42 weken te lang?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Maytje, Nov 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maytje

Maytje Bekend lid

Jan 8, 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo!

ik ben momenteel 41 weken zwanger, en heb het gevoel dat ze ook nog wel even blijft zitten. Al weet ik dat het elk moment oan gebeuren, die hoop heb ik een beetje opgegeven..
    Nu is het zo dat als alles goed blijft gaan ik pas op de dag dat ik 42 weken ben (as maandag) pas ingeleid wordt.

nu zijn de meningen erg verdeeld en vind ik ook veel informatie dat het volgens deskundigen toch te laat is. waarom is dit beleid overal anders?? simmige verloskundigen grijpen bij 41 weken al in en anderen dus pas bij 42.. en is het echt te laat? het maakt mij best onzeker..

ben best bang dat het mis gaat op de een of andere manier terwijl ze nu toch eigenlijk ook al af is.. waarom dan afwachten?

bedankt.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ben je inmiddels al bevallen?
    je krijgt wel een extra controle tussen 41 en 42 weken, als daar blijkt dat alles goed is wordt je bij 42 weken ingeleid. Een inleiding is niet altijd een pretje, en je geeft ook je eigen lichaam nog even de tijd om het zelf te gaan doen.
    Is de controle niet helemaal optimaal dan wordt besloten tot eerder inleiden, ook kun je zelf aangeven dat je liever eerder ingeleid wilt worden. Ik wens je een voorspoedige bevalling toe.

Mirjam

Share This Page