Babybox

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Snowy82, 8 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snowy82

Snowy82 Actief lid

19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Hoi,

Ik woon dus in Zweden en als ik hier op forums kijk zijn ze erg negatief over een babybox, is ook heel moeilijk om er eentje te kopen. Hier hebben ze meestal van die dingen die ze lekhaga noemen (speelwei) en is meestal van stof met stangen waar je dan al wat oudere kinderen in zet om te spelen.

Wij hebben dus 3 binnenkatten en dus ook 3 kattenbakken (open kattenbakken aangezien de katter er niks aan vinden aan gesloten bakken) en voor de rest hebben ze natuurlijk ook speeltjes overal door het huis.
    Ik wil dus niet dat babyspeeltjes gemixed worden met kattenspeeltjes, bah babys pakken alles in hun mond, wil niet dat ze een kattenspeeltje in de mond nemen.
    En dan komt er altijd katzand op de grond, als je nu wel of niet iedere dag stofzuigt.
    We hebben een vrij "groot" huis en even naar de wc moet je toch al naar de andere kant van het huis lopen, even de was in de machine doen of iets uit de vriezer halen moet je al naar de "kelder" (is wel onder het huis maar geen echte kelder daar de helft maar onder de grond zit).

Ik persoonlijk zou het met al deze punten toch wel fijn vinden met een box om daar de baby in te leggen, je kunt toch veel speeltjes kopen en je hoeft dan bijvoorbeeld niet van die extra babygym dingen te kopen die je op de grond zet/legt.

Hoe denken jullie daarover?
    Hier in Zweden vinden ze het onzin en denken ze dat alleen mensen die "lui" zijn een box hebben.

2. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik zou doen waar ik me prettig bij voelde! Als voor jou een box handiger is om allerlei praktische redenen zou ik gewoon een box kopen, wat andere mensen er ook van zouden vinden.

Ik heb overigens even lekhaga ingetypt bij google en kom dan ook afbeeldingen tegen die erg veel op een box lijken hoor!

3. Bootjekatootje

Bootjekatootje Actief lid

23 aug 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Ik hoor hier een verantwoordelijke mama spreken! Zeker niet lui..

Bij ons zit ook de keuken apart.. Dus met koken wil ik straks onze smurf in de box en niet in de dvdkast terugvinden!

4. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    + een box is gewoon handig, je baby kan er ook in slapen natuurlijk :) :) .

5. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Zou doen wat ik zelf prettig vond dus een box aanschaffen. Om meerdere dingen dus praktisch als ik jouw verhaal lees..

6. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Een box voor luie mensen? Hoe doen ze dat dan als ze meerdere kinderen hebben?

Ik zou gewoon lekker een box aanschaffen hoor. Zou niet weten wat ik zonder zou moeten. Wel grappig dat elk land zo zijn eigen opvattingen heeft

7. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Zou niks aantrekken wat anderen vinden, wat jij makkelijk en veilig vind.

Hebben ze ze daar ook niet gewoon bij de Ikea?

8. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Hebben ze uberhaupt wel een box bij Ikea in nederland? Ik heb ze nooit gezien? Snap nu dus waarom

9. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik zou lekker een box nemen. Liever lui dan een baby vol kattenharen, kattenpoep, kattenbakvulling! ;) (hier ook twee katten. Ondanks veel gebruik van de box toch wel eens haren)

Box is echt nederlands. Kijk maar eens op tv. In amerika nog nooit een box gezien. In een hotel buiten nederland eigenlijk oook nog nooit...
    Ikea heeft ook geen box!

10. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik hoor je een hoop voordelen voor jou en jullie kindje opnoemen.
    Ik zou het dan dus doen. Anderen hebben vaak wel iets dat zij anders zouden doen, probeer je er niets van aan te trekken.
    Ach ik ben ook lui (volgens een buurvrouw) want ik neem niet elke week het raamkozijn buiten af ;). Zo zal er altijd wel iets zijn.

11. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Nou dan ben ik helemaal lui want bij ons komt gewoon de glazenwasser :)

12. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    een box is niet nederlands hoor, hier (DE) zie je gewoon ook dat iedereen er 1 heeft (Laufstall) net als in NL.

ik zou zeker een box nemen, moet er niet aan denken dat er katten in de buurt van mn kind komen...

13. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ja precies, ik heb een keer op de site gekeken en toen vond ik het ook raar dat ze bij Ikea geen boxen op de site hadden staan maar dan is dit dus blijkbaar de reden ;)

14. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jeetje, schaam je :$ :$ :$
    ;)

15. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Gemak dient de mens. Dus laat mij maar lui zijn. Is toch ook veel prettiger voor de baby, een eigen plekje, maar toch dichtbij jou?!

16. Saga

Saga Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.472
    0
    0
    N-Nederland
    Oww ik ging er gewoon vanuit dat de Ikea wel boxen zou hebben haha

Deel Deze Pagina