42plus en fertiliteitsbehandelingen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Petra42, 30 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Petra42

Petra42 Nieuw lid

30 aug 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik heb dit jaar 1 ivf en 1 icsi behandeling gehad. de reden is onze leeftijd. Mijn man en ik weten 'pas' sinds 3 jaar dat we een kindje willen.We zijn gezond, maar boven de 40. Er is dus niet veel meer 'over'. We hebben het 2 jaar geprobeerd, niet gelukt. De vruchtbaarheidskliniek raadde ons bij de intake aan om heel erg op te schieten, puur omdat we echt 'oud' zijn. Mijn fhs waarde is 0 en er is weinig kans op 'extra' stimulatie. Maar zeg niet nooit, we zijn het in elk geval aan het proberen. de 1e ivf is niet gelukt: 4 eitjes, 2 embryo's waarvan 1 nog bezweken en 1 teruggeplaatst zonder succes. 2e werd icsi, dan hoefde de spermacel zelf niet door de 'taaie' wand van de eicel heen. 3 eitjes, 2 embryo's, 2 teruggeplaatst. net ongesteld geworden....
    Nu denken we natuurlijk na over het vervolg. Ik moet nog van mijn verzekering horen of ze een 3e poging bij 42 jaar wel vergoeden. De kliniek MCK Leiderdorp, stopt alle behandelingen op 43 jaar.
    Zijn er anderen op het forum in vergelijkbare situatie en hoe nemen jullie je beslissingen? Ik zou graag wat ervaringen lezen en info over waar (qua kliniek, verzekering, artsen,e tc.) mensen boven de 40 nog wel 'makkelijk' in de MMM mee mogen.....

2. jazz

jazz Niet meer actief

Hi ik lees mee. Ik ben 42, gescheiden reeds 2 kinderen, maar kinderwens met nieuwe vriend die overigens 48 is. Mijn 2 andere kinderen zijn dmv een hormoonkuur clomid verwekt. Mijn vriend zijn zaad is reeds getest en het zijn geen gouden medaille zwemmers maar kunnen voor een zwangerschap zorgen.
    Gezien mijn leeftijd zijn we, nu in de 4e ronde beland (vandaag ongi geworden), toe aan clomid..3 kuren. Geen succes dan een HSG rond december, daarna weten we nog niet. Zelf moet ik ook nog bedenken hoe ver we gaan. Vriendlief is iets relaxder want die zegt dat we niet hadden kunnen verwachten naar de 3e ronde al zwanger te zijn...lekker luchtig en zegt ook tegen mij maak je niet druk...heerlijk er moet toch ergens een balans zijn.
    Vind je het eng op deze leeftijd zwanger te raken? Ik maak me daar niet zo veel zorgen om ondanks het feit dat ik ook hoge bloeddruk heb.
    Ik heb wel voorheen gelezen over het uitwijden naar belgie, maar weet daar niet het fijne van. Heb jij trouwens al een clomid kuur gekregen? of gelijk naar ivf?
    Bedankt voor het openen van het onderwerp...Hoop dat je nog veel meer reacties krijg.

Deel Deze Pagina