Medisch Centrum Kinderwens Leiderdorp

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Veroontje81, 20 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veroontje81

19 mrt 2011
    77
    0
    0
    Huismoeder
    Rijnsburg
    Hallo,

Mijn man en ik hebben een kinderwens en hebben afgelopen week te horen gekregen dat dit helaas niet via de normale weg kan.
    Nou hebben we van de Gynacoloog gehoord dat wij in het IVF traject terecht komen, en nu willen wij een afspraak maken in het MC Kinderwens Leiderdorp en vroeg me af of iemand ervaring heeft in dit centrum.

2. nadina32

nadina32 Lid

5 mei 2010
    94
    0
    0
    buschauffeur
    Leiden
    Hoi
    Heb zelf een tijdje geleden bij kinderwens leiderdorp
    contact gezocht omdat de enige mogelijkheid icsi was
    vond de wachtlijst daar toen te lang helaas
    Vriendin van mij heeft er ivf gedaan en is nu zwanger :)

3. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Wij hebben hier onze IUI-D gedaan (1e poging meteen raak)
    Maar dit is wel een ander traject dan IVF.
    Maar als je vragen hebt wil ik wel kijken of ik ze kan beantwoorden!

4. Veroontje81

19 mrt 2011
    77
    0
    0
    Huismoeder
    Rijnsburg
    @ Dreamer: Ja IUI is natuurlijk een heel ander traject.
    We lopen nu namelijk bij de Gynacoloog in het LUMC maar daar is de wachtlijst minimaal 6 mnd.
    Dus hoop eigenlijk dat MC Kinderwens eigenlijk wat korter is.
    Voor ons was het nogal heftig nieuws omdat wij beide al een kind hebben uit onze vorige relatie.

@ Nadine32

In 1x raak met IVF is wel super natuurlijk, heb inderdaad gelezen dat het percentage waarbij het in 1x lukt op de 42,9 % is bij vrouwen onder de 35 jaar dus dat is in inder geval hoop vol

5. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Je kan ze gewoon bellen met de vraag over de wachtlijst.
    Ook mailen kan, ze reageren altijd heel snel.
    Ze adverteren met geen wachtlijst, maar volgens mij is het 2-3 maanden voor je echt kunt starten.

6. nadina32

nadina32 Lid

5 mei 2010
    94
    0
    0
    buschauffeur
    Leiden
    Ik heb ook bij het LUMC gelopen.
    Hoop dat jullie iig een betere ervaring hebben gehad dan wij..:(
    Zou idd gewoon mailen of bellen en vragen hoelang de wachttijd is
    in Leiderdorp

7. Veroontje81

19 mrt 2011
    77
    0
    0
    Huismoeder
    Rijnsburg
    @ Nadine32

Wij zijn nu 2x bij de Gynacoloog in het LUMC geweest dus kan nog niet over slechte ervaring spreken.
    Het enige wat ik weet is dat de wachtlijst wat langer is .... En heb geen zin om minimaal 6 mnd te wachten.
    Ik ga morgen in ieder geval MC Kinderwens Leiderdorp bellen en kijken wat daar de wachtlijst is.

8. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Veroontje, let er even op bij t vragen: zh hanteren vaak een verschil tussen een wachlijst en ... Eh... Even wachten ;)
    Vraag dus concreet naar de doorlooptijd van onderzoeken en wanneer je kan beginnen met zeg maar de hormonen. Als ze je voor elk onderzoek aprt laten komen kan je langer zoet zijn dan met een kleine wachtlijst maar een snelle opvolging van onderzoeken, prikinstructies etc.
    Ik loop trouwens niet bij t MCK maar t VU. Daar ontdekte ik dat t toch nog een paar maandjes duurde voor ik aan de slag kon terwijl er geen wachtlijst was en ikin een eerder zh al bijna alle onderzoeken had gehad. Succes!

9. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Hoi veroontje, ik doe ICSI in t mck. Ben super tevreden. Ik liep eerst bij een ander ziekenhuis en daar werden we van het kastje naar de muur gestuurd toen heb ik 1maart opgebeld had ik 11 maart een afspraak en zodra mijn menstruatie begon mocht ik beginnen en dat was 27 maart. Dus voor zover ik weet is er geen wacht lijst hoor.

10. Veroontje81

19 mrt 2011
    77
    0
    0
    Huismoeder
    Rijnsburg
    Hoi Sammy,

Wat fijn om te lezen, ik ga maandag gelijk bellen.
    Want ik hoor zoveel verhalen over dat je in het ziekenhuis van het kastje naar het muurtje word gegooid.
    Dan maar gewoon daarheen bellen.
    Anders ben ik nog zo lang bezig :)

Bedankt in ieder geval

11. Veroontje81

19 mrt 2011
    77
    0
    0
    Huismoeder
    Rijnsburg
    Hoi Dames,

Ik heb net het Medisch Centrum Kinderwens gebeld en we kunnen 5 september voor de Intake gesprek.
    Helemaal blij, dus ben benieuwd.

12. nadina32

nadina32 Lid

5 mei 2010
    94
    0
    0
    buschauffeur
    Leiden
    Dat is super!!

13. Veroontje81

19 mrt 2011
    77
    0
    0
    Huismoeder
    Rijnsburg
    @ Nadine,

Zeker superrrr ....
    Hoe staan de zaken er bij jullie trouwens voor dan?

14. nadina32

nadina32 Lid

5 mei 2010
    94
    0
    0
    buschauffeur
    Leiden
    Wij zijn deze maand bezig met de derde iui poging
    Diagnose was eerst icsi/ivf grensgeval maar mannetjes zaad
    is verbeterd en goed voor iui.:)

15. Veroontje81

19 mrt 2011
    77
    0
    0
    Huismoeder
    Rijnsburg
    Oké dat is beter ....
    Hoe kan dat dan ineens??

16. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik heb bij het MCK een ICSI-behandeling ondergaan.
    Toen we belden, konden we de volgende dag al voor een intakegesprek, normaal duurt dit ongeveer 2 tot 4 weken, maar er was toevallig een plekje vrij. Helaas moest mijn vriend (die op het EMC bij een androloog onder behandeling was) eerst geopereerd worden en moesten we vervolgens 3 maanden wachten vanwege het herstel. We werden wel alvast getest op HIV en Hepatitis, waarvan we 2 weken later de uitslag kregen.

Na die 3 maanden kreeg ik een echo en mijn vriend een zaadtest (normaal doen ze dat tegelijk met de bloedtest, maar dat had bij ons dus geen zin) en twee weken later kregen we bij het startgesprek te horen dat we met ICSI mochten beginnen zodra ik ongesteld werd. Dat was pas 4 weken later en in die 4 weken hebben we de info-avond met prikinstructies gehad.

Ik vond de mensen er allemaal erg vriendelijk en ik vond er een fijne sfeer hangen. Wij hadden een hele fijne, eerlijke arts die echt met ons meedacht. In 1e instantie wilde de behandeling niet echt vlotten, mijn follikels groeiden niet. Omdat we moesten kiezen tussen de poging afbreken of doorgaan, kreeg ik nog 1 echo... Toen bleken mijn follikels ineens te zijn gegroeid en konden we doorgaan. Op een ander ziekenhuis hadden ze de poging waarschijnlijk al afgebroken, maar omdat ik zo twijfelde hebben ze toch nog een echo gedaan. Dat is ons geluk geweest! Het resultaat van deze behandeling zit op dit moment warm in mijn buik! ;)

Fijn dat je er zo snel terecht kan, ik hoop dat ze iets voor jullie kunnen betekenen! Succes!

17. Veroontje81

19 mrt 2011
    77
    0
    0
    Huismoeder
    Rijnsburg

Hoi,

Fijn dat jullie goed zijn geholpen, en dat jullie wondertje nu eindelijk op komst is.
    Wij lopen nu bij het LUMC en daar hebben ze bij ons beide een bloedonderzoek gedaan en bij mijn man een zaadonderzoek.
    Nu bleek dat mijn bloed niet goed was, want ik heb in het verleden een chlamydia bacterië opgelopen wat er nu tot geresulteerd heeft dat ik waarschijnlijk een verstoping of een verkleving heb zitten in mijn eileiders/eierstokken.
    Het zaadonderzoek van mijn man was ook niet goed, de kwaliteit wel alleen ze zwemmen te traag.
    Ze kunnen bij mij wel een kijk operatie uitvoeren alleen dan moet ik minimaal 24 kilo afvallen omdat ik overgewicht heb + het feit dat als de verkleving te groot is en ze moeten die verkleving weghalen ze mijn eierstokken kunnen beschadigen.
    Nu gaan ze 1 september het zaad van mijn man weer controleren en hier krijgen wij 8 september de uitslag van.
    Alleen de wachtlijst van het LUMC is minimaal 6 mnd voordat je het traject helemaal ingaat en hun hanteren een BMI van 30 wil je uberhäupt in aanmerking kunnen komen voor de behandeling.
    In het MC Kinderwens hanteren ze een BMI van 33 dus dat betekent dat ik niet super veel hoeft af te vallen wil ik dat de behandeling van start gaat.
    Dus nu moeten we 5 september erheen.
    En in het ziekenhuis gooien ze je ook heel vaak van het kastje naar het muurtje en voordat dat gaat gebeuren maak ik die overstap wel.

18. cilek

cilek Bekend lid

28 apr 2010
    560
    0
    0
    NULL
    arnhem
    hoi veroontje81

ik lees nu mee en wilde je informeren over geertgen kliniek in Elsendorp

in hele goeie kliniek geen wacht tijden en ze denken heel erg met jou mee .
    en ze kijken absoluut niet naar overgewicht
    misschien een optie om ook daar te informeren

liefs cilek

19. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Hey veroontje, mijn bmi was toen k in t mck kwam 35 en dat makte helemaal niets uit ik moest gewoon proberen af te vallen omdat dat beter is voor de innesteling maar we mochten wel gewoon met de poging beginnen hoor . Heel veel succes met je gesprek ik moet eind september weer beginnen misschien jij ook wel.

20. nadina32

nadina32 Lid

5 mei 2010
    94
    0
    0
    buschauffeur
    Leiden
    Hoe het precies kan weten we niet maar we hebben ons leven wel iets omgegooid. Misschien dat dat iets geholpen heeft...
    we zijn iig een stuk gezonder gaan eten, (met name koolsoorten voor mannetje) geen sauna meer, geen heet bad, reglmatiger en voldoende slapen. Meer hebben we niet gedaan...

Cilek heeft bij jou gereageerd om te vertellen over het geertgen
    Ik ben daar zelf ook onder behandeling dankzij een vriendin.
    Het is echt een hele fijne kliniek. Misschien als mck het niet gaat worden om 1 of andere reden is dat een goede optie :)

Deel Deze Pagina