innestelingsbloeding die dagen duurt? wat denken jullie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kara, 13 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    in het kader van er niet teveel mee bezig zijn ;), ben ik toch benieuwd wat jullie hier van denken en/of ervaringen?

we zijn bezig voor een 2e kindje. na de bevalling ben ik nog niet ongesteld geweest (door bv/bekend met pco).
    vorige week heb ik met ovutesten mijn eisprong opgespoord en aan mijn temperatuur te zien heb ik vrijdag mijn eisprong gehad.

ma/di had ik klein beetje (oud) bloedverlies. sinds woensdag t/m nu helderrood verlies. ik kan het makkelijk met inlegkruisjes af.

ik dacht/hoopte op een vroege innesteling (heb dit in het verleden ook gehad), maar dat duurde niet dagenlang.

het is pas de eerste keer na bijna twee jaar dat ik weer ongesteld zou moeten worden dus het kan best dat mijn lichaam gewoon nog van slag is. maar ik ben toch benieuwd wat jullie denken/weten/ervaringen?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het komt over alsof je progesteronwaarde te laag is. Dit komt vaak voor als je PCOS hebt. Je hebt dan geen goede eisprong, of je baarmoederslijmvlies wordt meteen na de eisprong afgebroken. Dit resulteert in bloed en/of bruinverlies tussen je eisprong en NOD. Bij een innesteling komt in de meeste gevallen geen bloedverlies kijken. Als dat wel zo is, dan duurt dat zeker geen dagen.

3. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    bedankt voor je antwoord! ik ben daar niet bekend mee vanuit het verleden, maar zou natuurlijk een optie zijn. er volgt dan wel gewoon een menstruatie toch?
    kan je daar last van krijgen na een zwangerschap? of gewoon eenmalig?

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je een goede eisprong hebt gehad, zou er een menstruatie moeten volgens als je niet zwanger bent. Een te laag progesteron kan echter ook duiden op geen/geen goede eisprong. En in dat geval word je niet ongesteld. Je kunt ook tussentijds bloedverlies krijgen als je hele hormonenbalans niet goed is, en dat is meestal zo bij PCOS.

Het kan zijn dat je cyclus eerst op orde moet komen en dat je hormonen zich vanzelf herstellen. Het kan ook zijn dat het een structureel probleem is, zoals bij PCOS. Dan heb je aanvullende medicatie nodig.

Hoe was het dan bij je eerste kindje, had je toen ook PCOS?

5. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    dank voor het meedenken!
    Ja, bij eerste kindje ook pco. Mbv clomid zwanger geraakt. Wel twee mk's waarvan 1 in vroeg stadium.
    Maar mijn pco zag eruit als zeer onregelmatige cyclus, maar als er een eisprong was nooit dit soort bloedingen gehad. Die eitjes leken ook goed te zijn.
    Misschien ben ik na voldragen zw+bv andere hormoonhuishouding gekregen.

Bij progesterontekort verwacht je blijvende doorbraakbloedingen en korte lf toch?

6. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Zelfs voor een vroege innesteling, is dat echt veel te vroeg lijkt me.

7. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Klopt inderdaad.. zou ook wel een vroege innesteling zijn. Maar tot nog toe testte ik altijd redelijk vroeg (10dpo) dus heb het idee dat het qua tijd wel mogelijk zou zijn.

Nephthys: gefeliciteerd! :)

8. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Ik had ook een paar dagen bloedverlies en zowel mijn huisarts als de verloskundige dachten dat het een innestelingsbloeding kon zijn (ik testte wel al postief) Dus t kan wel!

9. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Dank voor je reactie Meiske! Ieder lichaam werkt weer net iets anders blijkt wel weer. Geeft me toch een beetje hoop dat er niet een probleem gaande is hier.
    Ik zal duimen voor je in je nieuwe ronde!

Nog meer ideeen/ervaringen zijn welkom!

Deel Deze Pagina