Dubbel gefeliciteerd! Suffe dingen doen gaat mij de laatste tijd erg goed af. Ongelooflijk hoe ik van een energieke veelvraat veranderd ben in een luiwammes, die alleen maar op de bank hangt en niets meer lust. Ik lust alleen nog maar brood met kaas....
Eten gaat hier nog steeds goed. Ik heb alleen ontzettend zin om te tutten even wennen wel. Plantje verzetten, babykleertjes ophangen, met een tijdschrift lekker in de tuin zitten. t'is allemaal geen ramp maar ik kan me maar niet zetten tot verplichte dingen. Komt ook wel omdat vriendlief fluitend het huishouden tussendoor doet. Zie ik niet in waarom ik het met kramp in mijn rug en andere ongemakken zou moeten doen
Meiden wij zijn helemaal happy met de uitslag. De kans is 1 op 1176. We hebben besloten dat we het hierbij laten en verder geen vlokkentest of vruchtwaterpunctie doen. Op 9 september hebben we een echo om te zien of we een jongen of meisje krijgen. Ikzelf heb een zoon en dochter en mijn vriend een dochtertje,dus ben heel benieuwd ! Meiden ik heb ook zoveel last van dat er weinig uit mn handen komt maarja hoort er vast en zeker bij !
Wat heerlijk Arni, weer een stap in de goede richting! En of het dan een meisje of jongen is, ach voorlopig ziet het er heel gezond uit! Fijn weekend allemaal. Zondag nog even een dag écht werken (zomermarkt) en daarna ga ik lekker nog verder afbouwen. Ik ga echt proberen tijd vrij te maken om te gaan genieten van de laatste periode.
Ja, genieten is belangrijk.... Vergeten zoveel mensen om te doen! Ik heb een nieuwe auto gekocht.... Waar drie kinderen inpassen... Mischien wat voorbarig om een auto te kopen al voordat ik de eerste positiekleding gekocht heb.... Maar ik moest een andere auto hebben daar ik mijn leaseauto moest inleveren. Ik heb, heel slim mijn baan opgezegd voordat ik wist dat ik zwanger was enzit nu (tijdelijk) zonder alle luxe extra's Maar who cares.... Ik ben zwanger!
Goede houding Siri! Hier is het financieel wat krapjes sinds ik minder werk. En dan zijn er nog dagen dat ik amper vooruit kom. Werk voorlopig 2 dagdelen en af en toe in het weekend (maar da's meer hobby). Eerlijk gezegd zou ik zo stoppen als het kon. Maar wie weet ben ik over een paar dagen weer wat fitter en dan denk ik er weer anders over. Eigenlijk kijk ik wel uit naar de regenachtige herfstperiode; lekker tutten, met boekje op de bank, beetje spullen bij elkaar sprokkelen. Maar voorlopig nog even lekker van het zonnetje genieten.
Hier de prenale bloedtest gehad en volgende week de echo voor de combinatietest. Als dat goed is begint het genieten pas.... (Bij mijn 2e zs was de kans 1:4, 1:6 en 1: 13 voor de chromosoomafwijkingen en bleek uiteindelijk niet levensvatbaar te zijn.... Dus nog even spannend 2 sollicitatiegesprekken gehad....nog niet gezegd dat ik zwanger ben.... Dus hoop toch nog even een paar maandjes te kunnen werken!
Was een beetje stil hier .....maar ik heb leuk nieuws : alles is oke met de kleine en het wordt....een meisje !! ikzelf ben nog wel steeds moe maar gaat steeds beter. Siri wat spannend ! als je wat weet laat het ons horen ! Mamemi hoe is het met jou ? Al een beetje fitter of wordt het steeds vermoeiender ?
Tja, ik ben deze week al 2 middagen in het ziekenhuis geweest. Moet morgen en vrijdag ook komen. Beetje vaag hoe of wat; teveel vruchtwater en stijgende bloeddruk. Ben nu bezig met suiker testen dus ook bezoekje aan internist, dietiste en diabetesverpleegkundige komen erbij. Terwijl de waardes voorlopig netjes zijn. Gelukkig maandag ons meisje wel even gezien tijdens een echo. Ze weegt nu 1567 gram (hoe ze dat weten??) en ligt keurig op schema. T'is wel een bengeltje, ze ligt al die tijd overdwars, draait voor de echo even haar hoofdje naar beneden om na de echo zich weer prinsheerlijk overdwars uit te rekken. Zóó duidelijk een kind van ons . Vriendlief is akkoord met de naam die ik al heel lang in gedachten had, jippie Gefeliciteerd Arni!!! Siri ( en de rest) hoor graag even hoe het gaat!
De kans kans op ern chromosoomafwijking is 1:20000 of zo. Even gRoot als een meisje van 15! Daar ben ik erg blij mee. Ze kon ook al zien dat het waarschijnlijk weer een meisje wordt! Leuk!!!! Volgende week de 2e ronde voor een solicitatiegesprek. Als die ook zo goed gaat wil ik gaan vertellen dat ik zwanger ben.... Spannend/eng!
Spannende weken hier. Ben noodgedwongen toch begonnen met insuline spuiten met heel wisselend resultaat. Ook bloeddruk blijft schommelen. Gelukkig wel goed nieuws bij de groeiecho; prulleke ligt keurig op schema! Ligt nog steeds in de meest gekke houdingen en indalen (nu 33 weken) is er niet bij. Heb inmiddels 2 hypo's gehad (dan daalt je suiker te ver), heel vervelend. Bibberig, zweten en gedesoriënteerd, midden in een winkel. Heel voorzichtig naar huis gereden, (omdat het maar een piepstukje was) maar s' avonds maar niet meer doen. Zat ik maar zo in elkaar dat ik dacht, nou ja dan maar rust nemen maar ik denk vooral aan "moeten", (o ja die formulieren, o ja die spullen hebben we nog nodig, o jee nog steeds geen geboortekaartje, nu echt tas voor ziekenhuis inpakken, prulleke is klein: genoeg maatje 50 in huis?) enz enz. echt het prototype van de relaxte mama in spé dus Ik ga niet beweren dat ik overmatig interesse heb voor de rest van de wereld nu maar ben toch benieuwd hoe het met jullie is....
Heb zwangerschapsvergiftiging, ben al 2x opgenomen geweest. Mochten even naar huis om een en ader te verwerken en de kleinste kleertjes uit te zoeken. Morgen terug, verwacht is dat men dan de boel in gang moet gaan zetten vanwege mijn en haar gezondheid. Jullie allemala het allerbetse. BBen zo dizy door mediatie dat ik niet veel meer kan, dus ga wer liggen..
Jeetje Mamemi,dat is niet zoals je de laatste weken van je zwangerschap had voorgesteld zeg !!! Heel veel sterkte voor jullie dikke knuffel !!
*breekt even in* @mamemi ik lees nu pas je bericht! Heel veel sterkte. Zelf ben ik 5 jaar geleden ook opgenomen ivm zwangerschapsvergiftiging (preeclampsie en hellp) en onze dochter heeft 1 maand in het ziekenhuis moeten liggen. Dus ik weet in welke rollercoaster je bent beland... Ik hoop dat alles goed is gegaan met de bevalling/inleiding of wellicht keizersnee? Hopelijk maakt je kindje het relatief goed? Nogmaals veel sterkte.
Even kort; Geboren Lianne op 29 oktober tijdens een spoedkeizersnede. Ze ligt nog in het ziekenhuis, verschrikkelijk om haar daar achter te laten. Rennen nu naar huisarts want ik heb zelf naast gevolgen HELLP en zw.diabetes, blaasontsteking, koorts en pijn bij het ademen. Daarna door naar ons meisje. Ze was geschat 44 cm maar zwemt zelfs in maatje 42 dus ze kan ook kleiner zijn. Via sonde proberen ze haar op gewicht en krachten te krijgen.
Mamemi, gefeliciteerd met je dochter. Hellp is inderdaad niet niets. Ik heb hetzelfde meegemaakt 10 jaar geleden en ik vond het ook vreselijk om mijn zoon te zien zwemnen in de kleinste maat. Was erg blij dat prenatal maat 42 verkoopt. Het is nu nog een rollercoaster, maar het komt echt goed! Straks heb je je kindje lekker bij je en kun je hopelijk lekker genieten, zoals alle andere ouders.
Lieve Mamemi,van harte met de geboorte van jullie meisje !! Wat een prachtige naam !! Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat het snel beter gaat met jou en dat de kleine meid maar flink mag groeien en op krachten komt! Dikke knuffel voor jullie xxx