Wat vinden jullie van de naam Lubbert voor een jongen?! Kennen jullie Lubberts?? (Mijn schoonvader heet Lubbert en vind het een mooie naam, en ik zag ook dat er vorig jaar 6 Lubberts zijn geboren en maar 3 met mijn naam Dus ja, ben gewoon even benieuwd )
Niet mijn stijl, of misschien moet ik even wennen omdat ik de naam niet keb. Maar nu lees ik het als woord, zoals bv mijn trui lubbert.
Nee, je kunt er teveel van maken. (Trui) lubbert, flubbert, blubbert. Zou het niet doen, maar ik heb het woord ook nog nooit als naam gehoord, misschien scheelt dat.
Oef nee, lubberen is het eerste wat in mij opkwam.... Spreek je het ook echt uit als Lub-Bert? Hubert ken ik wel
Ik heb ook die associatie... met lubber, flubbertruien. Zou er niet voor kiezen, maar weet inmiddels dat namen zo persoonlijk zijn.
ik dacht Lubbert hu? die arme schat ik zou hem nooit zo'n naam geven. Ik heb het er wel eens over dat mijn trui of t shirt Lubbert.
Echt heel erg lelijk....sorry! Ik denk ook gelijk aan het lubberen van een kledingstuk. Nee, ik kan er niks leuks aan bedenken.
Ik denk ook aan lubberen, vind de klank van de naam echt niet mooi, te lomp. Ik kom uit Friesland en ken een hoop van dit soort namen, vind 't allemaal echt te plat / lomp. Lammert, Meindert en Wilbert net zo. Zou het niet doen. Zie nu dat je andere zoon Tobias heet? Daarnaast vind ik het helemaal gek staan.. Tobias is in mijn ogen een hippe, vlotte, redelijk moderne naam, terwijl Lubbert meer ouderwets, lomp en gedateerd is. Maar dat is uiteraard gewoon mijn mening
Nee geen mooie naam. Moest direct denken aan het werkwoord lubberen. Ook associeer ik het met rubber, lubberend rubber, condoom... Sorry.
Wij gebruiken het woord lubberen niet, dus heb ik ook die associatie niet. Aangezien je schoonvader die naam al heeft, lijkt me dat een uitstekende testcase over hoe men op de naam reageert. Heeft hij last van zijn naam? Worden er bij hem opmerkingen over lubberen gemaakt? Zo niet, gewoon doen, zeker aangezien het ook nog een vernoeming is.
Oh ik vind het ook wat zielig, sorry! Zou als de dood zijn dat mijn kind gepest zou worden met die naam.
Ik vind het ook geen mooie naam, sorry. Zeker naast Tobias, die is prachtig. Overigens zou ik m als tweede naam wel rustig kiezen, als vernoeming.