3e keizersnede...morgen gynaecoloog

Discussie in 'De bevalling' gestart door Degoe1982, 25 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

15 apr 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    In het begin van deze zwangerschap zei de verloskundige dat het niet vanzelfsprekend is dat na 2 keer een keizersnede de 3e automatisch een geplande keizersnede is. Ik schrok daar heel erg van! Want er was mij na de tweede keizersnede verteld dat de 3e ook een keizersnede wordt, en een aantal jaar later,door een andere gyn in een ander ziekenhuis werd me dat ook verteld dat ik niet meer normaal mag bevallen omdat het litteken er ook aan de binnenkant slecht uitziet.

Zij zei toen uiteindelijk beslist de gynaecoloog dat en sturen we je met 35 wk door. Ik heb toen gezegd dat ik dat veel te laat vind. Nu mag ik met 28 weken....en heb ik morgen eindelijk die afspraak! Ik ben nog steeds bang dat de gynaecoloog daar zegt mevrouw probeer het eerst maar "normaal" en dan zien we wel. De eerste was een spoed ivm bekken en tweede een geplande omdat mn kindje zichzelf niet aandiende en ik op was.

Jullie nog tips voor mij morgen?

Kunnen ze bijvoorbeeld zeggen: ga eerst maar normaal proberen te bevallen want je hebt best veel overgewicht ofzo? ( klinkt misschien stom maar ik ben gewoon erg bang)

2. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Ik kan me niet voorstellen dat het geen keizersnee word als twee gynaecologen dat gezegd hebben. Die weten toch hoe het litteken eruit ziet de vk niet. Ik zou me niet zon zorgen erover maken!

3. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

15 apr 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    Opgelucht! Ze bevestigde eigenlijk meteen dat ik een keizersnede krijg
    en vond het heel heel zonde dat ik mij al die tijd zo druk heb moeten maken.
    omdat er over iets anders ook nog onduidelijkheid was had ze de verloskundigepraktijk gebeld en meteen gezegd dat dit niet zo hoort. De gynaecoloog klonk goed fel. Ze legde mij uit dat wanneer een vrouw na twee keizersnede nog normaal wil bevallen dat er dan met haar gekeken wordt wat er nog kan etc
    maar eigenlijk liever niet er kleven teveel risico's aan.

Ik ben enorm opgelucht.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Erg he? Ook tegen mij werd door de vk gezegd dat ik waarschijnlijk weer het moest proberen na 2 keizersnedes (en heel traumatische bevallingen). Kom ik in het ziekenhuis bij de gynaecoloog zegt hij gelijk dat dat niet meer gaat gebeuren. Nou prima, ik had mijn deel wel gehad. Mijn 3e is toen een geplande "natuurlijke" keizersnede geworden en dat was een heel mooie ervaring. Ik hoop dat jij het ook zo mag gaan ervaren, een keizersnede is natuurlijk nooit leuk, maar dit was erg bijzonder, mijn kindje gelijk bij mij etc.

5. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Mijn vlos zei het ook. Belachelijk.
    Toen ik dat tegen mijn gynaecoloog zei fronste die haar wenkbrauwen en vroeg welke vlos dit was aangezien het beleid is om na twee keizersneden weer een te doen. Ongeacht het litteken. Want dat kunnen ze nu niet beoordelen. Pas als de boel open ligt kunnen ze zien hoe het er voor staat

6. Tazzy79

Tazzy79 Actief lid

8 apr 2015
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stom zeg! Ik kreeg ook te horen dat het na de 2e keizersnede altijd een keizersnede wordt.

7. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

15 apr 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    De gyn vertelde over hoe het nu in zn werk gaat. Dat de baby na een korte check en even droog maken bij mij wordt gelegd bloot op de borst. Lijkt me enorm.fijn.
    bij de jongste is 11 jr geleden mocht ik gauw een kusje geven en thats it.
    ik kijk er naar uit en ben erg opgelucht.

Ik ga het de verloskundige in kwestie nog wel zeggen. Die zorgen die ik vanaf wk 7 had waren niet nodig geweest. Ik was echt bang voor een nu normale bevalling
    de gyn begreep dit heel goed.

Bedankt meiden

8. Tazzy79

Tazzy79 Actief lid

8 apr 2015
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja fijn dat ze de protocollen voor een keizersnede hebben aagepast en je de baby bij je krijgt. Ik kijk daar ook enorm naar uit! 2,5 jaar geleden ging dat ook anders bij mijn eerste keizersnede.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Dat is ook echt heel fijn, ik was bijna 3 jaar geleden hier de eerste en het maakt echt een enorm verschil.

10. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

15 apr 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    In sommige ziekenhuizen doen ze ook de vader de navelstreng door laten knippen is dat bij jullie ook geweest?
    In het ziekenhuis waar ik de keizersnede krijg doen ze dat niet maar de rest wat bij een gentle sectio hoort wel

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Nee dat deden ze hier ook niet, maar daar hebben we ook niet naar gevraagd.

12. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

15 apr 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik las iets van het sint lucas ziekenhuis dat ze dat daar doen vandaar mijn vraag

Deel Deze Pagina