Kan een tampon een menstruatie tegen houden?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Apekop, Feb 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Apekop

Apekop Actief lid

May 29, 2008
    393
    0
    16
    leidster kinderopvang
    Hoi,

Ik ben inmiddels 3-4 dagen overtijd en heb altijd een regelmatige cyclus van 28 dagen. Op de dag voor mijn NOD heb ik uit voorzorg alvast een tampon ingebracht omdat ik moest werken en niet wil dat ik doorlek of steeds naar de wc moet rennen als ik iets denk te voelen. Op de NOD hetzelfde gedaan. De dag erna weer, alleen las ik toen hier op ZP dat het niet goed is om een tampon te gebruiken als je niet menstrueert. Ik heb hem er gelijk uit gehaald en loop nu al een tijdje met inlegkruisjes. Ik ben nog steeds niet ongesteld. Heb wel wat buikpijn gehad en een ongesteldheidsgevoel in m'n onderrug maar geen bloeding.
    Kan het zijn dat dat door die ingebrachte tampons komt dat de menstruatie uitblijft? Dat ik iets heb tegen gehouden ofzo?
    Ik heb al 4 negatieve testen gehad. Een 4 dagen voor NOD, een op NOD en twee vanmorgen.

Ik hoor graag wat u denkt of waar ik anders kan vragen.

Groetjes van Apekop.

2. Apekop

Apekop Actief lid

May 29, 2008
    393
    0
    16
    leidster kinderopvang
    Inmiddels al ongesteld maar ben toch benieuwd naar het antwoord...

3. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Een tampon houdt niet de menstruatie tegen. Dit is hormonaal geregeld, dus hou je niet tegen met een tampon.

Groetjes Ineke

4. Apekop

Apekop Actief lid

May 29, 2008
    393
    0
    16
    leidster kinderopvang
    Oke, omdat ik hoorde dat het niet goed is om 'uit voorzorg' een tampon in te brengen als je nog niet menstrueert?

Share This Page