40jr oud,ongepland zwanger terwijl medicatie gebruik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door janelle 68, 10 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik zie echt niet zoveel kwetsende woorden in haar verhaal. Jij moet denk ik eerder leren om zulke zaken niet altijd persoonlijk aan te trekken. Het is moeilijk wat je hebt meegemaakt, maar Kisbaba heeft daar echt geen enkel oordeel over gegeven. Ze heeft enkel en alleen een situatie over het hoofd gezien en dat kun je je zelf ook wel bedenken lijkt mij. Ik vind het onnodig om haar dit verwijten te maken terwijl dit veel meer met jezelf te maken heeft.

Janelle, heel veel sterkte.

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik weet hoe jij over bepaalde zaken denkt (zijn het je hormonen of...?) en je denkt ook nu weer iets te lezen dat er helemaal niet staat. Misschien moet je het nog een keer lezen en snap je het dan wel.

Janelle, wat verschrikkelijk dat er nu zoiets uitkomt! Wat een extra onzekerheid brengt dit met zich mee zeg. Ik hoop echt dat het allemaal meevalt. Heel veel sterkte in elk geval en ik hoop dat er mensen in je omgeving zijn waar je steun kunt vinden. Sterkte meid!

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Heel veel sterkte Janelle..... wat een verhaal....
    Verder wil ik vragen of het commentaar over en weer etc misschien in een pb kan, dat hoeft voor mij niet zo openlijk op een topic....

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Oh Janelle, wat akelig, het blijft dus nog afwachten.
    Misschien hoef/kun je de keuze helemaal niet meer zelf maken...
    Heel veel sterkte, wat ook de uitkomst zal zijn!

@ Merle: heel lief dat je het voor me opneemt, maar ik kan me voorstellen dat het voor Vlinder gewoon erg moeilijk moet zijn, als mensen zo gedachtenloos iets opschrijven wat voor haar heel erg moeilijk is geweest.

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik snap het wel hoor :) Dat hoef ik niet iedere keer van je te horen.

6. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Sterkte janelle

7. janelle 68

janelle 68 Nieuw lid

8 jul 2008
    4
    0
    0
    soest
    Hi, dank voor alle lieve medelevende en goed bedoelde reacties. Nu na 1 uitwendige echo en binnenwaartse echo bij de Abortuskliniek, toen doorverwijzing naar Umc naar Gyneacologie met de verwijzing grote homogene structuur in baarmoeder. Nu 2 binnenwaartse echo's en B-HCG van 1300 verder, weet ik dat er een vruchtzak zit met een embryo zonder hartactie en 2 cystes op mijn rechter eierstok(volgens arts door zwangerschap ontstaan). Het is dus een miskraam, sinds een paar dagen voel ik de hormonen ook veranderen in mijn lichaam. Mijn borsten zijn een cupmaat afgenomen en veel minder gespannnen, mijn buikomvang wordt weer minder, ben extreem moe weer sinds vandaag eigenlijk en beetje misselijk. Ik moet nu dus afwachten tot woensdag of het spontaan los komt en uitdrijft. Woensdag weer echo, en als het niet spontaan is gebeurt krijg ik Misoprostol tabletten(meestal komt dan binnen 24 uur de miskraam opgang) dit zijn eigenlijk tabletten die gegeven worden om een maagzweer te voorkomen als je ze oraal neemt. De 4 tabletten worden dan dus vaginaal ingebracht in het Ziekenhuis en de volgende dag moet je terugkomen ook voor een echo. Dan zelfs is er nog kans dat niet het niet uitdrijft of er nog resten blijven zitten en moet je als nog curettage ondergaan. Kortom het zijn emotionele tijden en weken geweest, van voor het eerst zwanger zijn op je 40ste ongepland en met de gedachte dat je onvruchtbaar bent, tot dan naar een Abortuskliniek door Huisarts gestuurd, dan door de arts daar naar Umc gestuurd met afwijkende echo, en verdenking van een EUG of Mola zwangerschap. Daar weer het nieuws dat het geen EUG is en na B-HCG prikkken en een waarde van 1300 te hebben er geen Molazwangerschap mogelijk is. En dat het waarschijnlijk een vroege zwangerschap of miskraam in wording is. Gisteren dan naar weer een week wachten, te horen en te zien gekregen een goed gegroeide vruchtzak met Embryo zonder hartactie. Je hoeft geen keuzes meer te maken, het is al voor je gedaan!Je weet dus dat dat bij 1 op de 3 vrouwen voorkomt, een miskraam als je 40 jr of ouder bent, en toch denk je........ zou dat dan toch gekomen zijn door mijn levenstijl en medicijn gebruik zonder dat ik wist dat ik zwanger was? Maar goed we wachten dus af wat er gaat gebeuren tot woensdag. X jean :cry:

8. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Janelle, wat ontzettend sneu voor jou. Je gedachten zijn volkomen begrijpbaar, maar je hebt vrijwel zeker gewoon heel veel pech gehad. Heel veel sterkte de komende tijd en met de verwerking hier van. Geef jezelf er veel tijd voor.

Liefs,
    Peetje

PS: Ik zou mezelf dezelfde vraag gesteld hebben als de echo's niet goed geweest zouden zijn. Ook al mag ik wel met en niet zonder medicijnen zwanger worden en is het volgens de artsen zeker verantwoord.

9. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Meid, je vraagt je altijd af of het jou schild is wanneerhet mis gaat. Ik was 23 toen mijn kindje dood geboren werd. Die kans was 1% en het overkwam mij. Had ik het anders moeten doen? Had ik maar dit, had ik maar dat... Maar het is gebeurt, je kon er niks aan doen... Ik wens je veel sterkte meid!

10. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    janelle, ik wil je heel veel sterkte toewensen. Meid wat een rare weken heb je beleeft. Ik hoop voor je dat alles goed komt.

Wat ga je doen na de mk, ga je dan weer aan de pil of wil je toch proberen om een kindje te krijgen. (sorry als ik wat te persoonlijk wordt, je hoeft niet je antwoorden ;) )

dikke knuffel
    conny

11. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    sterkte!

12. heel veel sterkte!