40+ zwangeren?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MaMeMi, 21 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    hio dames,

HIer nog een zwangere van 40. Had net een nieuw onderwerp geopend, maar nu zie ik dat jullie hier babbelen. Ik kom mee kletsen. Ik zal straks even alle berichtjes terug lezen.

Mijn dochter wordt bijna 2, en ik ben nu ruim 6 weken zwanger. Nog heel pril dus. Wij krijgen donderdag onze eerste echo, dus het is nog even spannend.

Zwanger worden ging bij ons niet vanzelf, wij hebben lang in de mmm gezeten.

2. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Hoi Eekhoorn,

Gefeliciteerd met je zwangerschap !
    Spannend allemaal weer hè...
    Ben je van plan om alle vervolg testen te doen zoals de combinatie test bijvoorbeeld, gezien de leeftijd?
    Heel veel succes met de eerste echo donderdag!

3. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoihoi,

Bedankt voor je reactie Kari. Ja, het is super spannend! Ik ben enorm blij, maar ook reuze nerveus voor donderdag. Wanneer is jouw eerste echo? Hopenlijk vanmiddag begrijp ik. Maar als je in ieder geval maar een hartje kunt horen, toch? Bij mij dus al bij 7 weken, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik uit de mmm kom. Heb je al veel klachtjes?

Ik ben inderdaad van plan om ook volgende testen te doen.Ik wil graag weten waar ik aan toe ben, zodat ik me daar op kan instellen. Heb ik bij mijn dochter ook gedaan, en gezien mijn leeftijd vind ik dat nu ook normaal. Al kan ik de afweging begrijpen om het niet te doen.

4. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Heb inderdaad een bezoek aan de gyn vanmiddag en hoop dat hij een echo kan doen zonder autorisatie van de verzekering. Anders moet hij groen licht geven en dan krijg ik binnen 24 uur autorisatie. Dan zal de echo waarschijnlijk in het verloop van deze week zijn.
    Elke echo is spannend maar de eerste is toch wel heel spannend, het is zo erop of eronder......
    Doe zelf ook alle testen, bij mijn dochtertje ook gedaan, toen was ik 37 jaar, nu net 41 geworden..

Heeft het lang geduurd voor je zwanger geraakt bent dit keer? En via de mmm?

Hopen dat we beiden goed nieuws krijgen deze week!

5. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

Voor jou dus een spannend dagje, over een uurtje hoor je wellicht al je hartje. Ik hoop dat je een echo krijgt, ik ben reuze benieuwd voor je!

Wij zijn voor onze dochter 3 jaar bezig geweest, ik was net 38 bij de bevalling. En nu opnieuw bijna een jaar in de mmm, maar gelukkig toch gelukt! En hoe zwaar zo;n traject ook is, ik merk nu, ook al ben ik nog maar pril zwanger, dat het gelukkig nu wel al weer op de achtergrond raakt.

Ik duim voor je voor straks!

6. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Hoi Eekhoorn,

Super dat het toch betrekkelijk snel gelukt is met de mmm, zeker gezien ook de leeftijd!
    Geen echo gehad vandaag :(, sterker nog even vijf minuten de gyn gesproken die snel een briefje voor de verzekering uit geschreven heeft en nu moet ik weer wachten op autorisatie van mijn verzekering om een echo te kunnen laten doen.....schiet niet op allemaal, bedankt voor het duimen in ieder geval :D

Ben echt heel erg benieuwd naar jouw echo donderdag, laat het meteen even weten hè!

7. Vrouwtje72

Vrouwtje72 Actief lid

8 feb 2012
    289
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    Hoi, ik ben even niet online geweest. We zitten al een paar weken in een vebouwing en ik had geen puf meer om in de avond op het forum te kijken. Maar de verbouwing is bijna klaar. Nog een paar kleine dingen zoals een deurdrempel, deurklink en een paar stopcontacten en dan is het klaar. Het huis is wel weer aan kant, lekker schoon en alles staat weer op z'n plek. Het was even pittig maar ik ben blij dat het achter de rug is en kan nu lekker van mijn nieuwe huisje genieten.

We hebben vandaag ook weer een goede echo gehad, echt al een mini mensje van 3.3 cm. Ik heb vandaag ook meteen bloed laten prikken voor de combinatietest en 4 juli hebben we de nekplooimeting. Ik heb ook maar gelijk de VK gebeld en daar hebben we 8 juli een intake

@ mamemi, oei, vervelend die pijn. Het zal idd je banden geweest zijn nu je opeens een dikke buik hebt. Hou je het nog een beetje uit met die hitte? Ik heb er ook een beetje moeite mee

@ kari, gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat vervelend dat deverzekering zo moeilijk doet en je nog steeds geen echo hebt gehad. Hopelijk krijg je deze week een echo met een prachtig hartje.

@ eekhoorn, gefeliciteerd met je zwangerschap. Gelukkig toch nog redelijk snel zwanger. Spannend die eerste weken he, hopelijk een mooie echo donderdag

8. MaMeMi

MaMeMi Actief lid

22 jan 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff Vrouwtje, heel gedoe hoor verbouwen en zwanger zijn. Fijn dat het ergste nu achter de rug is. Heb me gister verder rustig gehouden nadat ik door een wandelingetje naar de brievenbus compleet rood aangelopen was. Idioot hoe weinig je ineens kan hebben, het blijft wennen hoor! Maar het zakte snel en de rest van de dag, en vandaag, maar beetje administratie doen enzo.

Kari, wat een engelengeduld heb jij nodig. Vervelend dat de verzekering zo moeilijk doet. Woon je daar permanent? Kan me niet herinneren dat je daar iets over verteld hebt. Maar goed, hoop dat je snel een echo met een kloppend hartje te zien krijgt. Da's toch de eerste grote stap vind ik.

Eekhoorn, nog één nachtje en dan mag je,spannend! Ik denk aan je hoor!

9. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0

Fijn dat je weer een mooie echo hebt, stelt je toch gerust hè in die onzekere eerste weken.
    Nu op naar de nekplooi meting en de combi test!
    We lopen als het goed is gelijk...althans volgens mijn berekeningen zover, de echo zal het hopelijk snel uitwijzen.

10. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ja vreemd hè hoe je lichaam het ineens van je gaat overnemen, is het nog zo warm bij jullie?
    Lekker rustig aan doen en naar je lichaam luisteren hoor.

Ik woon sinds 2000 in Spanje en ben altijd via het ziekenfonds verzekerd geweest, maar sinds mijn dochter geboren is heb ik niet meer gewerkt, althans niet in vast dienstverband en had net een nieuwe privé verzekering afgesloten via een verzekeringsagent die mij totaal verkeerd geinformeerd had, gelukkig alles zwart op wit, dus heb mijn gelijk gekregen, maar het is administratief een heel gedoe want ik vermoed dat de agent het gaat vergoeden en niet mijn privé verzekering.

Hopelijk deze week nog een echo want wil nu echt wel iets weten ook met het oog op eventuele vervolg onderzoeken die natuurlijk ook allemaal binnen een bepaalde tijd gebeuren moeten.

Wil zo graag weten of er een hartje klopt, heb in het verleden een missed abortion gehad en daar ben ik zooo bang voor dat ik eigenlijk nog niet eens blij durf te zijn nu, heb ook zo weinig symptomen... gelukkig heeft mijn man er meer vertrouwen in en dat doet mij ook weer goed.

11. MaMeMi

MaMeMi Actief lid

22 jan 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap je heel goed Kari. Wij hebben vorig jaar ook 8 weken in onzekerheid rond gelopen. Bij 6 weken drie echo's in een week, en bij elk een ander verhaal. Daarna om de paar dagen weer terug en zo 8 weken angst, spanning, verdriet. Uiteindelijk dan de curettage na 14 weken.

Op een ander topic op dit forum schrijf/lees ik ook mee. Die meiden werken allemaal "gewoon", sporten, gaan uit. Jeetje wat voel ik me dan oud :) terwijl er best meer zijn die klachten hebben hoor. Maar kennelijk zit het er hier een beetje in dat je gewoon door moet gaan met je leven. Natuurlijk is zwangerschap geen ziekte maar we kunnen toch ook niet ontkennen dat er flink wat meiden zijn die wél klachten hebben en zich beperkt voelen?
    Voor mij blijft het waarschijnlijk bij deze kans en elke keer als ik over mijn grenzen ga denk ik; voor wie, wat, waarom :(
    Ik hoop binnenkort zo ver te zijn dat ik volledig van dit cadeautje ga genieten. Dit ga ik maar één keer meemaken en eigenlijk wil ik dat heel bewust beleven. Je zou toch denken dat ik inmiddels oud en wijs genoeg zou moeten zijn :D

De warmte valt gelukkig mee,hoewel hij nu oploopt naar 25. Binnen is het goed uit te houden.

12. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Je voelt zelf het beste wat je kan en wat je niet kan en net wat je zegt, je maakt dit misschien (je weet het nooit hè in het leven..) maar één keer mee dus neem jezelf in acht en neem geen onnodige risico´s.

Jeetje een curretage bij 14 weken :( Dat ze dat toch allemaal niet eerder gezien hebben.
    Ik had em bij 12 weken ongeveer en wat voel je je in de maling genomen hè door je eigen lichaam.

Ik ben altijd vrij actief en kan moeilijk stil zitten, maar mijn enige zwangerschaps kwaaltje is dat ik zo ontzettend moe ben en ook totaal geen zin heb om ook maar iets te ondernemen.
    Ben aan het bankhangen zeg maar, maar dat valt niet mee als je nog een peutertje rond hebt lopen. Denk ook dat het de stress is die me nekt momenteel, je kan je ineens zo anders voelen als dat over is.

Toen ik zwanger was van mijn dochter kon ik me pas enigszins relaxen toen ik een goede 20 weken echo had en haar dagelijks voelde.
    Niet lang meer nu voor jou.
    Voel je de kleine al?

13. MaMeMi

MaMeMi Actief lid

22 jan 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ons prulleke 1x mogen voelen, alweer een cadeautje ;)
    Ik word deze zomer 43 dus ik ga er vanuit dat dit echt onze enige kans is op een kindje.

Die moeheid herken ik, vreselijk! Ook dat gevoel dat je nergens puf voor hebt. Kan ook maar moeilijk mijn gedachten ergens bijhouden hoewel ik aan het eind van de dag toch best weer wat gedaan heb. Ach ja we komen er wel :)

14. eekhoorn

eekhoorn Actief lid

8 okt 2010
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    even snel (later meer)

we hebben een prachtig inimini popje gezien en een hele duidelijke hartslag! We zijn BLIJ!

15. MaMeMi

MaMeMi Actief lid

22 jan 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh Eekhoorn wat geweldig! Zit met tranen in mijn ogen, ben zo blij voor jullie. Geniet er maar lekker van! Wij horen de verhalen later wel!

16. Vrouwtje72

Vrouwtje72 Actief lid

8 feb 2012
    289
    0
    0
    NULL
    Rotterdam
    @ eekhoorn, fijn dat jullie een goede echo hebben met een mooi hartje. Geniet ervan!

@ mamemi, oh heerlijk dat je de kleine al voelt. Ik vond dat altijd zo'n fijn en bijzonder moment. Ik kan niet wachten todat ik straks de kleine mag voelen.

Die vermoeidheid is bij mij ook zo erg, maar het wisselt wel een beetje. De ene dag gaat het wel en de andere dag kan ik helemaal nix meer. Gek is dat. Ik hoop dat de energie weer snel terug komt.

@ Kari, weet je al meer? Al iets gehoord van de gyn/verzekering?

17. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    @ Eekhoorn ! Wat een fantastisch nieuws! Ben echt heel erg blij voor jullie! Ben benieuwd naar de rest van het verhaal.

@ Mamemi, fijn dat je de kleine al gevoeld heb, bijzonder gevoel hè.
    Je weet het nooit Mamemi, mijn ex collega kreeg haar eerste kind op haar 47ste, een kerngezonde en ook nog eens wonderschone dochter.

@ Vrouwtje72, nee nog steeds niets gehoord van de verzekering....
    Begin er een beetje moedeloos van te worden en ben aan het overwegen de eerste echo maar zelf te betalen want wil gewoon zekerheid, gaan het weekend weer in en ben maandag 11 weken (althans volgens mijn berekening).

18. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Oooh dat gevoel ken ik... we waren vorig gestart met de verbouwing maar door de miskraam en mn lange ziekzijn daarna is het blijven liggen dus nu wordt er vol gas geklust, gek word ik er van... Het einde is gelukkig bijna in zicht, maar zo ver als jij zijn we nog niet. Geniet er van.

Leuk om te zien dat er weer wat dames bij zijn gekomen. Ik ben geen trouwe forumlezer, meestal kom ik online als ik "iets" met de zwangerschap heb die dag, vandaag dus controle bij de VK. Die me op de kop gaf omdat ik niet aankwam (terwijl haar collega zei dat ik moest voorkomen aan te komen...). Alles gaat prima, hartje klopte nog steeds, kindje is beweeglijk en de klachten vallen nog steeds mee. Het is eigenlijk een voorbeeldige zwangerschap, zo'n contrast met vorig jaar...

Hoe gaat het met jullie allemaal???

19. MaMeMi

MaMeMi Actief lid

22 jan 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Lirial,

Fijn je weer te horen! Een forum is gelukkig ook geen verplichting, het moet wel leuk blijven. Mijn schoonouders komen zo om te beginnen aan het kamertje. Ik heb gisteravond gewerkt, nogal pittig en zit nogal wazig voor me uit te kijken :(, beetje bibberig ook. Gelukkig zijn het mensen die niet verwachten dat ik hun tempo bij kan houden maar het is toch weer drukte in huis. Nog even diep ademhalen ;) en dan ..... pff
    Dus snap heel goed hoe jullie je voelen met verbouwen en alles.
    Ik ben zelf ook pas 1 kilo aangekomen terwijl ik geen lichtgewicht ben.
    Gewoon gezond eten, je kindje zal heus niks te kort komen.

Kari: al bekend wanneer je mag??

Hier 8 juli de 20 weken echo, zóóó spannend, kijk er naar uit :)

20. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Nee nog steeds niets gehoord, wel afgelopen vrijdag kontakt met de verzekering gehad en die zeiden dat ze waarschijnlijk vandaag wel met de autorisatie zouden komen.....Gisteren was een feestdag in Barcelona dus werd er ook weer niets gedaan...en zo tikt de tijd...

Spannend meiden de 20 weken echo die eraan zit te komen, toen ik een goede uitslag kreeg van deze echo, ruim 3 jaar geleden, begon voor mij pas het echte genieten...en natuurlijk lekker shoppen!

Duim voor jullie!

Deel Deze Pagina