Hoihoi, ik weet niet of ik mijn vraag goed geplaatst heb, anders moet iemand het maar even neerzetten waar het hoort! Maar hield jij veel vocht vast en hoe snel was je het weer kwijt na je zwangerschap? Scheelde dat veel kilo's? Of viel dat tegen? Ik vraag het omdat de ene zegt dat je het 4 uur na je bevalling al kwijt bent en de ander zegt 4 weken na je bevalling! Verwarrend! Zelf hou ik dus heel veel vocht vast, alles is dik en stijf en pijnlijk. Vooral mijn vingers, voeten en bij mijn liezen! Kan amper een been optillen! Alvast bedankt! Groetjes Pip.
mmm ik had zw vergiftiging en dan hou je extreem veel vocht vast en het heeft toch wel heel erg lang geduurd hoor!! maar mischien dat het voor iedereen anders is..
ik was net een michelin vrouwtje duurde wel 9-10 maanden voordat het voor een groot deel weg was, nog steeds heb ik erg last van het vasthouden van vocht (en dat is nog steeds van mijn eerste) bij de tweede had k nergens last van, bleek later in een bloedonderzoek dat mijn albuminewaarde (eiwit) niet helemaal goed is en ze achteraf toch aan een zwangerschapsvergiftiging denken, ik ben gelukkig ingeleid met 38 weken omdat ons zoontje al over de 8 pond was... alles deed zo'n zeer ze kraamzorg en de VK vonden het echt extreem..
ik was het na een week kwijt, ligt heel erg aan je lichaam denk ik. maar was er wel blij mee, kon niet eens mn voet strekken :s
ligt er denk ik vooral aan of het puur aan de zwangerschap lag of diepere problemen zoals afwijkend bloedbeeld als je bloed afwijkend is kan je het simpelweg niet kwijtraken, zoals bij een zwangerschapsvergiftiging (ik heb trouwens nooit afwijkende bloeddruk gehad maar dat hoeft blijkbaar niet hoorde ik later)
Ik was het met een paar dagen kwijt, maar had toen even maar tijdelijk kraamzorg en mijn man moest de hele dag werken dus na een dag bezoek waarbij ik (te) veel zelf moest doen waren mijn voeten weer zo opgezwollen als voorheen
of deze hier was ik 34 weken zwanger en zie dat mijn voeten wel wat dikker zijn door de zwangerschap maar niet extreem http://www.martin-isabel.nl/buiken2/34wk-klein.jpg
normaal ben ik niet superslank maar heb toch wel enkels haha kreeg ook ontstekingen dus moest ook AB slikken omdat er niet genoeg bloed naar mijn tenen toe kon stromen of zoiets, was echt onhandig!
Ik was tot 40weken maar 7 kilo aangekomen met 41 weken zat er opeens 14 kilo aan, de laatste week (9dagen) ben ik dus ongeveer 7 kilo aangekomen waarvan minstens 3 kwart vocht (zei de gyn). Ik was dit na ongeveel 3 dagen weer kwijt.
Aah, zulke voeten had ik ook op het einde de vorige keer. Mijn enkels waren toen al een paar weken pleite trouwens. Op het einde kwam ik ook elke 2 dagen wel een halve kilo aan ofzo. Maar ik hield ook errug veel vocht vast, na een nachtje was het al echt veel minder, na een dag of vijf vooral 's nachts veel zweten (blerrgh) was ik het helemaal kwijt.
Ik was het vele vocht ook na ongeveer een weekje of anderhalf wel kwijt. Denk dat het bij mij zo'n 13 kilo scheelde.
Na mijn keizersnede kon ik drie á vier dagen niet staan en toen ik mijzelf na die tijd weer in de spiegel zag, schrok ik me rot! Mijn gezicht was echt veel smaller! Bij nader inzien ook niet zo gek als je zag hoeveel zakken ze telkens van mijn katheter haalden...
Jeetje wat een reacties al! Maar wel totaal verschillend! Ik heb normaal schoenmaat 40 en kan nu zelfs de schoenen van mijn man niet aan. (maat 42) Ik heb ecco sandalen en dat is het enige wat ik aan kan, dus die draag ik nu de hele zomer al. Vreselijk. En het erge is dus ook dat mijn voeten gaan stinken in die sandalen! Heb nog nooit stinkvoeten gehad haha en ik douche elke dag! Nou ben benieuwd hoelang het duurt straks bij mij!
ik hoop dat ze lekker snel weg zijn, ik heb nu nog steeds een maat groter als normaal haha (ik had 39 en sinds mijn zwangerschappen 40 soms zelfs 41) terwijl ik nu een stuk minder vocht vasthoud.. Een hoop drinken (evt met wat brandnetelthee) als je bevallen bent, plassen is zoiezo goed dan want dan is het minder zout en doet het minder zeer als je bv een hechting of scheurtje ofzo hebt (als je meer drinkt is het minder zout) dus das zoiezo een aanrader..
Ik drink sowieso al lindebloesemthee (is ook vochtafdrijvend en lekkerder dan brandnetelthee! ) Ooh ik hoop toch niet dat ik voortaan maat 42 moet gaan dragen haha, dan lach ik niet lang meer!
Hier ook een die veel vocht vast houd..Bij mijn eerste ben ik alleen door het vocht al 30 kilo aangekomen...Ik heb de eerste 2 weken na mijn bevalling regelmatig gezwommen in bed, maar was na 2/3 weken alweer 25 kilo kwijt...Nu houd ik weer ontzettend veel vocht vast, maar dat zou ook wel weer goed komen
Was 17 kg aangekomen, waarvan dus ook veel vocht. 2 dagen na de bevalling was ik al 10 kg kwijt, een paar dagen later de overige 7 + nog 3 'bonuskilo's', dus kwam onder mijn startgewicht uit.