Vertellen als je gaat bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door bloem82, 14 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Goedenmiddag dames :D

Ik vroeg met het volgende af he, stel je hebt een afspraak met familie/vrienden maar je vliezen breken of je weeen beginnen. Bel je de afspraak dan af met een smoes (zo ja, wat voor smoes) zodat je geen telefoontjes krijgt hoever het nu is ed. of zeg je gewoon dat de bevalling begonnen is.

Het lijkt mij namelijk niet zo prettig als je bezig bent weeen op te vangen bij wijze van spreken dat je dan weet dat er andere mensen gespannen zitten te wachten. En als het een lange bevalling is dat ze dan gaan bellen.

Alvast bedankt voor de reactie's :D

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hadden van tevoren al besloten dat we geen telefoon meer zouden opnemen en niet laten weten dat de weeen waren begonnen. De enige die ik het wel zou vertellen als ze had gebeld, was mijn nichtje. Tegen haar kan ik mijn mond niet houden, ook niet toen ik net wist dat ik zwanger was, zij wist het als eerste ;).
    Mijn ouders belden toen ik al een tijdje bezig was en mijn schoonouders belden toen ik aan het persen was :D (op de video hoor je de telefoon gaan, dus 1 tip, zet het geluid uit ;)). We hebben ze een uurtje na de bevalling teruggebeld met de mededeling dat we even bezig waren :D. En zij hadden al zo'n vermoeden ;).

3. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Dat probleem hadden wij nou ook :)
    Onze ouders wilde perse weten als het zover was :rolleyes:
    We hebben duidelijke afspraken gemaakt...we zouden ze bellen als het zover was daarna zou de tel uitgaan en belde we hen pas als de kleine geboren zou zijn. Ook hebben we duidelijk te kennen gegeven dat we er niet op zaten te wachten als ze opeens voor de deur zouden
    staan :confused:

Dat laatste was gelukkig niet het geval, wel hebben we tussendoor nog een keer gebeld dat ik naar het zh zou gaan omdat het niet vorderde en toen de kleine was geboren hebben we gebeld en dat we zouden bellen wanneer ze mochten komen (omdat Luca was meegenomen naar de couveuse afd. en we zelf niet eens wisten wanneer we onze bink eindelijk mochten zien).

4. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ik word maandag ingeleid en ik heb mijn familie niet verteld dat het maandag al gaat gebeuren. Het is niet zeker dat ik die dag ga bevallen. Bovendien willen wij niet continu gebeld worden. Mijn man heeft vrij genomen van zijn werk en verder is het ons geheimpje. Ik vind het stiekem wel spannend.

5. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    Ja ik heb hier ook over nagedacht, ik denk dat ik als het eenmaal begonnen is geen telefoon meer aan neem, en ik denk dat ik afspraken met een smoesje afbel

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij zijn toen ik overtijd liep wel met familie naar Centerparcs geweest trouwens, dus als het daar was begonnen, hadden we het wel laten weten ;). Mijn vader dacht eerder trouwens dat we wel zouden bellen als het zou beginnen, maar ik heb toen meteen gezegd dat we dat niet gingen doen.

7. meisje2000

meisje2000 Actief lid

18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Ik hebmijn ouders en schoonouders gebeld om te zeggen dat het begonnen was.
    Ik had het geluk (in verband met bellen) dat ik naar het ziekenhuis moest en darom geen last had van telefoontjes.
    Ik heb ze na de bevalling gebeld dat ze een kleindochter hadden gekregen..

8. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik heb nog niet echt een idee hoe we het gaan doen, maar mijn
    ouders hebben gezegd bel maar als het er is..... :D
    Maar mijn man heeft een dochter van 3 en als die hier is bel ik
    mijn broertje om te komen oppassen....
    Maar we zullen zien hoe het gaat....het duurt nnog even :oops:

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    In principe laat ik het niemand weten. Alleen mn ouders zullen het wel gaan weten want die vraag ik om tijdens mijn bevalling op Jarissa te passen. Aangezien ik in het ziekenhuis ga bevallen, staan onze telefoons in ieder geval uit. Als we na de bevalling lekker gewassen op bed liggen en zelf kennis hebben gemaakt, gaan wij pas bellen.

10. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    bij brandon hadden we mijn moeder gebeld snachts omdat die van ver moest komen dus die belde we al toen we bezig waren en de rest erna pas.

nu krijgt 1 iemand het te horen die op me zoon gaat letten en de rest pas erna

11. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    we hadden tegen mijn ouders gezegd dat we zouden bellen als het begonnen was zei moeten ruim 1,5 uur rijden naar hier en nog eens bijna 3 kwartier extra naar het ziekenhuis als wij naar het ziekenhuis zouden gaan dan zouden zei hier naar toe rijden.
    Maar het ging allemaal zo verschikkelijk snel dat we er pas aan dachten toen ik bevallen was.

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Mijn ouders moeten ook anderhalf uur rijden. Maar die heb ik evengoed pas na afloop gebeld. Ik vind het vroeg zat als er pas mensen zijn na een paar uur. Schoonouders zijn pas volgende dag geweest. (Jarissa is 's avonds om 7 uur geboren). Mijn ouders waren er rond half 10. Vroeg zat allemaal. Eerst lekker eigen gezinnetje. Nieuwe baby moet ook wennen aan de buitenwereld.

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik heb me al voorgenomen dat als er iemand belt terwijl ik weeen heb, dat ik ze dan met een smoesje probeer af te poeieren. Ook m'n ouders. M'n moeder en ik bellen elkaar iedere dag of in elk geval om de dag wel en ik wil gewoon de rust hebben. Ook omdat de eerste weeen nog helemaal niets willen zeggen. Ze weten dan ook niet dat ik al een paar ochtenden krampen heb. Dat stelt ook niets voor in feite, maar ik wil voorkomen, dat ze dat dat gaan denken ;) . Laat ze maar lekker denken dat het hier nog hartstikke rustig en stil is.

Mocht ik vrienden ofzo af moeten bellen omdat m'n vliezen gebroken zijn ofzo of omdat ik weeen heb, dan zou ik dat toch anders vinden. Die staan zowiezo niet gelijk voor de deur. Dus ik denk dat ik het dan wel zou zeggen, maar ze op het hart zou drukken om het tegen niemand te zeggen. We sms'en wel -nadat de ouders zijn ingelicht- als de kleine er is, en als het afzakt, horen ze het ook wel.

Anderzijds; Als ik m'n man ergens moet 'wegbellen' zeg maar, zonder dat ik hem aan de lijn kan krijgen op dat moment (wedstrijd ofzo) dan weten ook veel mensen het gelijk. Maarja, we zullen zien hoe het gaat ;)

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    In het ziekenhuis mag je tegenwoordig toch gewoon je telefoon aan laten? Mijn nichtje is 4x in het ziekenhuis bevallen en belde altijd vanuit het bed daar en bracht haar ouders ook op de hoogte tussendoor door hun te bellen met haar mobieltje.

15. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Op de verlosafdeling in het ziekenhuis waar ik ga bevallen mag je geen mobiele aan. Kan niet zeggen dat ik het gemist heb trouwens.

16. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Wij (nou ja, mijn man ;) ) hebben onze moeders gebeld toen de vk bij ons bleef en ik 7 cm ontsluiting had. Daarna volgde een belletje met het bericht, dat we naar het ziekenhuis zouden gaan voor wee-opwekkers en dat ging uiteindelijk over in een smsje: 'wordt keizersnee.'

Mijn man is nogal van de 'kort en bondig' dus hebben onze moeders om 18:00 uur het ziekenhuis gebeld, stijf van de zenuwen. Ollie was toen 2 uur oud :)

Al die stress... maar ze wilden het erg graag weten als het zover was en hebben enorm meegeleefd :D

17. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Mijn moeder zal hier al wel zijn voor de bevalling (tenmiste als de baby zich niet te vroeg aan dient) Ze woont in Eindhoven en wij in de randstad dus ze logeert wel vaker.
    Zij komt op mn 2 andere kinderen (9 en 11) letten terwijl ik bezig ben. Zie t niet zitten om die 2 er bij te hebben nml als ik weeen aan t opvangen ben. Zijn ze veel te druk voor :p
    En ze wil ook n beetje helpen met t huishouden etc (doet ze zowiezo altijd al als ze hier is)
    En de rest hoort het wel als we klaar zijn denk ik zo.
    We hebben het er nog niet over gehad eigenlijk.
    Maar ook al belden we van "we zijn begonnen". Dan denk ik niet dat mn vriend zn ouders zouden bellen voor ze weer wat hoorden ofzo.
    Zowiezo zitten we dan in het ziekenhuis.
    Kan stiekem niet wachten om mn vriendin te bellen van..."het is echt n meisje!" :)
    Nog 11 weken geduld...misschien 13 pff :p

18. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Bedankt voor alle reactie's :D

Wij vertellen zoiezo niemand wanneer het zover is. Ik weet hoe ik ben en ik zit dan aan de anderen te denken: moeten we niet even bellen om te zeggen dat het niet opschiet enz.

Waar mij het ook om ging is: stel je zou op visite gaan maar het is begonnen, wat is dan een goede smoes om af te bellen zonder dat ze in de gaten zouden hebben dat het begonnen is. Ik weet gewoon niet of onze familie zouden bellen (mijn ouders niet denk ik, maar mijn schoonouders weet ik niet) en ik wil dat risico niet lopen ;) en al helemaal niet het isico dat ze naar het ziekenhuis gaan om daar te gaan wachten :confused: :)

19. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Bij ons eerste heb ik er geen moment bij stil gestaan om ook maar iemand in te lichten als er wat aan de gang zou zijn. Ivm mediche indicatie moest ik in het ziekenhuis bevallen en toen mijn weëen waren begonnen kon ik gelijk heengaan.
    Tussen het puffen door heeft mijn man nog heel even overwogen om zijn ouders te bellen dat er wat aan de hand was, heeft hij gelukkig niet gedaan.
    Toen uiteindelijk de volgende ochtend (5 voor 6), na een spoedkeizersnede onze dochter er was, hebben we zelfs nog gewacht met bellen want op zo'n onmenselijke tijd was er toch nog niemand wakker :)
    Zo rond half 9 hebben we mensen gebeld met het nieuws dat er een meisje was geboren.

Bij de 2e werd het een geplande keizersnede en toen hebben we wel de juiste datum en tijd doorgegeven, ook omdat we oppas nodig hadden voor ons dochter. Straks bij de 3e zal dat weer het geval zijn, wie weet kunnen we oma dan inschakelen als oppas zodat Ilse en Leo ook meteen hun nieuwe broertje kunnen bewonderen.
    En stiekem verwacht ik ook meteen bezoek van onze broers ivm de naam ;)

Groet van Kiki

20. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Ik kreeg van een vriendin een sms-je, terwijl ik aan 't puffen was... of ik zin had om op de koffie te komen. Ik heb toen terug ge-smst dat ik al bezoek kreeg ;).

Deel Deze Pagina