dat je helemaal geen bitter lemon mag en vind ook geen succesverhalen dat mensen die overtijd lopen echt met bitter lemon en ananas bevalling op hebben kunnen wekken.
Heel veel thee en water. Soms een kopje koffie (decafe) met melk en 's-avonds drink ik graag een beker warme chocolademelk.