Maasziekenhuis , CWZ of Radboud ... waar bevallen? Ervaringen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sarahtjee, 19 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarahtjee

Sarahtjee Lid

8 sep 2015
    8
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!,

Ik zit in een dilemma. Ik weet echt niet waar ik moet bevallen. We zijn sinds kort verhuisd en ik heb met geen van de drie ervaring. Heeft iemand ervaring met een van deze ziekenhuizen. Het zou me denk ik wel helpen bij het maken van een keuze !

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik zou bij alledrie een rondleiding aanvragen op de verloskamers.
    Ik ken ze niet, dus kan je ook niet helpen met je keus.
    Maar wat ik belangrijk vind is niet op een zaal hoeven liggen, eigen badkamer hebben, je kindje gewoon bij je kunnen houden, partner mogen blijven slapen.
    Borstvoedingsbeleid.

Het ziekenhuis waar ik heen ga indien nodig heeft allemaal eigen kamers met badkamer en een uitklapbare slaapbank voor partner. En je blijft ook gedurende de bevalling op die kamer behalve als je natuurlijk naar de ok moet.

3. Larissa100

Larissa100 Actief lid

7 dec 2015
    334
    73
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik ben bij mijn eerste in her Radboud bevallen. Was echt top! Ruime kamer en fijn personeel. Je partner mag er alleen niet slapen. CWZ mag je partner wel slapen. Maasziekenhuis ken ik niet. Succes!

Jingle vindt dit leuk.
  4. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Maasziekenhuis mag je partner slapen :) je hebt daar ook je eigen kamer met badkamer.

Radboud super alleen daar lag ik daar na het overlijden van mijn zoontje dus hoe het daar was is nog vaag in mn gedachte. Lag wel op de kraamafdeling. lief personeel!

5. Sarahtjee

Sarahtjee Lid

8 sep 2015
    8
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor jullie reacties!!

Ik ga denk ik toch voor het Maasziekenhuis , je man kan daar ook blijven slapen en je kindje blijft bij je , stel dat je langer moet blijven. Daarnaast heeft mijn vk een nauwe samenwerking met dat ziekenhuis maar ik mocht ook kiezen voor Nijmegen.

Dank jullie wel !!

6. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Nou ik lig al sinds maandag in maasziekenhuis... Zo geweldig is niet hoor. Heb me kindje niet op kamer omdat er geen ruimte is. Ze wilde mij verhuizen naar kleinere kamer terwijl beloofd is dat kleine hierheen kwam..
    Borstvoeding beleid is klote hier..
    Gisteren werd gezegd dat ik medicijnen kreeg.. Niet gekregen 3x gevraagd...

Nee ben erg ontevreden. Geef mij dan maar cwz. Dat was beter.. Radboud was ik ook niet blij mee.. Mijn kind in couveuse maar lag wel bij moederen kind op kamer niet leuk

7. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

Hebben ze inmiddels wel meer keus voor avondeten?? :p
    Ik heb er 3 weken gelegen vond t goed maar niet geweldig. Wel heftig dat je kindje niet bij je ligt zeg.. :cry:

8. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Ben he gek veranderen hier niet vaak qua eten.. Brrr verschrikkelijk
    Lag hier 6 jaar geleden krijg je zelfde haha.. nou is weer zo druk dat ik op moeder lig terwijl ik bij kinderen miet liggen.. Zucht. Gek hier

9. Sarahtjee

Sarahtjee Lid

8 sep 2015
    8
    0
    1
    NULL
    NULL
    Oh nee! Dat meen je niet. Dat vind ik toch wel een van de belangrijkste dingen... dat je kindje bij je blijft en dat er een goed borstvoedingsbeleid is...

Hmmm nu twijfel ik weer. Het enige minpunt aan cwz geboortehuis, is dat ik hoorde dat je daar geen medicijnen als
    pijnbestrijding kunt krijgen. En nu lijkt me dat we fijn om achter de hand te hebben...

Lastig dit....

10. Lan

Lan Fanatiek lid

28 nov 2008
    1.824
    8
    38
    Vrouw
    Postbode
    Venray (Limburg)
    Ik heb in cwz destijds wel ruggenprik gehad...

11. Sunna

Sunna Fanatiek lid

10 okt 2017
    1.103
    600
    113
    Cwz heb je geboortehuis, dat is zonder pijnbestrijding. Als je dat wil ga je een verdieping lager naar verloskunde en daar kan het wel!
    Ik heb goede ervaringen met cwz, eigen kamer, fijne steun van verpleging en snel een ruggenprik toen ik die wilde.

12. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    ik ben niet bevallen in het radboud maar wel na de geboorte meteen overgeplaatst omdat het niet goed ging met ons zoontje,

wat een ongelofelijk lief personeel ! ik heb 4 dagen op de kraam afdeling gelegen en daarna zijn we naar het ronald mc donald huis gegaan, maar in die vier dagen zijn we echt op handen gedragen door het personeel, mijn man mocht gewoon blijven slapen, ( naar huis rijden was ook dik 1,5 a 2 uur rijden) hij mocht mee eten ontbijt gratis en avond eten mocht ook maar moest dan wel 4 euro betalen voor het avond eten, nja dat is dan nog te doen;)

eenmaal in het rmd huis besloten we niet met het ziekenhuis mee te eten maar beneden in hun restaurant, omdat we er een aantal weken moesten verblijven kregen we een 35% korting kaart op alles in het restaurant, maar een hele maaltijd was soms maar 6 of 7 euro ( excl die 35% korting die er bij ons nog overheen ging) en dan had je echt het gevoel in een restaurant te zitten, dus dat is eventueel ook zeker een aanrader voor je man als hij lekker wil eten en geen ziekenhuis eten wil ;)

wel sliep ons zoontje op de ic en wij dus op een aparte kamer maar wij konden elk moment van de dag bij hem, ook in de nacht liep ik continu naar de ic om hem een kus te geven, over zijn haartjes te strijken, en de verpleegsters zowel op de ic als op de kraam afdeling stonden open voor een gesprek, het was niet alleen maar het kind, maar ook de ouders waar ze echt naar luisterden

met de andere ziekenhuizen heb ik geen ervaring.maar persoonlijk is het radboud voor mij een absolute topper.

13. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Twee keer in het CWZ bevallen, eerste keer moest ik 3 nachten blijven, echt top daar! Partner mocht blijven, eigen kraamsuite. Zoontje had een slechte start maar kinderartsen waren meteen ter plaatse en bleven met hem op de kamer. Super lieve mensen allemaal. Ik zou 100% bij een eventuele derde weer naar het CWZ gaan.

14. IT234

IT234 Actief lid

16 mrt 2017
    294
    178
    43
    Drie keer in cwz bevallen. Ben bijzonder tevreden. Erg lief adequaat personeel, kind en partner op de kamer, goede adviezen bij borstvoeding en nemen alle tijd. Ruime kamers.
    Zeker wel mogelijkheden voor pijnbestrijding op de verloskunde afdeling. Lieve kinderartsen. Er is ruimte voor eigen ideeen en gaan in overleg metje ipv over je, zonder dat ze belerend zijn.

Deel Deze Pagina