Ff me ei kwijt, wordt echt nu al een beetje gek van de opmerkingen , mijn schoonfamilie zit de hele tijd een soort van vergelijkend waren onderzoek te doen ofzo...vriendin van mij is zwanger en nichtje in de schoonfamilie...ze zijn alletwee echt heel erg dun...ik ben (bovenste helft van mijn lichaam) gewoon normaal , doorsnee, niet dik niet dun (onderste helft is een ander verhaal )..maar dus zwanger van de derde... en nu krijg ik dus echt constant als ik ze zie te horen , ja *vriendin* en *nichtje* zie je nog niet zoveel, maar die zijn ook slank/dun....oftewel jjij niet ofzo....echt die opmerking hebben ze nu al 10 x gezegd ofzo....maar vergeten ff dat ik zwanger ben van de derde en t nu gewoon sneller gaat ....wordt er gewoon nu al moe van om dat steeds aan te horen...en trouwens als je dun bent hoeft t echt niet langer te duren voordat je volgens mij een buik ziet...maarja dat snappen ze niet... jullie al oook van die opmerkingen om jullie heen? vnd gewoon vervelend dat er altijd wel iets op te merken is als je zwanger bent, en iedereen maar ff zijn mening over je lichaam kan maken...
Owja, al vanaf het begin. Ben sowieso maar erg klein en heb weinig buikspieren (158cm). Dus die buik floepte al snel naar voren. Vanaf het begin zeg rond jouw termijn zei iedereen weet je wel zeker dat het er 1 is..... Nu is mijn buik enorm inmiddels. De verpleegkundigen bleven het ook maar herhalen ..ook erg leuk...hoorde ik ze tegen iemand zeggen dat ze zo n mooi buikje had, tegen mij, oh wat heb je een enorme buik.. Beeb loopt ook 4.2 weken voor op groei, dus is qua grootte dan nu 38plus weken groot. Inmiddels heb ik er lak aan...maar moet zeggen dat ik het ook niet leuk vond hoor .
he bah wat vervelend, al was je zwanger van je eerste, mensen hebben ineens het gevoel als je zwanger bent dat ze gewoon te pas en te on pas hun mening mogen geven over je??? heel apart! Zou me er niet teveel van aantrekken! lekker genieten van je zwangerschap
Mensen hebben altijd wat op te merken. Was bij mijn eerste zo, bij de 2de ook en vast bij spruit 3 ook. Net als dat ik niet snel genoeg afgevallen ben 5 dagen na de bevalling. Kijk nu al uit naar de dagen na mijn 3de bevalling *zucht*
Moeder zegt telkens dat ik dik ben... dat vindt ik dus niet leuk.. gelukkig zijn er genoeg mensen die dat bij haar verbeteren... ik ben groot of ben zwanger volgens hen.. maar niet dik... Oud collega maakte een mooie opmerking... dikke buik maar draai je eens om... ja, dacht ik al.. gewone kont.. mooi zwanger.. Kijk dat zijn leuke opmerkingen ik onthou die gewoon.. de rest is waarschijnlijk gewoon onhandigheid...
Ik heb ook een enorme buik en iedereen vindt het nodig om er iets van te zeggen.. Ik trek me er niet zoveel van aan en laat ze maar kletsen. Bij alle 4 mijn vorige zwangerschappen was ik binnen een paar weken weer helemaal plat. En dan vond ik het heerlijk als ik ze er triomfantelijk aan kon herinneren dat ze mijn buik eerst zo megagroot vonden. Ook waren er moeders die tegelijk met mij zwanger waren en een veel kleinere buik hadden en na de zwangerschap nog een hele tijd met zo'n flubberbuik rond liepen. Eigenlijk had ik dan ook opmerkingen moeten maken over hun dikke buik... Maar dat hadden ze waarschijnlijk ook niet op prijs gesteld...
Ik ben zelf niet de dunste en mijn buik begon al erg snel te groeien. Ik werk in een dames mode zaak en kreeg aan het begin van mijn zwangerschap (was toen een week of 13 met al een behoorlijke buik) van een klant te horen dat ik voortaan beter shirts van de plus collectie kon kopen omdat ik toch wel een dikke buik kreeg. Onder het mom van LML (laat maar lullen) heb ik de dame kort en krachtig laten weten dat mijn dikke buik een zwangerschap heet Toen ze later aan mij vroeg of er een shirtje in haar maat nog was heb ik haar doorverwezen naar de plus afdeling (het was zelf ook een dame fiks aan de maat) daar hadden we het zelfde shirtje ook hangen Heb haar daarna nooit meer gezien Uiteindelijk is elke buik anders en elke zwangerschap anders. Ik liep met 6 weken zwangerschap al met positie broeken aan omdat mijn andere broeken echt niet meer lekker zaten. En ja ik ben zwanger van de 1e... Ik zou zeggen wees trots op je buik! En wat anderen ervan vinden jammer dan
Ja, als je zwanger bent vinden veel mensen het ineens nodig om luid commentaar te geven op je lijf....geen idee waarom. Inderdaad van commentaar op de omvang van je buik (vrij klein, heel groot, naar voren dragend of niet etc.) of uberhaupt op je hele lijn. Heb me er altijd over verbaast dat mensen ineens luid gaan roepen hoe 'dik' je wel niet bent , vrij genant vind ik dat. Ook na de zwangerschap van mijn zoontje vonden sommigen het nodig om nog even aan te geven, dat ik 'nog best dik was'. Daar wordt je idd weleens geirriteerd door
heej meid laatje niet gek maken.ik ben niet de dikste van boven niet en onder niet,maar ok zwanger van de 3 de en mijn buik is ook echt al super dat mensen vroegen weetje zeker dat het er geen 2 zijn.maar je kindje heeft gewoon zoveel ruimte en dat laatje buik gewoon zien.laat je schoonfamilie lekker kletzen mijn schoonfamilie zijn ook van die zeur pieten.je krijgt ze er bij en je moet het er maar mee doen.gewoon lekker genieten.van je derde wondertje
Ik weet er ook alles van. Heel erg irritant. Ik heb mensen die zeggen dat ik zeker op het eind loop als ze mijn buik zien...dat is niet leuk. Maar de buurvrouw was een paar weken geleden nog verbaasd om te horen dat ik zwanger was. En geloof me, dat is nog erger hahaha Mensen zijn gewoon een beetje gek als het op zwangere buiken aankomt. En er iets van zeggen heeft geen nut, dan zijn het je hormonen
Ik hebnooit vervelende opmerkingen over mijn buik gehad bij mijn dochter en nu ook niet. Ik ben 'dun' maar je ziet deze keer echt al een klein buikje nu. Denk wel dat vreemden het niet meteen zouden koppelen aan een zwangerschap, geen idee. Ik snap dat je het irritant vind om met anderen vergeleken te worden, daar heb ik ook altijd een bloedhekel aan! Iedere zwangerschap en ieder mens is anders...
Ik heb er geen last van omdat mijn buik juist niet zo dik is voor deze termijn en dan dnek ik juist weer: mag best wat dikker, haha dus het is ook nooit goed he? Volgens de verloskundige ligt het ook aan de stand van je baarmoeder hoe dik je buik is dus allemaal niks van aan trekken wat ze zeggen en gewoon lekker trots op je buik zijn!!!
Ik hoor ook continue dat ik zo'n enorme buik heb. Vrienden van mij hadden een goeie;" ja, omdat je zo slank bent valt die buik gewoon heel erg op." die vond ik wel goed!
Niks van aantrekken hoor! Je zwangere buik is juist iets om trots op te zijn! Ik ben zelf dan vrij slank en vind dat ik voor 17 weken zwangerschap al best een redelijke buik heb. De ene vind dat ook en de ander zegt juist dat ik een hele bescheiden buikje heb voor 17 weken. Mensen hebben allemaal een andere mening, maar de belangrijkste is die van jezelf! Iedere keer dat mijn buik een stukje beter te zien is, ben ik juist erg blij.
Ik heb tot nu toe geen vervelende opmerkingen gehad over m'n buik. Alleen maar lieve. Wel vind ik het vergelijken met andere zwangeren echt heel irritant. Vooral m'n schoonmoeder deed dat veel op het begin. Dan was het weer: "hoeveel weken ben je?" En dan meteen daarna: "oh maar je schoonzus (haar dochter dus) was he-le-maal niet ZO dik hoor, toen ze zoveel weken was" Serieus, wat voeg dat toe aan het gesprek??
Héééél herkenbaar!! Hier ook een behoorlijk buikje voor 16 weken en verbaas me er continu over hoe mijn buik voor iedereen 'vrij onderwerp' is om over te praten! Nu krijg ik de vraag 'tot hoelang moet je nog?' (Uhm...de herfst) 'heb je de babykamer al klaar?' (nog lang niet)... Tja! Wat ik dan wel weer leuk vind (maar ook verrassend) is dat mensen je eigen bouw gewoon inpassen zoals ze zelf willen...bij mij wordt er namelijk vaak gezegd "je bent natuurlijk 'van je zelf' (?!) slank, dus een buik zie je meteen" Ach...laat ik het zo zeggen...het is even wennen, maar als je jezelf accepteert (en manlief vindt je mooi...helpt ook ) dan valt het wel mee! Ts; laat je niet gekmaken hoor!!
Bedankt voor jullie berichtjes, beurt me toch wel op, en blij dat ik niet de enigste ben die dr gek van wordt...t zit/zat mij echt dwars, ben gewoon erg gevoelige voor opmerkingen over mijn lijf...gelukkig vind mijn man mijn buikje wel mooi (ik trouwens ook hoor, ben dr best wel trots op dat ik al een mooi bolletje heb)...
Irritant hé, al die mensen met een mening! Heb er af en toe ook mijn buik vol van... Mijn buik wordt elke keer te klein gevonden... Kan ik 't helpen?? Mensen zeiden soms van 'o wat leuk, je bent zwanger!' Ja ehm... al 30 weken hoor! Pas anoniem een buikfoto geshowd en gevraagd hoever mensen dachten dat ik was. 't Verste was zo'n 24 weken :S Meeste tussen de 16-20 weken. Hmm...
Hier zwanger van een tweeling en dat weten natuurlijk alleen de bekenden. Dus mensen uit de buitenwereld: Je moet zeker al gauw bevallen? Ik: Nee hoor, ik be nu 27 weken. En dan staan ze je met open mond aan te staren. Vreéééselijk. Gelukkig als ze echt gaan zeuren over de dikte zeg ik dat het komt doordat het een tweeling is. De meeste mensen zien toch niet zo vaak iemand die zwanger is van een tweeling en weten dus toch niet hoe dik zo'n iemand nou precies is. Maar aan de andere kant kijken ze je dan wel weer aan van: nou ja, een tweeling?! Dat wil je toch niet... Kan ik echt niet tegen! Maarja, je moet trots zijn op je buik he... Bovendien vind ik dat je moeder er niets over mag zeggen want waarschijnlijk was die net zo dik toen ze jou kreeg
Denk niet dat al die mensen het verkeerd bedoelen hoor Maar t kan soms wel vervelend zijn Maar gewoon schijt aan hebben en trots zijn op die buik! Op t moment zelf vond ik m vervelend maar nu mis ik m en was ik echt trots op mn buik!