Ha dames, Ik ben morgen 37 weken zwanger en als de baby zich dan niet aangekondigd zou hebben, zou de VK me doorsturen naar de gyn. De baby lijkt het nog wel naar zijn zin te hebben in mijn buik, maar ik loop op mijn tandvlees. Of eigenlijk loop ik niet meer, dat gaat gepaard met extreem veel buik- en rugpijn. Ik heb aanhoudend harde buiken (lees meer dan een uur lang, dan weer een paar minuten ontspannen), lig al een week wakker van voorweeën, heb pijn van spataderen en, buiten mijn zwangerschap om, gezondheidsproblemen die o.a. zorgen voor spierzwakte en vermoeidheid. Ik ben al mijn hele zwangerschap misselijk en aan het spugen, heb daar medicatie voor gehad en dat hielp wel, maar toch spuug ik elke nacht en ochtend een paar keer. Kortom, ik kan niet meer, en dat ziet de VK dus ook in. Ik ben een beetje bang dat de bevalling niet gewoon op gang gaat komen, dat was nl bij mijn dochter (ze is 2,5) ook zo. Mijn 'geluk' was toen dat mijn vliezen braken waardoor ik bijstimulatie kreeg. Mijn lieve dochter slaapt al een jaar niet meer overdag dus voor mij zit slapen/rusten er ook niet in. Goed, of jullie dit nou een zeikverhaal vinden of niet (eh, dat lijken sommige mensen in mijn omgeving te vinden), de VK vindt het nodig me door te sturen naar de gyn. Maar wat kan ik van hem/haar verwachten? Volgens de VK ga ik sowieso de 40 weken niet halen - daar heeft de baby nu al te weinig ruimte voor - en als er met 38 weken niets is, gaat ze me strippen (baby is ingedaald en ik heb 1 cm. ontsluiting). Maar wat doet een gyn in die ene week daartussen? Ik heb nl. gehoord dat een gyn, zolang de baby het goed maakt, liever helemaal níet ingrijpt. Wat is jullie ervaring?
op zich kijken ze eerder naar het kind dan naar de moeder en voor je kindje is het beter om nog even te blijven zitten. Maar dat geldt voor gezonde vrouwen en zo te lezen heb je gezondheidsproblemen. Dus ik durf het niet te zeggen, maar ik zou er niet op rekenen dat hij/zij iets doet. Kan je dochter niet een dagje naar oma/tante/vriendin zodat je eens lekker kunt slapen?
Ik zat in dezelfde situatie als jou, alleen ben ik meerdere keren opgenomen geweest (2x uitdroging, 1x slapeloosheid, 1x premature weeën) De premature weeën hielden op en met 36 weken overgedragen aan de gyn. VK vertelde dat ze met 37 weken wilde inleiden. Gyn heeft besloten om te wachten tot 40 weken, helaas. Dus in mijn geval klopt het dat een gyn het altijd langer aan wilt kijken.