Hoeveel bloedverlies bij vroege miskraam?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by AnneChristine, Nov 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AnneChristine

AnneChristine Actief lid

Nov 12, 2012
    301
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo,

Afgelopen woensdag was mijn NOD. Donderdagochtend getest, positief. Vrijdag en zaterdag flink wat helderrood bloedverlies, dus ik ging ervan uit dat het een hele vroege miskraam was. Maar zondag stopte het bloeden. Vandaag eind van de dag weer een klein beetje.

Met hoeveel bloedverlies moet ik rekening houden bij een vroege miskraam? Toch ten minste zoveel als een menstruatie? Dat is bij mij zeker 5 dagen.

Als het bloeden verder uitblijft, wil ik voor de zekerheid nog een nieuwe test doen. Wanneer is een goed moment? Een week na de eerste bloeding?

Alvast bedankt,
    AnneChrisine

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

als je maar 2 dagen hebt gevloeid zou je eventueel nog zwanger kunnen zijn. Bij een vroege miskraam verwacht je evenveel bloedverlies en even lang als je normaal gewend bent bij een ongesteldheid, eventueel iets meer. Ik zou -als het bloedverlies nu is gestopt, morgen nog een test doen met ochtendurine.

Mirjam

3. AnneChristine

AnneChristine Actief lid

Nov 12, 2012
    301
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi,

Bedankt voor je reactie. Nog 1 vraag;

Heeft het wel zin om nu al te testen, het lijkt mij dat de hormonen die vorige week de test positief maakten nu nog in mijn bloed zitten?

Groetjes
    AnneChristine

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

soms zie je dat je, ook al ben je zwanger, behoorlijk wat bloedverlies hebt. Dat zou eventueel kunnen betekenen dat je nu nog steeds zwanger bent. Die kans is klein maar wel aanwezig, dan zou de test nog positief moeten zijn.

Mirjam

Share This Page