41 weken 3 dagen en nog steeds geen baby

Discussie in 'De bevalling' gestart door Cacao, 16 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cacao

Cacao Lid

7 jun 2008
    6
    0
    0
    Het wachten valt me nu zo zwaar :( De verloskundige kon mij afgelopen vrijdag niet strippen omdat de kleine nog niet ingedaald is. Uit inwendig onderzoek is gebleken dat mijn baarmoedermond verweekt is en ik 2cm opening heb. Morgen heb ik een afspraak bij de gynaecoloog. Ik hoop dat ze me willen inleiden of me vliezen willen breken. Ik zie het niet meer zitten. En ik ben bang dat de kleine niet uit zichzelf komt. Wie heeft er ook zo lang overtijd gelopen? Is de bevalling nog spontaan op gang gekomen?

2. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

mijn kleine vent is na 11 dagen overtijd gekomen,
    Ik had er ook schoon genoeg van..
    Jammer dat de kleine ook niet ingedaald is..!
    succes!

3. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Mijn eigenwijs is na 1 week en 3 dagen geboren (het eerste kind...niet dat de 2e niet eigenwijs is.. ). Ik had al een afspraak om ingeleid te worden (Zo van als het dan nog niet gebeurt is gaan we die en die dag inleiden) Maar meneer wilde toch nog zelf komen (n dag voor die afspraak). Zo is t bij mij met hem telkens gegaan. Met draaien, met indalen en nu dus met de bevalling weer.
    Hij hield t spannend :)
    Ik snap dat je het nu wel beu bent. Maar ze worden echt allemaal geboren hoor. Blijft er niet eentje zitten ;)
    Ben benieuwt wat de gyn er van zal zeggen en wat hij nu gaat doen.
    Die van mij was wel ingedaald al toen.
    Maar je hebt er ook genoeg die nog ff snel indalen als de bevalling begint.
    Heel veel sterkte en succes iig.
    Het zal nou waarschijnlijk niet meer zo lang duren. Welke manier dan ook de bevalling zal deze week waarschijnlijk wel zijn :)

4. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    nou cacao wij zijn even ver!
    hie rook nog geen beeb
    vorige week proberen te strippen maar me baarmoedermond was nog niet helemaal verweekt dus ging het niet.

morgen naar ziekenhuis voor ctg dus hoop dan iets wijzer te worden over hoe en wat..

5. Cacao

Cacao Lid

7 jun 2008
    6
    0
    0
    Dames bedankt voor jullie reacties! Ik heb het gevoel dat ik de enige ben bij wie het kindje niet wil komen. Ook had ik niet verwacht overtijd te lopen omdat ik al sinds week 35 last heb van oefenweeën en vele harde buiken. Alleen zet het jammer genoeg niet door. Ik ben er echt aan toe om ons kindje vast te houden. Ben erg benieuwd naar de uitkomst van het gesprek met de gynaecoloog.

Bulldog jij ook veel succes morgen!

6. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    dank je jij ook!

zou hem nou ook onderhand wel eens vast willen houden ben het zwangerzijn nu wel een beetje beu

7. anoniem1405

anoniem1405 Bekend lid

28 jul 2007
    705
    0
    0
    Ons mannetje was met 42,0 weken gehaald. Eerst ingeleid en daarna een speod keizersnee. Ik hoop zo voor jullie (en voor mezelf dit keer ook) dat de bevalling snel spontaan gaat beginnen!

Sterkte.

Simone

8. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    doen ze eigenlijk standaard met 42 weken inleiden
    of laten ze je ook wel eens langer lopen?

9. Bubbles

Bubbles Actief lid

26 okt 2007
    259
    0
    0
    mijn vk vertelde dat ze met 41+5 wkn doorverwijzen naar de gyn en dat die je maximaal 18 dgn overtijd laat gaan. Als alles nog werkt naar behoren natuurlijk.

ik zat met een dag overtijd al te klagen... (ben maar 2 dagen later dan uitgerekend) en tegen mij werd gezegd;meid geniet er nog even van. 'yeah right' dacht ik, ik wilde m gewoon zo graag zien en vasthouden!

Nu hij r is denk ik ja ze hebben gelijk, het is zoooo bijzonder eigenlijk, zwanger zijn. af en toe mis ik het zelfs. Natuurlijk ben ik ook heel blij dat hij er is, gezond en wel! Ik geniet ieder moment van hem.
    Maar in mijn buik was hij een met mij, helemaal veilig en beschermd. nu doet hij het allemaal alweer zelf!

Bij mij begon het ineens, zo liep ik nog in het rond en ging die avond naar ben met het idee dat het nooit zou beginnen en ineens die ochtend heel vroeg, weeen en 's middags was ik moeder!

succes ermee! En toch nog even van genieten als het lukt.

10. Selmama

Selmama Fanatiek lid

20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik had bij de 2e ook vanaf 35 weken tientalle harde buiken en verwachtte dat hij ook eerder geboren werd dan 40 weken net als zijn broer die met 36,2 weken geboren werd. Vlak voor de 40 weken ben ik ook gestript en daarna nog 2 keer, maar telkens zonder resultaat. Ik had ook gevraagd of ze mijn vliezen wilde breken, maar dat deed ze niet omdat dat niet de gebruikelijke manier is. Er werd een afspraak gemaakt dat ik met 42 weken werd ingeleid waar ik erg tegenop zag omdat ik graag thuis wilde bevallen. 's Morgens om 6:25 met 41 weken en 5 dagen werd ik wakker van een kramp, daarna volgden er steeds meer, het was dus toch begonnen! 4,5 uur later is Cas thuis geboren na een snelle bevalling.
    Ik geloofde er ook niet meer in, maar het gebeurde toch.
    O ja, ik had die avond ervoor tonic gedronken omdat ze zeggen dat dat de bevalling kon opwekken (bakerpraatje, maar het proberen waard) en ik ben optijd gaan slapen (de meeste bevallingen beginnen als de moeder goed rust).
    Ik hoop voor je dat de kleine zich snel aankondigd, want ik weet hoe het is om zo lang door te lopen terwijl de kleine mag komen.
    Sterkte!

11. lillebi

lillebi Actief lid

21 feb 2008
    249
    0
    0
    Mijn oudste is met 42 weken geboren, moest in de middag naar het zkh. voor een echo om te zien hoeveel vruchtwater ik nog had, toen heeft de gyn. mij gestript omdat ik al aan het verweken was, en s'avonds is ze geboren. weet nog wel hoe zat ik het allemaal was, dus ik hoop voor jou dat de baby binnenkort komt, Succes!

12. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Pfftt... nou, ik loop nu dus nog 'maar' op 40 weken en 3 dagen, maar ben het ook wel flink zat, hoor! En ik maar denken dat de 2e normaal gesproken eerder komt... niet dus! Want mijn oudste was er al met 39 weken en 4 dagen. Maar goed....

Aanstaande woensdag gaan ze me strippen bij de vk.

Mijn kind wordt overigens vrij groot geschat (mijn oudste zoon was bij de geboorte ook bijna 9 pond)... laten ze je dan ook nog zo lang doorlopen als de bevalling zich niet vanzelf aandient?

13. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Ik ben ook met 42 weken ingeleid en mano is met 42 + 1 geboren.

14. dame

dame Bekend lid

19 jun 2007
    587
    0
    0
    ik ben het eigenlijk ook een beetje zat, vraag me af hoelang het nog gaat duren... maar eigenlijk mag ik nog niet klagen als ik de verhalen lees hier..
    succes allemaal

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier precies hetzelfde gevoel! Ik dacht ook dat het nooit meer zou gaan gebeuren ;). Ben met 41 weken bevallen, maar ik moet zeggen dat ik tot op het eind echt heb genoten, ook al sliep ik nauwelijks omdat ik constant overal jeuk had. Toen 's ochtends (zomaar opeens ;)) mijn vliezen braken en Eva er 's avonds was, miste ik eigenlijk het zwanger zijn van Eva meteen weer. Het is geweldig dat ze er nu is, maar het was zo bijzonder dat ze in mijn buik heeft gezeten!

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als de eerste bevalling goed is gegaan, zullen ze je waarschijnlijk wel gewoon overtijd laten lopen... Eva was ook bijna 9 pond, maar kwam er wel moeilijk uit. Toch denk ik dat ze me een volgende zwangerschap ook door zouden laten lopen, omdat de weg al gebaand is zeg maar. De volgende keer zal het dan bij een groot kind ook wel weer goed gaan. Bij mij wisten ze trouwens niet dat Eva zo groot zou zijn, was een complete verrassing.

17. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Ja, bij Yuri -mijn eerste- hadden ze dat ook niet verteld. Nu zijn mijn man en ik allebei ook niet echt tenger gebouwd, dus aan de ene kant had ik wel gedacht dat hij groot zou zijn... maar zo groot! Ik hoorde trouwens vanavond dat baby's die overdragen zijn aan het einde van de zwangerschap weer wat afvallen, maar weet niet zeker of het waar is... enfin, we zien wel *zei ze dapper*

Wat je trouwens zegt van die zwangere buik missen, herken ik wel... had ik bij Yuri ook. En nu is het ook een beetje dubbel; aan de ene kant hartstikke blij als het kindje er eenmaal is, aan de andere kant is dit misschien wel de laatste zwangerschap... ik heb twee redelijk vlekkeloze zwangerschappen gehad en dan is zwanger zijn toch ook wel weer heel speciaal.

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Tja op je vraag wie is er ook overtijd gegaan en is toch nog spontaan bevallen kan ik je wel antwoorden ;)

Ik ben totaal 43 weken overtijd gegaan (nou ja die 43 weken heb ik net niet gehaald op een paar uurtjes na ;) )

En ook ik zag het niet meer zitten maar zelfs mij (ik heb ms en kon gewoon niet meer) wilden ze niet inleiden.
    Toen eindelijk met 42+3 de weeën toch nog uit zichzelf begonnen.
    42+3 nog steeds weeën en 2 cm ontsluiting
    42+4 nog steeds weeën en 2 cm ontsluiting
    42+ 5 nog steeds weeën en 2 cm ontsluiting maar toen kwam 's middags er in 1 keer de slijmprop uit, de weeën werden heftiger en kwamen meteen om de 3 minuten dus wij weer naar het ziekenhuis.
    Gelukkig mocht ik toen blijven want ik had 4 cm ontsluiting
    42+6 eindelijk was daar dan de 10 cm en mocht ik persen, 2 uur aan het persen geweest maar we schoten letterlijk geen mm op dus werd het alsnog een spoedkeizersnee. :rolleyes:

Toen heb ik wel een paar keer gedacht dat ze dat dan ook wel een paar dagen eerder hadden kunnen doen.
    Nu zou ik het precies zo overdoen :)

Groetjes Anita

19. pacific

pacific Actief lid

22 mei 2007
    374
    0
    0
    Almere
    Ik was 13 dagen overtijd. De dag erna zouden ze me waarschijnlijk in gaan leiden. 's ochtends gestript en om 12 uur 's nachts begonnen de weeen, om 12.30 's middags was ze er. Ze dronk wel meteen goed uit de borst, dat blijkt vaak goed te gaan als ze overtijd geboren zijn.

Succes!

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva dronk inderdaad ook meteen heel goed en krachtig (toen ze niet meer misselijk was, ze heeft het best zwaar gehad).

Deel Deze Pagina