41 en 4 dagen zwanger en bang voor inleiden bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sedra, 28 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sedra

    Sedra Actief lid

    14 dec 2016
    101
    3
    18
    Vandaag 41+4.
    Heb een kindje van 13 maanden dus niet zo lang geleden bevallen. (Toen met 41 weken gestript en 41+5 bevallen) Blijkbaar maakt dat niks uit..

    Met 41+2 viel nog niet te strippen.
    Vandaag controle: baarmoedermond week en half verstreken. Vingertopje onstluiting... niet te strippen. Met 41+6 moet ik voor een ballonkatheter naar het ziekenhuis en met 42 dan (als alles goed gaat) ingeleid.

    Iemand soortgelijke ervaring ? Ik heb altijd een heel naar gevoel gehad bij 'inleiden' . Ik hoop zo dat het nog zal gebeuren ergens in de komende 36 uur :(
     
  2. Jennifer93

    Jennifer93 Actief lid

    3 okt 2013
    400
    209
    43
    Vrouw
    Moeder
    Oei geen ervaring met inleiden maar wel met 3 kinderen allemaal over tijd en de laatste 2 over de 41 weken..
    Bij de 2de waren we al in het zkh geweest, alle controles gehad en afspraak voor inleiden stond op precies 42 weken en op 41+6 begon de bevalling spontaan dus dat kan ook nog..

    Sterkte! En hoewel ik begrijp dat je er tegenop ziet.. in het zkh ben je wel on goede handen!
     
  3. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Niet overtujd hier maar mijn ingeleide bevalling was echt de fijnste van alle 3! :)
     
  4. Stakato

    Stakato Niet meer actief

    Wat vervelend dat het zo als een zwaard van Damocles boven je hoofd hangt! Maar houd moed, het kan zo ineens alsnog spontaan beginnen.

    En inleiden met uiterlijk 42 weken is geen harde eis hè? Het is een protocol, maar het is nog altijd aan jou de keuze om de inleiding daadwerkelijk uit te voeren. Als je het niet ziet zitten, en de controles zijn goed, kan je ook vragen om langer te wachten en in de tussentijd wel de overtijd controles te doen.
     
    Bakfietsmoeder vindt dit leuk.
  5. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Ik ben ingeleid en heb dit absoluut niet als vervelend ervaren. Het enige vervelende was dar ik aan t ctg moest liggen i.p.v. dat ik kon rondlopen. Ow ja, het infuus moest leeg na de bevalling en ik moest nog een zak zoutoplossing voor het doorspoelen dus ik mocht niet direct douchen. Verder een prima bevalling
     
  6. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Ik ben bij de laatste ingeleid met 41+4. Er was wel al wat ontsluiting, dus ze konden het af met vliezen breken en een infuus.
    Het was de vlotste bevalling van allemaal, en door de snelheid ook vrij heftig. Maar hij is niet per sé de naarste van allemaal. Ik sta namelijk een beetje in dubio of de derde of deze het vervelendst was :p
    Maar dat ligt dus niet aan de inleiding an sich. Die is me eigenlijk best meegevallen ;)

    De rest is allemaal niet ingeleid, dus ook wel vergelijkingsmateriaal.

    Heel veel succes zometeen! Je kunt het!!
     
  7. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Omdat mijn ontsluiting niet vlotte en de weeën minder werden, werd ik ingeleid maar ik heb het helemaal niet als vervelend ervaren hoor! Vond het juist fijn dat de weeën lekker op gang kwamen en ik het gevoel had dat het echt 'bezig' was.
     
  8. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.920
    15.365
    113
    Ik ben twee keer ingeleid. Hoewel ik geen vergelijkingsmateriaal heb, herken ik me echt totáál niet in alle horrorverhalen die rondgaan over ingeleid worden.

    Twee hele fijne, vlotte (3u50min en 47min) bevallingen gehad, waar ik hartstikke fijn op terugkijk.
     
  9. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.295
    113
    Ik ben zelf nooit ingeleid, maar wat ik van mijn zusje hoorde was dat zij het juist heel fijn vond. De datum Wordt geprikt, je meld je s ochtends en einde van de dag is je baby er:)
     
  10. Sedra

    Sedra Actief lid

    14 dec 2016
    101
    3
    18
    Begin nu ook wat aan het idee te wennen en de positieve verhalen doen mij heel goed! Morgen maar lekker een ballonetje laten plaatsen :)
     
  11. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Ik ben twee keer ingeleid en ook begonnen met een ballonnetje. Ik heb geen vergelijkingsmateriaal natuurlijk, maar ik vond het ballonnetje sowieso niet erg. Ik mocht er gewoon mee naar huis en 's nachts viel hij eruit. Volgende ochtend ingeleid dus. Probeer bij het infuus ook echt naar je eigen gevoel te luisteren. Ze mochten van mij echt niet zo maar de weeenopwekkers ophogen, heb ze een keer ook tegengehouden, omdat ik het gevoel had dat het wel zou komen en dat klopte. Niet veel later volledige ontsluiting. Bij mijn eerste bevalling werd er absoluut niet naar mij geluisterd (al voor het infuus niet) en daar kijk ik minder goed op terug. Maar dat lag dus niet aan de inleiding.
     
  12. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    En mocht je na het ballonnetje genoeg ontsluiting hebben om te strippen en/of vliezen te breken kan dat ook he? Ik heb daarvoor wel moeten vechten, maar ik heb wel de tijd gekregen om het op gang te laten komen.
    Hier was het eerder vechten tegen de klok, want ik moest wel binnen kantoortijden bevallen aldus de vk-arts o_O:rolleyes: tja sorry, ik ben hier een kind aan het krijgen en het is jammer als de gyn van zn avondeten moet worden afgehaald, maar voor mij is toch echt het eerste belangrijker.
    Laat je dus niet zomaar van alles vertellen, zolang het goed gaat met de baby kun je veel bepalen.

    Ik ben 2 keer ingeleid, maar zonder weeenopwekkers. 2 keer geprimed met gel en tegelijk soort van gestript en daar ging ik op verder. Hoewel ik het fijner vond om thuis in bad te bevallen, kijk ik ook met een heel goed gevoel op de eerste 2 ingeleide bevallingen terug :).
     
  13. Sedra

    Sedra Actief lid

    14 dec 2016
    101
    3
    18
    Wat goed om te weten! Ik dacht dat je de volgende dag gewoon direct aan de opwekkers zou moeten ongeacht weeenactiviteit. Ik heb zo het gevoel (omdat het de 2e is misschien) dat de weeen wel komen als de ballon zit.
     
  14. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Bij mij begonnen bij de eerste weeen wel na het ballonnetje (alleen geloofde niemand me omdat de ctg ze niet liet zien). Bij de tweede viel het ballonnetje er sneller uit, maar begonnen de weeen niet vanzelf. Maar ik was ook pas 39+4 toen, dus was mijn lichaam er misschien ook nog minder klaar voor.
     
    Madelie vindt dit leuk.
  15. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Zorg in ieder geval dat je op 1 lijn zit met je partner en vraag om tijd (als je dat wil!) om zelf de kans te krijgen om te beginnen. Willen ze daar niet in mee gaan vraag vooral naar de reden waarom niet en beslis dan wat verstandig is. Baby gaat uiteraard altijd voor, maar een fijne bevalling is ook prettiger voor de baby ;)

    Ik ben in ieder geval blij dat ik op mijn strepen ben gaan staan bij de 2e omdat ik net als jij het gevoel had dat het uiteindelijk op de gel wel zou beginnen. Toen ze vonden dat het niet snel genoeg ging, wilden ze als compromis wel de vliezen breken. Ze stond haar handschoenen aan te trekken en toen braken ze spontaan :D toen dacht ik helemaal, jullie blijven van me weg met die opwekkers. Uiteindelijk is ze na het breken van de vliezen met een weeenstorm van 1,5 uur geboren. Ik moet er niet aan denken als daar nog weeenopwekkers bovenop hadden gekomen :eek::o:.

    Maar goed, doe vooral waar jij je goed bij voelt.:thumup:
     
  16. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.646
    1.286
    113
    Ik had hetzelfde als jij. Gelukkig bood mijn verloskundige uitkomst. Ze zei tegen mij dat ze bij een derde (en vaak ook tweede) met het ziekenhuis de afspraak hebben dat zij zelf bij mij thuis de vliezen mogen breken en 6 uur mogen afwachten of het dan niet vanzelf begint. En ze zei ook dat dit in de 30 (!) jaar dat zij er werkte al enorm vaak was gedaan en van al die keren pas eentje in het ziekenhuis was beland omdat de weeën niet vanzelf begonnen. Misschien kan je vragen of dat nog een optie is?

    Overigens ben ik semi spontaan (na 2x strippen) met 41.6 ‘s avonds nog bevallen, dus nét voor het inleiden. Wat een opluchting was dat.
     
  17. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.646
    1.286
    113
    Officieel is dit misschien wel zo, maar bij mijn ziekenhuis en vk zeiden ze gewoon dat ze me dan ook niet meer zouden begeleiden. Kon ik met 41.5 nog op zoek naar een andere. Dus dat viel mij flink tegen, anders had ik gewoon tot 43 weken wachten prima gevonden.
     
  18. Bakfietsmoeder

    Bakfietsmoeder Niet meer actief

    Als je meer informatie wilt over je rechten en de mogelijkheden kun je contact opnemen met de geboortebeweging .
    Op de fb groep vrije geboorte kun je ook veel informatie vinden.
     
  19. Sedra

    Sedra Actief lid

    14 dec 2016
    101
    3
    18
    Bedankt voor de tips.

    Vanmorgen is er een ballon geplaatst omdat er niet meer ontsluiting was dan woensdag. Ik vond het zetten best pijnlijk. Ik voel het ook duidelijk.. ik hoop dat het effect zal hebben.

    Morgen moet ik me 8.30 melden en gaan ze weer toucheren. Kan ik dan nog aangeven dat ik wil afwachten? Ze zijn heel duidelijk van de stappen!
     
  20. Wij2018

    Wij2018 Actief lid

    21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Ik ben ingeleid, maar dat was met 37 weken en dat was wat minder fijn ivm weeenstorm. Maar dat was denk ik ook omdat mijn lichaam er totaal niet aan toe was om te bevallen en onze dochter totaal geen zin had om eruit te komen, maar mijn bloeddruk steeg waardoor ze besloten in te leiden.

    Ken inderdaad genoeg positieve verhalen over inleiden en zelf zou ik er ook niet bang voor zijn, mocht het nu weer gebeuren.
     

Deel Deze Pagina