41 jaar en een kunstgebit....

Discussie in 'De lounge' gestart door LadyKikker, 16 apr 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Vandaar dus ook mn topic.
    Ik ken genoeg mensen met een kunstgebit maar die zijn allemaal voorbij de 65.
    Ik ben 41 dus vind het vreselijk! En hoewel het blijkbaar vaker voorkomt dan ik dacht, blijft het psychisch een groot ding.

Ad andere kant.... om de haverklap wortelkanaalbehandelingen, kiezen laten trekken en problemen met de kronen die ik al heb... daar ben ik ook wel een beetje klaar mee. Ik wil graag ook gewoon weer breeduit kunnen lachen, met zelfvertrouwen. En als dat met een prothese is, so be it.

Syane vindt dit leuk.
  2. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Dat zegt mn tandarts ook indd.

3. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Kun je het nu niet betalen of nooit betalen?
    Ik ben niet voorstander om dingen op afbetaling te doen, maaaaaaaaaar in het geval van je gebit: hell yeah!!

Je zou kunnen kijken of je een betaalplan met je tandarts of de verzorger van de rekeningen van de tandarts zou kunnen afspreken. Misschien als je drie jaar lang je vakantiegeld, eindejaarsuitkering en je belastinggeld ofzo daar voor zou gaan gebruiken…?? Geen idee of dat mag en kan? Maar ik zou de optie wel gaan onderzoeken ;)

4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Misschien is het ook sociaal/economische klasse afhankelijk?? Ik kan mij voorstellen dat onder mensen met een minder budget het meer algemeen geaccepteerd is?? Bij mij op het werk en in mijn vriendenkring is echt niemand met een kunstgebit. In mijn schoonfamilie 1 man. Maar die is bijna 80 jaar ;)
    Oh wacht, 1 collega heeft een tijdelijk plaatje nu in afwachting op het traject voor een implantaat. Bij mij in de omgeving laat iedereen die problemen met het gebit heeft het oplossen met implantaten…

Ik zou er echt nog 100.000 keer over nadenken of je dit wel echt moet gaan doen. Zolang de tandarts nog een mogelijkheid ziet om de boel te restaureren…

5. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.118
    1.824
    113
    Ik ben opgegroeid met kunsgebitten.
    Oké klinkt heel raar ook.
    Maar mijn pa ken ik alleen met gebit onder kon hij nooit in en heeft er nooit wat mee gedaan (een spier/zenuw lag in de weg waardoor dat zeer deed).
    Boven zat goed al had hij wel 2 (hoek) tanden helemaal afgevlakt tot tandvlees zodat het beter bleef zitten.
    Hij was 18 en door een klap op de stuur verloor hij heel veel tanden.
    Mijn moeder was een ramp verhaal en vond het allemaal wel best.
    Slechte tanden kon niet meer zoet eten en tandsteen tot en met.
    Die heeft toen ik 16 was ook alles er uit laten halen.
    Dus bewust mee gemaakt.
    Spoelen was een ramp en ook slonk de boel heel erg en had ze ineens een heel groot gebit dat niet bleef plakken en dus zo uit haar mond viel.
    Daar heeft ze het bij gelaten en leefd(e) zonder iets.

Ik spreek in het verleden omdat ik niet weet hoe het de afgelopen 11 jaar is gegaan.
    Geen contact meer.

Ik zelf moet er ook aan geloven.
    Ik heb dus ook last van tandsteen en terug getrokken tandvlees.
    Ik ga dit jaar gedeeltelijk reinigen en dan 4 a 5 maanden later de andere kant.
    Maar zie er zo tegen op vanwege verdoving zonder lukt mij niet ga door de grond.
    En genezen duurt ook maanden dus jippie.
    Ook zijn mijn onder tanden los niet heel erg maar ja.
    Dus de tandarts waarschuwde mij al dat er een dag komt.

Deel Deze Pagina