hoe ziet je euh flamoes? eruit na de bevalling haha

Discussie in 'De bevalling' gestart door pinky, 9 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinky

pinky Actief lid

12 aug 2010
    195
    0
    0
    Adm medewerker Essent
    Op aarde
    Hoi Hoi!

Misschien een raar vraagje maar ben erg benieuwd hihi

Ik ben van mijn eerste bevallen met een keizersnede dus ik weet niet hoe het is om natuurlijk te bevallen en hoop het dus ook dit keer ook zelf te mogen doen. (denk ik haha)

De eerste lag met verkeerde hoofdligging dus is met een keizersnede gehaald omdat mn ontsluiting niet vorderde.

Nu ben ik wel eens benieuwd hoe je flamoes haha eruit ziet na de bevalling! komt dat wel weer goed? trekt dat allemaal weer bij of blijf je ruimer ofzo en doet het ook zeer als de baby eruit komt?

ik lees en hoor veel over dat de weeen het pijnlijkst zijn en dat zodra je mag persen het over is en de uitdrijving eigenlijk niets voorstelt!

Ik ben wel erg bang om te scheuren of de knip te krijgen:)

Maar gewoon ik vindt het wonderbaarlijk dat de baby daar uit gaat komen!:$

Liefs!:D

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb een knip gehad en 12 hechtingen en het is allemaal net zo als voor heen.

vooral de eerste 14 dagen ziet het er uit als een grote rode krater (leuk als je je hechtingen moet nakijke steek je nog eens wat op hahaha) daarna trekt het gewoon bij.

3. pinky

pinky Actief lid

12 aug 2010
    195
    0
    0
    Adm medewerker Essent
    Op aarde
    Oeh 12 hechtingen! das ook niet fijn lijkt me! heb je wat van je knip gevoeld?

Wat ik mij ook wel eens afvraag,je man ziet het ook daaronder zeg maar kijken ze daar niet raar tegen aan? op een duur heb je weer sex en denken ze dan niet aan hoe het eruit zag? kan me voorstellen dat het niet zo'n prettig gezicht is:)

4. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Mijn man heeft iedere keer met de kraamzorg meegekeken omdat ik dit zelf niet durfde maar wel wilde horen hoe het slagveld eruit zag haha. Hij zei dat het flink beurs zag (letterlijk bond en blauw) en gezwollen. Na een week was dit weg en was het geel/groenig en nu 2,5 week later is het helemaal netjes en niets meer van te zien. Manlief zegt dat ie het verschil niet eens ziet! Ik had net als Amfy een flinke knip maar daar heb ik (tijdens het knippen) niets van gevoeld. De hechtingen waren pijnlijk tijdens het herstel, maar dit waren vooral de inwendige hechtingen. De knoopjes zaten op ten duur precies vervelend waardoor zitten weer zeer deed, en nu sinds gisteren kan ik weer goed zitten :D

5. FemR

FemR Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.156
    0
    0
    4 bevallingen achter de rug, oké zoals toen ik 18 was zal het niet meer worden hahaha, maar het valt me niet tegen ;)
    Ook een flinke knip gehad en heb daar een litteken van, maar die is niet pijnlijk, heb er geen last van. De laatste 2 bevallingen een haarscheurtje op de oude wond, maar was geen hechting waard gelukkig.
    Mijn man heeft ook mee gekeken en heeft er geen trauma aan over gehouden ;) Hij vond het wel op een ontplofte meloen lijken hahaha.

Succes!
    Groetjes FemR

6. pinky

pinky Actief lid

12 aug 2010
    195
    0
    0
    Adm medewerker Essent
    Op aarde
    En hoe hebben jullie de bevalling ervaren? is de uitdrijving erg pijnlijk of is het zoals ze zeggen meer de weeen die pijnlijk zijn?

Fijn dat het toch allemaal nog wel wat meevalt! en dat jullie mannnen er niet van zijn geschrokken! kan me voorstellen dat voor een man het geen fijn gezicht is haha

En zo'n litteken he zie je dat heel erg dan? of wordt het net zoals een keizersnede heel erg licht en zie je het eigenlijk niet meer?

Liefs!

7. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier was er bijna niets te zien! Niet beurs of blauw, alleen wat hechtingkjes. Nu (2 jaar later) is het weer een heel eind zoals voor de bevalling, heb alleen weleens last van de plaats waar ik inwendig gehecht ben met het gebruik van tampons.

Ik vond de weeën verreweg het ergste, het moment dat het hoofdje staat is ook even vervelend maar dat is zo voorbij.

De littekens zie je hier niet echt om ik niet naar achteren maar naar voren ben uitgescheurd. Je kunt wel zien dat het opnieuw is vast gezet, als je goed kijkt ;)

8. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik ben zelf kraamverzorgster dus durfde wel te kijken ik heb zelfs tijdens de bevalling meegekeken hoe mijn meisje eruit kwam via een mega grote spiegel in het ziekenhuis helemaal geweldig!!!

iedere dag werd het gecheckt maar ik keek daarna ook nog stiekum met een klein spiegeltje.
    t enige waar ik van schrok was dat mijn blaas een stuk naar buiten hing door het persen inmiddels 5 weken geleden en dat is allemaal weer helemaal bijgetrokken bij mij is alles weer lekker in zn normale vorm hahaha

9. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Nou hier was t echt een slagveld :D

Hier ook een flinke knip, en van binnen flink gescheurd en doordat ik veel vocht vasthield was t echt extreem gaan zwellen :)

Je moet je voorstellen dat ik na de bevalling voor t eerst ging zitten en dat ik voelde dat ik ergens op zat.. dat was mn eigen doos!;) was zo op gaan zwellen dat t echt hing zeg maar:)

Ik had ook steeds t gevoel dat ie op mn knieen hing.. heb ik heel lang gehad tot ik mezelf echt dwong te gaan kijken met een spiegeltje en zag dat je er amper nog wat van zag.. dat zat echt tussen mn oren dus ;)

Hier zie je nu ook een klein lijntje van t litteken maar verder niet eigenlijk.. heb ook niet t idee dat t nu een enorme grot is van binnen ;) t is allemaal weer heel goed bijgetrokken..

Iets wat ik me vlak na de bevalling niet kon voorstellen! maar t valt mij echt heeeel erg mee!

Goed gehecht zeg ik dan maar :D haha

10. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ohh ik heb net nog ff gekeken hoor..
    Ik ben ingeknipt, en dan kunnen ze het ook 'mooier' hechten dan uitscheuren!

Verder is het beetje beurs en blauw... en beginnen de hectingen nu te trekken..

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    De weeën vond ik een ramp ( had een weeënstorm van 2.5 uur ), persen vond ik heerlijk ( op het moment na dat het hoofdje er uit kwam ;) ) na de bevalling had ik niet het idee dat het heel anders aanvoelde,maar te snel dingen gaan doen ( lange afstanden lopen, tillen etc ) en geen bekkenbodemspieroefeningen gedaan> Daardoor nu helaas een verzakking, en geloof me ziet er nu toch wel heeeeel anders uit als voor Levi zijn zwangerschap/bevalling.Hoop dat de schade na deze bevalling beperkt blijft.
    O ja trouwens bevallen van een 8 ponder zonder uitscheuren of knip

12. pinky

pinky Actief lid

12 aug 2010
    195
    0
    0
    Adm medewerker Essent
    Op aarde
    Nou ik ben dan toch wel een beetje gerust gesteld dat het toch nog wel weer goed komt daaronder haha Zou het gewoon verschrikkelijk vinden als het flubberig wordt ofzo.
    en het is gewoon een eng idee dat uit zo'n klein gaatje een kind gaat komen! Maja het is bewezen door meerdere vrouwen het past toch echt he haha

Ik zie wel wat er gaat gebeuren! misschien krijg ik wel weer keizersnede dat weet ik nog niet moet met 36 wk naar de gyn maar als de beeb gewoon normaal ligt dan is er geen probleem.

Maakt een gyn trouwens ook nog meerdere echo's? om zeker te weten dat het goed ligt?

Liefs!

13. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Ik ben iets gescheurd maar daar heb ik niks van gevoeld.....had van binnen ook hechtingen en die heb ik daarna nog wel eff gevoeld toen ik seks had met m'n man, bleek nog een knoopje te zitten:$.

Was blij dat ik eindelijk mocht persen, heb ik niet als pijn ervaren.

Volgens mij is het beter als je wat uitscheurd dan een knip, dat zei mijn vk.....omdat ze beter kunnen hechten.

Ik heb in het begin er niet naar gekeken maar m'n kraamhulp zei iedere x dat het er netjes uitzag...toen ik voor het eerst keek was het niet meer gezwollen en zag ik alleen de hechtingen.

Als je hechtingen heb raad ik je aan om gelijk op een wat hardere ondergrond te gaan zitten, geneest het sneller......deed in het begin wel een beetje zeer maar was er zo vanaf.

14. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik was ook flink ingescheurd na een turbo-bevalling van 1,5 uur. Ik vond het allemaal pijnlijk, óóknher persen, maar dat komt -denk ik- omdat het weefsel geen tijd heeft gehad om op te rekken. Ik vind dat het er toch anders uitziet dan eerst. Wat slapper allemaal ( en nu is mijn schedewand voor en achter ook wat verzakt, dus liggend op je rug kijken met een spiegeltje is ..euhm..tja...

Maar on the bright side: Lief en ik vinden beiden dat het niet anders vóelt..

15. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Hier nog even een positief verhaal. Enorme weestorm, in anderhalf uur
    Van 3 naar10 cm. Dat was wel even behoorlijk zwaar. Daarna was ze er in 5 minuten uit en het eerste wat ik dacht toen ze eruit was... Nou zo wil
    Ik er nog wel 10.. Hihi. Het viel me echt enorm mee die pijn en dat
    terwijl ik er echt bang voor was omdat ik best krap ben:D

Ook totaal niet ingescheurd of iets dergelijks en toen ik na een paar dagen kEek, zag het er precies hetzelfde uit als normaal. Alleen een beetje bloederig. Het voelt ook nog hetzelfde als altijd, ben helemaal niet
    Wijder geworden ofzo.

Heb wel de eerste dagen wat water tijdens het plassen erlangs laten lopen omdat het een beetje brande, maar dat was dan ook alles.

16. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Hier niet erg positief, ik ben flink uitgescheurd en geknipt. Later waren de hechtingen nog geknapt en is er een ontsteking bijgekomen, na de eerste week zag je echt gewoon een extra gat met pus zitten.. (mijn beste vriend was de douche samen met een teiltje sodawater om in te zitten :p) Weer een week later was het alsof er nooit iets was gebeurd, zag er uit zoals het er voor de bevalling uitzag.

Dus zelfs na een helse bevalling met allemaal narigheid zijn vrouwen verbazingwekkend snel weer genezen ;) Ik kan wel een lidteken voelen van binnen, maar je ziet er niets van en ook tijdens de sex merk je er niets van.

17. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    hier een aardige knip gehad (knip zelf niet gevoeld) met behoorlijk wat hechtingen omdat zoon er snel uit moest met de vacuum.
    Hechtingen heb ik 1,5 week behoorlijk last van gehad, kon niet op of om en daarbij mn stuitje gekneusd dus zat een tijdje niet echt lekker zeg maar.

In de kraamweek was het bont en blauw, en ook nog aambeien maar uiteindelijk is het prima genezen. Als ik goed kijk, zie ik het litteken wel zitten maar heb er geen last van.

Vond het persen prima, totdat die vacuum erop ging, dat vond ik enorm pijnlijk. Het hechten erna ook, kon die gyn wel een schop verkopen (niet gedaan hoor :)

Nu is het weer als vanouds, was wel iets wijder, ik denk een aantal weken, maar nu weer zoals voorheen als ik mn man mag geloven.
    Voelt voor mezelf ook weer hetzelfde.

Man heeft naast mij gezeten tijdens bevalling, vond het zelf niet echt nodig dat hij recht mn flamoes in zou kijken, ik was bang dat hij dan nooit een 2e zou willen.
    Daarbij was het ook wel erg druk bij het uiteinde :)

18. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Uhm, als een ontplofte egel...

Was echt vreselijk uitscheurd, helemaal naar binnen, mijn vaginawanden. Ik had het gevoel alsof ik gegangbangt was door 15 mannen! Maar goed, gelukkig allemaal wel weer goedgekomen ;)

19. kaloo

kaloo Actief lid

7 mrt 2011
    146
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier een positief verhaal
    ehum: bij mijn eerste bevallig had ik een weeen storm ik was niet erg lief tijdens de bevalling en scholt iedereen uit incl. mijn man wat een pijn had ik op dat moment maar dit alles duurde maar 3uur en toen was mijn dochter eral achteraf dacht ik was dat alles? ook niet uitgescheurd alleen enkele haarscheurtjes en het was blauw van onderen maar verder nergens last van!
    bij me 2e was het heel anders ik voelde amper weeen maar wel dat ik bezig was heel relekst lag ik te wachten dacht dit duurd ook 3uur, maar deze bevalling ging toch iets sneller met 1,5 uur was mijn 2e dochter er ze gleed er als het ware uit! supersnel en nog minder last dan bij de eerste een super bevalling!

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hahahaha sorry hoor :D

Deel Deze Pagina