Gisteravond ouderavond gehad, onze zoon werd met 27 weken en 6 dagen geboren in 2009. Zoontje stotterde anderhalf jaar lang heel erg, kon met 4 jaar nog geen 2 woorden zinnen praten. Veel logopedie en therapie gehad, soms wekelijks. Ook heeft hij een zware tijd gehad met zijn 2 ook te vroeg geboren broertjes die veel in het ziekenhuis lagen. Inmiddels zit hij nu een jaar op school en kregen we met de ouderavond te horen dat hij citotoetsen gemaakt had en daarbij op taal gemiddeld gescoord had, en rekenen boven gemiddeld. Aaaaaaaaah Man ik ben apetrots! daarom wilde ik het even delen Ik vind het een wonder.
Goed zo! Kom hier maar lekker trots zijn op hem! En het lijkt me ook een zorg minder want je hoort dat er soms problemen zijn later met school maar dat hoeft dus helemaal niet.
Super knap zeg! Echt geweldig. Hoe gaat het nu met zijn spraak? Is dat het laatste jaar enorm toegenomen omdat je schrijft dat hij met 4 jaar nog maar weinig zei.
Wauw! Wat fijn zeg zeker een reden om apetrots te zijn! Wij hebben nog even te gaan, maar ik ben erg benieuwd hoe het op school zal gaan. Voor mij voelt dat echt als een soort evaluatiepunt, alsof we dan pas min of meer weten of hij wat overgehouden heeft aan zijn vroeggeboorte+complicaties.
dank jullie wel Ja hij is zich erg gaan ontwikkelen qua taal en dat triggerde het stotteren heel erg. Inmiddels praat hij steeds beter. Hij stottert nu vooral als hij druk voelt, bijvoorbeeld als hij tegen mij wat wil zeggen en zijn broertjes ook. Toen hij 5 dagen oud was hoorden we dat zijn taalontwikkelingsgebied in de hersenen nog wit was, moest grijs zijn. uiteindelijk is het dan afwachten of dit deel zich goed gaat ontwikkelen. Ook is hij vaak op zijn gehoor getest, audiologisch centrum. Nu kunnen we zeggen dat het goed is. Hij kan ook goed zien, hierover waren ook een tijd lang veel twijfels. Onze insteek is altijd geweest: Als hij maar gelukkig is/ wordt en zijn eigen keuzes kan maken. Maar toch wil je dat je kind mee kan doen op school. Nu is eindelijk een soort bevestiging gekomen dat hij normaal naar school kan gaan en niets mankeert.
Ja inderdaad Ik heb nog 2 zoontjes ongeveer even oud als jouw kindje, beetje jonger. Ik heb bij hen er veel meer vertrouwen in dat ze het goed gaan doen op school omdat zij nu al zinnen praten, woordjes na zeggen etc. Ook tellen ze al tot 10. Ik denk dat het bij mijn oudste vooral kwam dat ik me zorgen maakte doordat hij niets zei en veel gilde, zich niet goed kon uiten.
Woww zeg! Wat een toppertje!! Ontzettend fijn dat hij zich zo heeft ontwikkeld! Ik ben heel bij voor je meid, en wat mag je trots zijn dat hij nu zo gegroeid is! Ik ga heel hard duimen voor je dat de twee kleintjes zich net zo goed zullen gaan ontwikkelen! Liefs,
Ik ben plaatsvervangend heel trots op jullie grote kanjer )))) wat geweldig om te lezen!! En ik ken je gevoel, al die jarenlange angsten, zorgen, investeringen, twijfels over de toekomst... En dan komt het op school allemaal goed
Super knap hoor! Blij te lezen dat de taalontwikkeling ineens snel kan gaan! Vind het ook het belangrijkste dat het kind gelukkig is! Onze dochter loopt kwa spraak behoorlijk achter, gaat over half jaar ook naar school maar ben benieuwd hoe dat gaat. Haar oren zijn al een paar keer nagekeken maar nu moeten we opnieuw naar het audiologisch centrum, lastig! Ben dus erg blij met jou geweldige succes verhaal!!
Fijn! Ik dacht toen de kinderen heel klein waren ook vaak aan dat artikel dat iemand op een andere site had geplaatst. dat heette: En nu zijn het beren van kerels. Kleine Kanjers Prematuur forum | Voor iedereen die te maken krijgt met een vroeggeboorte (ook in de omgeving). • Bekijk onderwerp - Internetartikel : "Nu zijn het beren van kerels" Uit dat soort verhalen kun je veel hoop halen. Je moet toch onzeker afwachten, en dat is helemaal niet leuk. Voor wie ons verhaal wil lezen, ik heet daar ook Ons Kleintje. De site is opgezet door Adi en Hanneke van zwangerschapspagina.
Hoi ons kleintje, Het gaat goed met Rick, hij groeit goed en praat sinds kort hele zinnen van soms wel 4 of 6 woorden, zo knap! Ook grappige dingen, we keken naar de olympische spelen en ik zei tegen die spelers:kom op je kan het, staan we 2dagen later bij een stoplicht die net op rood gesprongen was zegt hij:kom op (stoplicht) je kan het (wordt maar groen) en de mensen om ons heen maar lachen. Erg grappig. Nog 14 weken en dan ben ik uitgerekend. Erg spannend! Krijg prolutonprikken en wordt goed in de gaten gehouden, ben wel "bang" dat het nog een keer zou kunnen gebeuren. Maar ergens heb ik nu ook zoiets van, waarom, ik doe er "alles" aan, mijn baas doen het zware til werk, ik werk maar 2 dagen, dus ja. Ik ben in mei uitgerekend, ik hou ook nog op kleine kanjers bij hoe het gaat met mij en de zwangerschap in het besloten gedeelte dus als je meer wilt weten.... Liefs,
Wat goed ons kleintje!! en fijn dat Rick het zo goed doet! Lees regelmatig bij op kk, maar reageer niet altijd (ben de mama van L en R)