hoe om te gaan met angst

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door natasja27, 6 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. natasja27

natasja27 Nieuw lid

6 okt 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag ....

Na een jaar proberen ben iK nu 5 weken zwanger. Echter van af het moment dat ik het weet ben ik alleen maar spanning aan het op bouwen. Richting de echo.
    Een jaar gelden was ik ook zwanger echter toen ik de 10 weken echo kreeg bleek het vruchtje bij 9 weken gestopt met leven.

Ik heb mijn spanning met het zieken huis besproken. en krijg daarom met 7 weken een echo en nog met 11 weken. Erg fijn. Echter op het moment loop ik me alleen maar gek te maken.
    Ik maak me zo zorgen of alles wel goed. Is constant twijfel ik of ik bv wel voldoende zwangerschapssymptomen heb. Ik heb last van me borsten en ben wat moe.

Heb je tips om de aan komende 2 weken door te komen. ??? Daarbij speelt ook nog mee dat ik door allen spanning ik ook nog eens de neiging heb om te roken. Ik doe het niet hoor. Wand daar ben ik echt op tegen. Maar het speelt allemaal mee.

word gek van die onzekerheid:(.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik snap dat het een spannende tijd voor je is. Fijn dat je een vroege echo krijgt. Probeer te vertrouwen in je lijf en in deze zwangerschap. Zoek vooral veel afleiding, ga sproten, wandelen, een film kijken, koffie drinken met een vriendin. Zorg dat je niet teveel aan het nadenken gaat. Maak voor jezelf 1 keer per dag 10 minuten vrij om je "zorgen te maken". Schrijf je zorgen op in een schriftje, en pieker er even op los. Daarna doe je het schrift dicht en zeg je tegen jezelf: klaar voor vandaag. Morgen weer zorgen, nu genieten! Ook kan het helpen om van je af te praten, tegen je partner of een goede vriendin. Maar doe dat ook niet de hele dag. Even je hart luchten is prima, daarna weer andere dingen doen.
    Knap dat je de verleiding weerstaat om te gaan roken!
    Worden de zorgen toch te groot? Ga dan naar je huisarts en bespreek het. Dan kan het helpen om met een coach of psycholoog te praten. Succes!

Mirjam

Deel Deze Pagina