Foliumzuur week niet geslikt 4 weken zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Milouuuuu, 2 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milouuuuu

Milouuuuu Lid

2 mrt 2022
    9
    0
    1
    Vrouw
    Ik ben inmiddels (ongepland) maar meer dan welkom zwanger van ons eerste kindje. 4/5 weken. Nu slikte ik voorafgaand zeker al 8/10 weken foliumzuur voor het geval dat. Nu was ik vorige week op vakantie met vrienden en heb ik een week lang geen folium geslikt, terwijl ik achteraf zwanger bleek… inmiddels wel direct weer begonnen, maar dus een week niks gehad. Zou mijn buffer groot genoeg zijn geweest en moet ik mij zorgen maken?

liefs

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Geen zorgen mn dochter had ik een vreemde sinaasappeltik en achteraf bleek dat ik zwanger was, kwam er pas achter bij 6 weken. Na 3.5 jaar wachten hadden we dat niet meer verwacht. Foliumzuur slikte ik al een jaar niet meer aangezien we na 2.5 jaar de moed opgaven terwijl ik al 7 jaar daarvoor met de pil was gestopt, ontpillen viel dus ook wel af. (wilden bewust geen medische malle molen)

Dochter heeft er niks aan overgehouden, zoontje is ook gezond (dat was ook zo'n verrassings geval het is dat ik zekerheidshalve maar testte voordat ik de babymeuk van zolder weg ging doen, had een dure opruiming geweest...)

3. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

21 nov 2020
    3.134
    3.212
    113
    Vrouw
    Geen zorgen. Je hebt een prima buffer opgebouwd. Ik zou als ik jou was multi vitamine voor zwangeren gebruiken, dan heb je alles in een.

4. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.306
    17.209
    113
    Ongepland zwanger maar voor de zekerheid wel al weken foliumzuur geslikt....

Antwoord op je vraag: niks aan de hand. Er worden zoveel baby's geboren waarbij niet op voorhand consequent is geslikt. Het wel slikken is kansverkleinend, niet per definitie voorkomend

teenslipper, MrsDiablo, NatasjaaD en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Niet helemaal je vraag, maar mag ik vragen waarom je foliumzuur slikt als je niet zwanger wilt raken?

Wat je vraag betreft, ik zou me er niet al te veel zorgen om maken. Mijn Vit D is altijd belachelijk laag, en ook ik kwam er rond 5 weken achter zwanger te zijn. Toen ben ik een paar dagen later gestart met foliumzuur. Gefeliciteerd trouwens!

MrsDiablo vindt dit leuk.
  6. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Bij mn oudste wist ik pas dat ik zwanger was toen ik al 9weken en 6 dagen ver was, pas toen foliumzuur gaan slikken tot week 12 en ze is gezond :)

Bij de andere 2 wa sik allang en breed begonnen voor we daadwerkelijk ervoor gingen :)

Deel Deze Pagina