Lange voedsters

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door tiruja, 26 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Zijn er nog meer lange voedsters?

(Just asking)

Ik voed nu bijna 2 jaar.

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik geef nog steeds bv, en het zit voorlopig nog niet in de planning om te stoppen. Ik zie wel wanneer Kyra (of ik) er echt aan toe is om haar tietie op te geven. :)

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Drie jaar, een half jaar op de tandem...en het is nog steeds niet op :$;)

4. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    #4 tiruja, 26 mei 2010
    Laatst bewerkt: 26 mei 2010
    oh wat geweldig! Zelfs aan het tandemvoeden. Dat is hier nooit gelukt. (Toen ik bij de oudste de kans had wist ik niet eens wat tandemvoeden was. Ik ben toen gewoon maar na anderhalf jaar gestopt).

Devy ik zie dat je dochter maar een maandje ofzo jonger is. Wat leuk dat jij ook nog zo volop aan het voeden bent.
    Noemt zij de borst tietie? Jaron heeft zelf bedacht dat het bob heet. Ik noemde het altijd gewoon borst en daar heeft hij bob van gemaakt. Ik vind dat met name in het openbaar een fijne term.

5. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Tietie is inderdaad Kyra's term, het klinkt niet echt als tiet (zou ik wat minder vinden) maar meer als een aangepaste vorm van twiet twiet. Waarschijnlijk heb ik iets te vaak geroepen dat mama's tiet favoriet is. ;) Dat rijmt wat minder als je borst gebruikt.

6. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoihoi, telt ruim 15 maanden ook als lang? ;)

Ik geef nu nog 1x per dag bv en moet er nog niet aan denken te stoppen. Lijkt me zo raar te stoppen. En als ze last heeft van doorkomende kiesjes is het zoooo makkelijk om ze 's nachts even aan te leggen.

7. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Ja natuurlijk!

Weet je, ik wil nu niet stoppen omdat ik niet weet hoe het leven na de borst eruit ziet. Jaron drinkt alleen bv en een keer een flesje sap op een dag. Hij lust ook geen koemelk of kunstvoeding, dus als ik stop met de bv, wat gaat hij dan drinken? En hoe troost ik hem dan? En wat geef ik hem dan als hij snachts komt?
    Allemaal vragen waar ik eigenlijk wel een antwoord op weet hoor, want ik heb zijn broers ook wel groot gekregen, maar het is zo lekker vertrouwd om de borst te geven. Tot voor kort gaf ik nog 4/5 keer. Nu geef ik nog 'maar' 2/3 keer per dag.
    het enige wat ik wel echt lastig vindt zijn de 'lieve' opmerkingen: voed je nou nog steeds?:x

8. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Hier inmiddels ook alweer een maand of 21.
    Geen plannen hoor, niet om door te gaan tot dr tiende, en niet om te stoppen. Als mn dochtertje af en toe nog "tittie" wilt vind ik dat prima. Totaal geen last van, en ze mist het ook niet als ik er niet ben, prima.

Oh, ze wordt net wakker en guess what?: mama, i want tittie!

9. Nijntje

Nijntje Actief lid

8 nov 2008
    180
    0
    0
    Ik voed ook al bijna 21 maanden. Mijn dochter zegt altijd bors en dat weet ik dat ze drinken wil. ik geef nog steeds een nachtvoeding en op werkdagen drinkt ze 3x en op vrije dagen hoe de dag verloopt.
    Ik vind het heerlijk en mijn dochter ook, het blijft genieten:)

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik voed ook nog steeds. Niet helemaal vrijwillig: Thirza heeft een koemelkallergie die we bij 9 mnd pas ontdekten en toen mochten we van de dietist terug op volledige BV...
    Door allerlei andere problemen, waar we sinds kort de oorzaak pas van weten, (ze gaat buisjes krijgen en de neusamandel gaat eruit, eind volgende maand), slaapt ze ook nog niet door en hangt ze erg aan de borst.
    Ik ben zelf op dieet dus voor Thirza, dus ik zou het niet erg vinden als ze zou willen meewerken aan stoppen. Op basis van hoe ze het deed na een AB-kuur laatst, (ineens terug naar enkel ochtend en avond/nachtvoeding), denk ik wel dat las ze straks geholpen is, we dat gaan merken in de hoeveelheid BV die ze vraagt: momenteel compenseert ze met BV wat ze met vast voedsel niet binnen krijgt.

Als ik niet op dieet zou zijn, zou ik het overigens allemaal wel best vinden en meer zoiets hebben van: we zien wel wanneer we stoppen. Nu hoop ik toch wel zo snel mogelijk af te kunnen bouwen ;) Krijg steeds meer zin in boterhammen met kaas, milkshakes, magnums, marsen, optimel, rivella... dat soort dingen.
    O, en een glas wijn zou ook wel weer eens erg lekker zijn, maar daarvoor is het 'alleen maar' nodig dat ze door gaat slapen natuurlijk... ;)

11. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Poeh ik vind een dieet ook wel erg zwaar. Ik heb heel snel last van spruw en toen is mij ook wel een dieet voorgesteld. Maar in deze fase zou ik dan liever stoppen dan nog aan een dieet te beginnen.
    Welke problemen hebben jullie verder dan? Omdat je denkt dat het na de ingreep beter zal gaan? Onze zoon straat trouwens voor exact dezelfde ingrepen op de wachtlijst. Hij heeft herhaaldelijk oorontstekingen en is chronisch verkouden. Dus dat geeft hier geregeld ook nachtelijke onrust en het praten blijft mogelijk daardoor wat achter. Maar dat laatste daar maak ik me niet zo druk om, hij kan ook gewoon een laat bloeier zijn niet waar.

Glas wijn kun je nu trouwens al wel nemen hoor. 1 glas doet er 3 uur over om in je lijf weer afgebroken te worden, dus als je de laatste voeding hebt gegeven dan zou je wat kunnen drinken . Eventueel een flesje klaar zetten met afgekolfde melk voor als je bang bent dat ze wel binnen die drie uur komt.

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier nog niet zo heel lang vind ik zelf (bijna 14mnd nu, met soms kv-smokkel), maar als ik sommige moet geloven is het echt wel heeeeel erg lang dat ik nu nog steeds borstvoeding geef/wil geven.

Liefs, Hanneke!

13. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    hihi ja hoor Hanneke, welkom bij de club van lange voedsters!

(Doet me denken aan het eerste jaar dat ik bv gaf. Dan vroegen mensen stom verbaasd 'geef je hem nog nog de borst'?
    En dan dacht ik: mens, ik ben nog niet eens op de helft.

Inmiddels kan ik zeggen dat ik wel over de helft ben )

14. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    14 maande lang?? nee dat is niet lang, we leven in een wereld waar bijna iedereen meteen of vrij snel aan de flesvoeding gaat. Borstvoeding is voor hun niet practisch, maar flesvoeding wel, ze zien geen echte gemakken in bv. Net zoals dat ik de vraag krijg, aangezien mijn dochter nog niet doorslaapt snachts of ze bv krijgt, pardon???? Die andere 2 van mij kregen dat ook en sliepen wel door met 2/3 maanden, dus bv heeft daar niks mee te maken, ja het kan wat langer duren omdat het lichter verteerbaar is, bah, stomme opmerking.
    Ik heb mijn zoon 10 maanden gegeven en toen wilde hij niet meer en toen was ik direct zwanger van de 2de en zij wilde het maar liefst 18 maanden, ik vond het vreselijk dat ze niet meer wilde, dat intieme. Nu met nr 3 geef ik weer zolangg zij dat wilt en ik geniet.

15. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    idd de bv heeft daar weinig mee te maken. Ik heb de tweede zoon 'maar 9 maanden' gevoed en juist hij was de spoker snachts. Het heeft anderhalf jaar geduurd voordat hij doorsliep. De oudste zoon sliep met 2 maanden door en de jongste heeft periodes dat hij doorslaapt en ook were periodes dat hij komt. Ik vind het allemaal wel best.

16. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Kyra is/was ook een nachtspookje en dat had niets mer de bv te maken, maar met allergieën. Waarschijnlijk was het zelfs erger geweest als ik kv had gegeven omdat ze een lichte koemelkallergie heeft.

Zelf ben ik op het moment ook op dieet, maar dan niet voor de koemelk maar een dieet zonder noten. Ik las met smart het topic in de lounge over broodbeleg want een boterham met pasta en pindakaas vind ik zoooo lekker. ;) Het is voor een goed doel, en wat zal die boterham me over een tijd goed smaken!

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Jenny: Thirza is erg vaak verkouden (door een vergrote neusamandel) en dat loopt ook vaak uit op een oorontsteking. Ze heeft behoorlijk wat vocht in de oortjes, dus ze krijgt buisjes en de neusamandel gaat eruit, eind komende maand.
    Om die reden verlopen de nachten hier nogal wisselend, waardoor ik nooit weet hoe laat ze gaat komen. En aangezien ze door al die problemen 's nachts echt enkel en alleen de borst wil en geen flesje, laat ik de wijn maar staan...
    Maar we hopen dat ze voor de vakantie doorslaapt, dan kan ik straks voor de tent in Frankrijk wel een lekker glas wijn nemen :) En het zou mooi zijn als ze dan de BV afgebouwd heeft, dan kan ik ook genieten van een frans kaasje erbij :D

Maar goed, al met al heb ik het er graag voor over. Wat Devy ook al zegt: ik moet niet denken aan de taferelen die we zouden hebben gehad als Thirza KV bij had gekregen, met haar KMA :(
    En bij tijden vind ik het wel heel gemakkelijk hoor, de BV. Vanmiddag een feestje gehad en dan is de drukte snel teveel voor d'r en wil ze niet eten, maar wel BV. Zit ik dus iig niet met een kind dat jengelig wordt van de honger :)

En doorslapen heeft weinig met wel of geen BV te maken: in eerste instantie ging Thirza al heel snel goed slapen en deed ze het op 1 nachtvoeding, ('s avonds wakker maken en voeden hielp hier niet, maar ze maakte hier dan dus een ruk van 19-2/3 en dan weer door tot 7).

18. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Hier nog een lange voedster.
    Ik was al blij dat ik de 6 maanden gered had met mijn kleine formaat (al weet ik dat het niet het formaat is dat telt, maar het maakte me wel erg onzeker of Ilana wel genoeg voeding had). Toen was mijn streven om het jaar vol te maken en dat is ook gelukt.
    Nu ben ik al 19 maanden BV aan het geven.

19. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    :)*zwaai*:)

20. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83