Dit jaar is mijn zoon geboren, na een zeer snelle (3 uur) maar ook zeer pijnlijke bevalling. Een ruggenprik was niet meer mogelijk omdat ik binnen 2 uur van 0 naar 10 cm ontsluiting ging. We zouden graag een 2e kind willen, maar ik zie enorm op tegen een tweede (misschien nog wel snellere) bevalling. Ik wil vragen om een ingeleide bevalling waarbij direct een ruggenprik wordt toegediend. Heeft iemand hier ervaring mee?
Heftig hoor, twee uurtjes. Bij mij ging het ook heel snel en ik heb dat als heel intensief ervaren. Nu ben ik 33 weken zwanger van de tweede. Aan het begin van mijn zwangerschap heb ik ook deze mogelijkheid besproken met mijn vk, maar die werken daar niet aan mee. Al weet ik niet of ik er ook daadwerkelijk voor gekozen zou hebben hoor. Ik ben nu wel voorgelicht over alle mogelijkheden van pijnbestrijding. Hier is in het ziekenhuis bijvoorbeeld niet altijd een anesthesist aanwezig. En er zijn ook alternatieven voor als je moet wachten op een epiduraal. Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar ik ben nu een stuk meer relaxt dan een paar maanden terug. Zelfs de thuisbevalling is alweer ter sprake gekomen. Volgens mij spelen hormonen daarbij ook een rol, dat je je mentaal sterker gaat voelen over een naderende bevalling naarmate je zwangerschap vordert. Maar als je het per se zo wil kan je wellicht met je vk gaan praten voordat je zwanger raakt. Alleen als je al een vk/gyn vind die hieraan mee wil werken loop je alsnog het "risico" dat je bevalling ineens begint natuurlijk.
Ik ben zelf ingeleid en zou het je eerlijk gezegd niet aanraden. Bij mij ging niet zo snel, maar je hoort juist dat het bij anderen nog sneller gaat als je wordt ingeleid. Bovendien zijn ze toch vaak niet zo happig op inleiden.
Ik ben bij beide dames ingeleid. Shania ruggeprik gekregen en infuus, ruggeprik werkte niet waardoor 9 uur lang een weeenstorm. Ik heb werkelijk liggen huilen en heb er een depressie aan overgehouden Caithlynn ingeleid, na 2 uur ruggeprik gekregen maar ook die werkte niet, gelukkig was mevrouw er binne 3 uur en 3 kwartier. In een half uur tijd van 3cm naar 10 cm gegaan met ruggeprik en ook dat was een hel. Ingeleide bevallingen zijn veel heftiger door de stimulatie. Een natuurlijke bevalling is minder heftig door de opbouw.