Hallo allemaal! Ik ben de hele zwangerschap nog niet zenuwachtig geweest voor de bevalling maar na mate de datum dichterbij komt voel ik toch wel wat spanning.. Kan ik de weeen wel aan? Hoe zeer gaat het doen? Ik wil eigenlijk zonder pijnstilling bevallen maar is dat wel haalbaar? Scheur ik niet van voor tot achter uit? Hoe zeer gaat het plassen/ontlasting na de bevalling wel niet doen? Het persgedeelte lijkt me errug pijnlijk...gaat dat wel lukken? Ik vermoedd dat het zenuwen voor het onbekende is... Wat ik hiermee wil?? Gewoon even mn ei kwijt denk ik Gr maartje
moeilijk is dat, het is toch het onbekende. heb juist alles vrij makkelijk gevonden. ja het doet verrekte pijn, maar doe mij maar liever bevallen dan migraine of kiespijn. had geen pijnbestrijding. het erna na de wc gaan doet normaal geen pijn als er niets geks is gebeurd zelfs na een knip hoeft het niet eens. alleen houd er wel rekening mee dat je misschien wat minder makkelijk de boel kunt ophouden de eerste dagen. persen was echt een verlossing, in normale omstandigheden is dat echt het beste gevoel (je doet nu echt iets ermee en je hebt meer controle over alles) en gek genoeg minst pijnlijke van de hele bevalling vond ik. weet niet hoe het bij de anderen was, maar hoop dat het voor jou ook zo gaat. succes!
Spannend he! Denk idd het onbekende.. al vond ik dat eigenlijk ook wel fijn. Ik ben een type die zich vast gaat houden aan een bepaalt beeld of verhaal,daarom wilde ik er zo blanco mogelijk in gaan. Zodat ik geen enkele verwachting had. Ik had bijv. liever geen ruggenprik, maarja is wel gebeurt en wilde ook liever niet uitscheuren,maar is ook gebeurd je hebt het helaas niet in de hand, maar uit eindelijk is het het allemaal waart en ben je dat zo vergeten !
Oh dat klinkt eigenlijk wel aardig 'relaxed' beckje Het is niet zo dat ik er bang voor ben hoor maar gewoon...wat staat je te wachten he? Ik kijk weleens 'one born evry minute' op tlc en dan denk ik echt 'oh my god!' Zouden hun geen zwangerschapcursussen hebben of is dit normaal zo?" Ik heb laatst een foto gezien dat het hoofdje er net uit komt zeg maar... en dat zag er zo pijnlijk/branderig uit! Auwie!
ik snap nog het nut niet van die cursussen je weet toch niet hoe het zal gaan. ja als het hoofdje staat dat brand flink ja... maar dat is gelukkig maar even
Heel herkenbaar die zenuwen. Meestal denk ik er niet aan. Maar ik krijg wel ff opvliegers als ik denk aan de bevalling . Aan de andere kant heb ik ook zoiets van goh laat het vannacht maar beginnen dan hangt het zwaard van Damocles niet meer boven mn hoofd Voorlopig gaat alles kwa gezondheid (op mn ijzer na) en de groei en ligging/indaling van de kleine goed. Dat is ook wel een fijne gedachte om de bevalling mee in te gaan.
Dat heb ik inderdaad ook! Laat die bevalling maar gewoon beginnen! Ik hou van zekerheid en wil graag van te voren weten wat er gaat gebeuren...helaas kan dat nu natuurlijk niet Wat betreft de cursus... of ik er wat aan heb weet ik niet maar vond de ademhalingstechnieken heel fijn om te weten aangezien ik vaak verkeerd ademhaal en in hyperventilatie terecht kom.. hoprlijk kan ik me zo rustig houden als dat ik daar geleerd heb!
Het is gewoon spannend allemaal. Vooral als het de eerste is.je weet dan niet wat op je afkomt.ik ben nu ook af aan het wachten wanneer zal de kleine komen. Ik heb zelf zoiets van ik merk het allemaal wel hoe het loopt. Tuurlijk het is spannend hoe zal het lopen.maar is iedere x weer anders. Dat programma op tlc kijk ik nu ook elke x. Leuk om naar te kijken.maar soms denm ik oh my god als ik me zo maar niet gedraag haha. Wil graag in bad bevallen hopen dat dat lekker ontspannend is in het water.
ik heb nu al angst voor de bevalling haha, maar dat komt ook omdat mijn eerste bevalling alles van goed verliep.
Heel herkenbaar die zenuwen! Je weet gewoonweg niet wat je moet verwachten en je kan je er dus niet op instellen, dat vind ik moeilijk. Je weet niet hoe de pijn gaat voelen, hoeveel pijn het dan doet, hoe lang gaat het duren en ga ik niet uitscheuren o.i.d.? Ik hou mezelf voor dat we gemaakt zijn om te bevallen en dat al velen mij voor zijn gegaan. Er zit pauze tussen de weeën zodat je kan bijkomen en de pijn zal niet direct heel hevig zijn, je hebt tijd om eraan te wennen en om erin mee te gaan. Op het moment dat je denkt het niet meer te trekken ben je vaak al op het eind. Ook heb ik vertrouwen in de vk en dat die me goed zal begeleiden. Je doet het niet helemaal alleen! One born every minute vind ik ook leuk om te kijken maar vergeet niet dat het in Amerika of UK is. Daar geven ze al heel snel pijnbestrijding en haast standaard een ruggenprik. Valt me op hoeveel vrouwen op bed gaan liggen en er praktisch niet meer vanaf komen, al zo'n beetje vanaf het begin van de bevalling. Lijkt me niet altijd even bevorderlijk voor de ontsluiting. Heb niks tegen pijnbestrijding maar heb wel het idee dat die vrouwen al snel het contact met hun eigen lichaam kwijt zijn, ze voelen al vrij vroeg niks meer en liggen maar wat.