40+ zwangeren?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MaMeMi, 21 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Oh wat jammer Isabel :( dikke knuffel

2. MaMeMi

MaMeMi Actief lid

22 jan 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh Isabel :( wat verschrikkelijk verdrietig! Weet zo goed hoe je je voelt nu. Wens je beterschap en heel veel sterkte!!
    Ik ben misschien niet de eerste waar je mee zult willen praten maar ik bied het je toch aan, zit hier echt nog vers in het geheugen.
    Ik denk in ieder geval aan je!

3. Isabel69

Isabel69 Lid

27 apr 2007
    67
    0
    6
    Vrouw
    Dank jullie wel. Het gaat inmiddels wat beter. Ben nog een klein beetje aan het vloeien en hoop dat het snel over gaat. Hoe gaat het met jullie? Zo af en toe kom ik nog wel kijken hoe het met jullie gaat.

4. MaMeMi

MaMeMi Actief lid

22 jan 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is allemaal niet niks waar je doorheen moet Isabel. Pak je rust en ga niet net als ik stoer lopen doen want dan krijg je de rekening later.
    Ik heb een paar lastige weken gehad, slaap heel slecht en dan schiet het overdag ook niet op.... maar sinds het weekend voel ik me beter ( waar ik dan weer onzeker van wordt want tja hoe weet je of het goed gaat daarbinnen??) Dus eigenlijk alweer aan het aftellen naar de afspraak komende woensdag.

Ik heb zelf geen bloed verloren na (en voor) de curettage. Totaal geen erg in gehad dat er dan ook geen eisprong zou zijn dus compleet teleurgesteld toen we dat in het ziekenhuis te horen kregen. Kreeg pas na 10 weken een soort van menstruatie (en toen pas eisprong). We wilden niet dokteren maar ik was uhm eerlijk gezegd nogal een eng mens na de curettage :) Ik moest en zou dat lege gevoel in mijn lijf opvullen en eerlijk gezegd voelde ik me ook pas beter (zeker hormonaal) toen ik weer zwanger was. Vanaf toen ben ik heel rustig geweest wat emoties betreft.
    Mocht je het kwijt willen; zou je graag weer zwanger willen raken, ben je te erg geschrokken om het nog te proberen of wil je jezelf meer tijd gunnen?? Waardeloos dat onze leeftijd zo'n grote rol speelt hè, ik had in ieder geval een groot gevoel van haast. Ik blijf aan je denken!!

5. Isabel69

Isabel69 Lid

27 apr 2007
    67
    0
    6
    Vrouw
    Dank je wel voor je reactie Mamemi. Vervelend dat je zo moe bent. En die onzekerheid, dat kan ik ook heel goed begrijpen. Misschien dat je daarom ook zo weinig slaapt?

Met mij gaat het wel redelijk. Wel merk ik dat ik best moe ben en af en toe wel een soort angstgevoelens heb die ik niet helemaal kan plaatsen.
    Een volgende zwangerschap zal ik gezien mijn voorgeschiedenis goed met de dokter moeten bespreken. Ze zullen bloed moeten prikken ivm zeer verhoogde kans op diabetes en ook heel vroeg een echo maken etc etc. Bloeden is nu een stuk minder. Eerst maar wachten op de menstruatie.
    Veel succes en sterkte (tot) a.s. woensdag!

6. MaMeMi

MaMeMi Actief lid

22 jan 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Isabel. Knap dat je nu nog zo met een ander bezig kunt zijn.
    Hoop (nog steeds) dat het snel beter gaat met je.
    Bij mij hadden zo ook allerlei bezwaren en vraagtekens maar de verloskundige is er erg kalm onder, die zegt het kan nét zo goed wél heel goed verlopen. Net zo goed dat een jonge aanstaande moeder ineens wel met van alles geconfronteerd kan worden.
    Hoop dat je je gesteund voelt door partner en omgeving? Mijn partner bleef maar zeggen: natuurlijke selectie en dat soort dingen. Toen heb ik hem gezegd dat ik dat ook wel snap maar dat je lichaam wél echt zwanger is geweest met alle bijbehorende dromen en wensen. Nu gaat het heel goed hoor, hij is nooit lui geweest maar hij gedraagt zich nu als een zeer actieve huisman. Wel schattig eigenlijk ;)

Hoe is het met jou Lirial??
    En zijn er echt verder geen oudere aanstaande moeders??? :) Zijn we toch weer een beetje uniek :)

7. MaMeMi

MaMeMi Actief lid

22 jan 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is hier erg stil..... zijn er nog meer (aanstaande) moeders die wat ouder zijn en hier mee willen praten over het een en ander??
    Van harte welkom!

8. Isabel69

Isabel69 Lid

27 apr 2007
    67
    0
    6
    Vrouw
    Hoi Mamemi, Fijn te lezen dat het goed met je gaat. Alle onderzoeken tot nu zijn goed gelopen?

Hier helaas weinig nieuws te melden. Vandaag ben ik voor de eerste keer na de curretage ongesteld geworden. Over 2 weken heb ik een afspraak bij de arts en daarna hoop ik snel mee te kunnen kletsen als 40+ zwangere :)

Jammer inderdaad dat er niet meer 40+ zwangeren zijn en/of die meeschrijven.

9. MaMeMi

MaMeMi Actief lid

22 jan 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Isabel,

Fijn je weer te horen! Klinkt raar maar wat heerlijk dat je lichaam zo snel de draad weer oppakt. Heeft bij mij ruim 2 maanden geduurd en dat vond ik zo zonde van de tijd.....
    Dit weekend was mijn uitgerekende datum, heel bizar, ik was 14 weken zwanger net als toen. Maar door alle afleiding die dag ben ik er goed doorheen gekomen.
    Maandag weer controle, weet niet of ze ook een echo doen maar hoop natuurlijk wel. Misschien mogen we snel weten of het een jongen of een meisje is.
    Natuurlijk wens ik dat je snel weer hier mee babbelt als zwangere maar ook voor die tijd vind ik het fijn iets van je te horen en het is niet niks wat je allemaal meemaakt. Daar mag over gepraat worden hoor, ook dat hoort erbij...

10. Vrouwtje72

Vrouwtje72 Actief lid

8 feb 2012
    289
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    #30 Vrouwtje72, 31 mei 2013
    Laatst bewerkt: 31 mei 2013
    Hoi, hier ook 40 en zwanger van ons 2e kindje. Het is nog wel even spannend of het goed gaat, we hebben al een goede echo gehad en 6 juni krijgen we weer een echo, hopelijk klopt het hartje dan nog steeds.

@ mamemi, gefeliciteerd met je zwangerschap, fijn dat alles goed gaat. Het blijft toch altijd spannend als je al wat ouder bent. Worden jullie nog extra in de gaten gehouden of extra echo's gehad?

@ Isabel, hopelijk ben je snel weer zwanger en kan je hier gezellig mee kletsen

11. Isabel69

Isabel69 Lid

27 apr 2007
    67
    0
    6
    Vrouw
    Gefeliciteerd Vrouwtje 72! Gezellig dat je mee komt kletsen. Ik zie dat je ook een behoorlijk aantal miskramen hebt gehad :x Dan ben je sowieso al een stuk bezorgder. Fijn dat de echo goed was! Dat heb je alvast binnen.

Mamemi, heb je nog onderzoeken gehad?

12. MaMeMi

MaMeMi Actief lid

22 jan 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Vrouwtje! Zie dat je een hele voorgeschiedenis hebt en dan nu zo'n spannende fase! Hou je ons op de hoogte? Gelukkig is het al snel 6 juni. Ik mag maandag al, gelukkig gelijk 's ochtends. heb al een aantal dagen een zeurende buikpijn (onderin) maar ik ga er vanuit dat dat met groei, rek en strek te maken heeft :) Hoop ik :)
    Dus nu stiekem toch hopen op een echo maandag.
    Isabel:
    Ik heb de combitest laten doen. De nekplooimeting was prima (gemiddeld) en mijn bloeduitslag was perfect. Alleen vanwege mijn halfbejaarde staat nu een een kansberekening van 1 op euh wat was het 574?? op een kindje met genetische afwijkingen. Voor de test was dat 1 op 38.
    Bovendien heeft ons prulleke duidelijk een neusbotje wat de kans op Down ook weer aanzienlijk verkleind. Dus we zijn heel trots en zeer tevreden over hoe het nu gaat. Nou ja met prulleke dan, ik voel me oud, dik en lomp :D maar da's iets wat ik zelf moet loslaten hè.

Fijn weekend! Ga me snel omkleden wordt zo opgehaald voor een feestje....

13. Vrouwtje72

Vrouwtje72 Actief lid

8 feb 2012
    289
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ isabel, bedankt. We hebben idd een verdrietig verleden. Het is daarom extra spannend.

Ook spannend omdat we op het punt stonden om het iui traject in te gaan. Ik zag er toch een beetje tegen op om zo vaak naar het ziekenhuis te moeten. Gelukkig net op de valreep zwanger en hopelijk blijft het goed gaan zodat iui niet nodig is.

Gaan jullie nog met een gyn praten om de zwangerschapskansen te bespreken?

@ mamemi, bedankt. dat zeurende gevoel herken ik wel. Het zal idd het oprekken van de banden zijn. Spannend dat jullie vandaag weer een controle krijgen. Hopelijk krijgen jullie een echo of dat jullie even naar het hartje mogen luisteren.

14. MaMeMi

MaMeMi Actief lid

22 jan 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik mag natuurlijk niet mopperen na alle echo's en foto's maar vandaag alleen kort het hartje gehoord. Paar seconden en dat was het. :) T'is dom maar het zit me toch niet helemaal lekker :D of ik ben gewoon een verwend kreng en had me teveel op een echo ingesteld. Vanwege de buikpijn advies om even urinecheck blaasontsteking te doen maar denk zelf te weten dat het dat niet is. Misschien wacht ik toch nog wat daagjes af.

Geen gekke vraag aan Isabel. Mijn gyn was erg direct; die zei met jouw leeftijd gaan we niet lopen tutten. Dat was wel geruststellend. Aan de andere kant ook mooi als je lichaam zelf kan aangeven wanneer het weer toe is aan een nieuwe zwangerschap en zo heb je ook tijd voor wat verwerking.....

Nog 3 nachtjes slapen Vrouwtje, ik zal aan je denken!!

15. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Welkom vrouwtje72, leuk dat je er bij bent!
    Isabel, ik hoop dat je je goed voelt en vind het superlief dat je naar ons informeert!! X

Hi allemaal,
    het duurde even omdat ik eerst even de combinatietest en afspraak VK wilde afwachten en daarna zo blij was dat ik glad vergeten was hier te posten. Na het medische gedoe van vorig jaar vond ik het zoooo spannend omdat het tot nu toe goed ging...

Ik had de mooiste uitslag mogelijk, down 1 op 1401 (en dat terwijl de vk ervoor had gezegd dat de mooiste uitslag op deze leeftijd 1 op 1400 was dus ik trots!) en de rest was nog hoger, dus zeer weinig kans. Kindje groeit goed, bloeduitslag helemaal prima, bloeddruk 110/70 en slechts 100 gram aangekomen in 1 maand tijd!
    Ook hebben we het hartje gehoord, heel bijzonder maar ik vind nog altijd de echo het leukste.

Verder...de bandenpijn is nu wat minder, de vermoeidheid wil maar niet weg (ze vermoeden dat de 3x narcose van het afgelopen jaar daar toch wel wat invloed op heeft), heel af en toe saggo van de hormonen en bij het tandenpoetsen wat misselijk maar dat is het eigenlijk wel :-0

Succes met jullie controles, ben benieuwd!

16. Vrouwtje72

Vrouwtje72 Actief lid

8 feb 2012
    289
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ mamemi, fijn dat je weer even het hartje gehoord hebt. Ik herken wel dat gevoel van verwend zijn met echo's. Bij mijn dochter Hadden we ook zo vaak een echo in de 1e weken. Na de 12 weken was het afgelopen met de echo's en kregen we alleen nog de 20 weken echo en met 32 weken een groeiecho. Daar had ik het even moeilijk mee, dus zijn we met 16 weken en 26 weken naar een echo bureau geweest voor een pretecho.

@ lirial, wat een mooie uitslag, daar mag je zeker trots op zijn. Fijn ook dat alles bij de vk goed was. Heb je nu over 4 weken weer een controlle?

Vervelend die vermoeidheid, ik heb er ook best last van. Hopelijk wordt het bij jou snel minder. Meestal ga je je na de 16 weken wat beter voelen.

17. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Hallo dames, hier nog een zwangere 40 plusser!

Ben (net) 41 jaar en zwanger van mijn tweede kindje.
    We hadden er nooit op gerekend dat het zo snel zou gaan want het was meteen in de eerste ronde raak....

Ik vind het wel super spannend weer allemaal omdat ik eigenlijk geen klachten heb, heb maar een dag of 10 pijnlijke borsten gehad, sinds vandaag een vleugje misselijkheid en ben ook heel moe.

Ben benieuwd wat de eerste echo zal uitwijzen, durf nog niet zo goed blij te zijn zover met deze zwangerschap.

Het geeft me wel een goede hoop als ik jullie banners zie...

18. MaMeMi

MaMeMi Actief lid

22 jan 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn weer even wat van je te horen Lirial! Perfecte uitslagen! Bij mij waren de cijfers minder maar ruim voldoende voor geruststelling. Toch weer een stap verder....
    :) Ik schaam me er een beetje voor maar het zit me echt niet lekker dat ik ons kleintje niet gezien heb tijdens de controle. Ze roepen steeds dat onze leeftijd meer risico geeft enz. en als ze dan kunnen controleren doen ze het niet? Nu dus wachten tot 8 juli en da's nog een maand pff.
    Overigens niks voor mij om zo ongerust (of eerlijker gezegd onzeker) te zijn. Maar ik vind het verschrikkelijk jammer dat ik maar niet van de zwangerschap kan genieten, terwijl het zo welkom is en als een geschenk zou mogen voelen. Oh en ik weet het; vroeger moesten ze ook maar afwachten, eigenlijk worden we best verwend hè. We kunnen ons kind horen, zien,er over praten met anderen via internet....
    Toch zou ik graag hier in de buurt mensen leren kennen. Lijkt wel of iedereen tegenwoordig meer via een apparaat communiceert dan direct. Zag het helemaal zitten; zwangerschapsgym o.i.d en op die manier anderen leren kennen. Voorlopig nog only the lonely hier ;)

Kari, welkom bij dit bescheiden clubje! Zouden er echt zo weinig 40 plus zwangeren zijn? Hou je ons op de hoogte? Denk dat we allemaal je spanning heel goed begrijpen, al dan niet door onze eigen voorgeschiedenis.

19. MaMeMi

MaMeMi Actief lid

22 jan 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Erg benieuwd hoe met met jullie is!?
    Ik krijg steeds meer mijn energie terug. Fijn denk je dan :( en voor je het weet heb je weer andere "klachten". Veel pijn gehad, vk dacht blaasontsteking. Na nog een week pijn toch maar laten checken, niks aan het handje. Vorige week nog meer pijn, 1e kilo erbij en ineens een buik :$. Hi hi lijk wel tig maanden zwanger en ik begin net. Dat wordt nog wat ;)

Houden jullie het een beetje uit in de hitte? Ik kan er zelf niet zo goed tegen dus vandaag en morgen een sudderdagje.

Hoe gaat het nu Vrouwtje?? Kari?? Lirial?? Isabel??
    Ik hoor het graag van jullie!

20. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Gelukkig niets aan de hand Mamemi maar ik had tijdens de zwangerschap van mijn dochtertje ook zo´n erge buikpijn rond de 16/17 weken, heb ook een test gehad voor blaasontsteking maar was ook niets aan de hand, de pijn heeft wel een tijdje aangehouden.
    Achteraf denk ik dat het bandenpijn is geweest, in jouw geval zou dat ook best kunnen omdat je zegt dat je buik zo gegroeit is.

Hier nog steeds bezorgt, niet veel klachten meer en veel gezeur gehad met mijn verzekering die niets wilde vergoeden tot augustus. Dit is inmiddels opgelost en mag vanmiddag om 18.15 naar de gyn. Nog niet zeker of ik meteen een echo krijg omdat ik eerst autorisatie nodig heb van een arts voor de echos en eventuele vervolg testen.
    Dus het begin is er, maar zou zo graag een echo krijgen om te zien of er een hartje klopt......

Hier in Spanje is het raar weer, normaal gesproken is het al heel warm in juni zeker 30 a 35 graden, het wil dit jaar niet zo lukken, bewolkt en regenachtig.
    Sterkte allemaal met de hitte in Nederland en met jullie zwangerschappen!

Deel Deze Pagina