wie ervaring natuurlijke bevalling na keizersnee???

Discussie in 'De bevalling' gestart door wonderbaby2, 27 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonderbaby2

10 apr 2014
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames

ik ben heel erg benieuwd hoe lang het duurt bij een tweede bevalling
    na de eerste een keizersnee, ik bedoel dan hoeveel uur ben je
    bezig geweest tot je de kleine in je arme had ;)

2. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik heb er geen ervaring mee maar een vriendin van me wel. Zij had eerst een keizersnee en is daarna vaginaal bevallen van de tweede. Haar weeën begonnen 's nachts (weet niet hoe laat) en om 10u was ze bevallen van haar zoontje. Het ging vrij snel dus.

3. wonderbaby2

10 apr 2014
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat is positief nieuws hihi ik had altijd het idee dat als de eerste
    niet door het geboortekanaal is gekomen, dat je dan de tweede kindje
    als eerste kindje moet beschouwen kwa tijd dat je bezig bent ,-)

zijn er nog meer dames met ervaringen van hun zelf of iemand anders?

4. wonderbaby2

10 apr 2014
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    veder helemaal niemand ervaring? ?

5. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.157
    113
    eerste was een keizersnede (niet willen indalen, weeën niet sterk genoeg, vruchtwater gepoept).
    tweede vaginaal: 1,5 dag voorweeën voor het echt doorzette, toen was het met 7 uurtjes gedaan

6. anieska

anieska Actief lid

24 apr 2014
    447
    0
    0
    Hey, ja ik heb ervaring!Eerst was dus keizersnee, tweede vaginaal, heb er 15 uur over gedaan...

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    1e: spoedkeizersnede
    2e: 36 uur vanaf breken vliezen

8. mamamama85

mamamama85 Actief lid

5 aug 2014
    281
    0
    0
    Hier ook eerste keizersnede tweede vaginaal, maar achteraf verkeerd ingeschat door gyne, had ook een keizersnede moeten zijn...
    Weeen begonnen 6.00 s' morgens om 10.00 waren we in het ziekenhuis
    om 18.30 mocht ik persen en om 20.15 had ik mijn zoontje in mn armen (na flinke knip, vacuumpomp en geduw en getrek van verpleging)
    Als ik zou mogen kiezen nu, dan wordt het weer een keizersnede... wil nooit meer zo'n helse bevalling meemaken

9. wonderbaby2

10 apr 2014
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo dan dank jullie wel voor jullie antwoord, zo te zien flink verschillend
    kwa bevallingstijden

10. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

1e keizersnede, na 12 uur, wegens niet vorderende ontsluiting.

2e keer 'normaal', 6-7 uur in de ochtend weeën. Rond 9 uur zus gebeld om dochtertje op te halen, partner gebeld om thuis te komen van het werk. Rond 12u ziekenhuis gebeld, kon gelijk komen. half 2 in ziekenhuis, 2 cm ontsluiting, mocht gelijk blijven. Omdat als ze me weer naar huis zouden sturen, we de 2e x in de spits zouden zitten met alle risico's van dien.
    17.00u 10 cm. Om 18.12 uur zoon geboren. Dus in totaal zo'n 12 uur waarvan 1 uur en een kwartier persen, met knip, dat wel.

11. SLT

SLT Lid

12 apr 2013
    86
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerste spoedsectio, wilde er niet uit bleek een 9 ponder en sterrekijker
    Tweede ingeleidde bevalling, 4 uur (echte weeën) en 12 persen
    Derde ook ingeleid 2 uur (flinke) weeën en 11 min persen:)

12. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    geen ervaring ermee maar heb het gevraagd aan mijn gyn toen ik nog zwanger was hoe dat nou zat. Er is nog nooit een kind door het geboortekanaal geboren dus dat moet toch eerst opgerekt worden, en daarom duurt het zolang.
    Maar desalniettemin zijn er grote verschillen tussen bevallingen want de ene doet er 14 uur over (ik) en een vriendin van mij 3.5 uur (allebei de eerste) , dus eigenlijk weet je het nog niet :)

13. wonderbaby2

10 apr 2014
    53
    0
    0
    NULL
    NULL
    je mag toch niet ingelijd worden na een keizersnee? ? dat had ik
    teminste vernomen :-/

dank jullie wel voor jullie reacties, inderdaad verschillend hihi we wachten
    het wel af haha

14. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Jawel, dat mag wel, maar onder strenge controle. Na 34 uur ben ik alsnog ingeleid (ik weet niet zeker of dat dan nog zo heet??) omdat ik niet verder ging dan 4 cm ontsluiting.

15. mamsam

mamsam Bekend lid

25 mrt 2013
    649
    0
    0
    NULL
    NULL
    als je eerste een keizersnede was (zoals de mijne) mag je wel ingeleid worden hoor. alleen is dat dan door middel van een ballonkatheter en niet met gel. met een beetje mazzel beval ik een paar weekjes voor jou op de natuurlijke manier. dus voor nu weinig ervaring nog.

16. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Mijn gynaecoloog vertelde dat ze na een keizersnede alleen inleiden dmv een balloncatheter.

17. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    1ste kz en daarna 2 maal ingeleid.
    De eerste ingeleide bevalling begon rond half 9 en rond 4 u geboren met knip en ingescheurd. (37+) en de derde begon de bevalling ook rond half 9 en die is rond 2 uur geboren, klein beetje ingescheurd. Hoop nu ook natuurlijk te bevallen. Bij ons in t zh gebeurd de inleiding na een kz alleen dmv infuus en vliezen breken. dit omdat ze de boel dan kunnen doseren. Heb ook geen weeenstorm gehad.

18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.279
    17.157
    113
    aanvulling:
    derde kindje: vaginaal, 9 uur vanaf dat de vliezen braken tot de bevalling :)

19. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Bij mijn oudste een spoedsectio gehad onder algehele narcose. Ik was er dus ook echt op gebrand om deze keer natuurlijk te bevallen en dat is gelukt! :)

Heb één dag met voorweeën gelopen waarna ze in de nacht voor de bevalling regelmatig werden. Had tussen 3 en vier 's nachts regelmatige weeën.
    Helaas bleek de ontsluiting niet te vorderen ook niet toen ze de vliezen hadden gebroken.
    Uiteindelijk met een infuus een beetje bijgestimuleerd en toen ging het hard. Van 4 cm naar volledige ontsluiting in drie kwartier. Na 25 min persen is onze tweede dochter geboren om 13.20 uur zonder complicaties en kerngezond.

20. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hier bij de eerste een keizersnede gehad vanwege stuitligging. Geboren met 37 weken.

De 2e is geboren met 38 weken na inleiding. Ik had al weken last van voor weeën en had 2 cm ontsluiting waardoor ze mijn vliezen konden breken. Daarna aan het infuus gegaan en binnen 1 uur en 3 kwartier was ze er. Inleiden doen ze idd liever niet na een eerdere keizersnede, maar deze keuze mocht ik uiteindelijk zelf maken. Absoluut geen spijt van gehad.

Nu hoop ik uiteraard dat deze gewoon vanzelf komt. Maar de gyn heeft al wel aangegeven dat als ik weer een inleiding zou willen, ik dit gewoon kan aangeven. Dit omdat het de eerste keer al goed gegaan is. Wel wil ik zelf eerst 2 cm ontsluiting hebben. Ik zie het niet zitten om met ballonnetjes e.d. aan de slag te gaan. Ik heb nog 2 andere kids rondlopen, en moet sowieso 24 tot 48 uur na de bevalling in het ziekenhuis blijven i.v.m. medicijn gebruik. Dit laatste vind ik niet zo heel erg hoor. Kunnen we de kids goed voorbereiden op de thuiskomst van hun nieuwe zusje.

Deel Deze Pagina