Hulp gezocht bij jongensnaam...

Discussie in 'Babynamen' gestart door Majo1983, 19 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.689
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Hoi allemaal,
    We zijn heel erg blij dat we een jongetje krijgen!! :) Alleen vind ik een naam zooo moeilijk! Voor een meisje waren we er al wel uit, maar de jongensnaam is een stuk lastiger! Vooral omdat mijn man en ik niet echt op een lijn zitten.
    Mijn man vind Mika (Mieka op zijn NL's dus) een leuke naam, ik ook wel... Maar...
    Is deze naam niet te apart? Wat denken jullie van een volwassen man die Mika heet?
    Andere namen op ons lijstje:
    Jack (stiekem mijn favoriet, stoer voor een man, minder leuk voor een baby :))
    Evan (Eevan, op zijn NL's, vind ik ook heel erg leuk, maar zelfde verhaal, niet te apart?)
    Julian
    Sven
    En dan nog wat top 20 namen die ik eigenlijk niet wil..
    Wat vinden jullie? Nog andere leuke namen die in ons straatje passen?

2. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Leuke namen zeg.
    Mika vind ik ook erg leuk maar snap je wel. Ik denk dat ik de naam daarom ook nirt zou kiezen maar bij een ander vind ik het heel leuk.
    Jack vind ik ook erg leuk en julian ook!

Andere suggesties
    Milan kian tobias oliver james

3. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Aan Luca zijn mensen inmiddels ook gewend als naam voor een jongen (en aangezien die behoorlijk wordt gebruikt deze dagen zijn er straks ook veel volwassen Luca's). Mika zou dan niet meer als "vreemd" o.i.d. worden opgevat denk ik.
    Evan vind ik ook leuk :)

Verdere namen...
    Brent, Stan, Olaf, Noah, Caleb, Xavi, Jari

4. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ons zoontje Mees genoemd en toen dachten wij t zelfde.. van.. en als hij straks oud is, is het dan nog steeds leuk?! Maar weet je wat t is.. er worden nu veel meer mensen zo genoemd en die zijn nu nog jong.. omdat Mika bijv. vroeger nog nauwelijks werd genoemd, kun je het niet voorstellen dat een ouder iemand Mika heet.. maar straks is dat echt helemaal normaal hoor!! Je naam groeit ook met je mee....

Mika is een leuke naam!!

5. mama lucy

mama lucy Fanatiek lid

12 sep 2012
    1.163
    0
    36
    Mika vind ik een erg leuke naam. Vind hem zeker niet te apart. Milan vind ik ook erg leuk!

6. danip

danip Niet meer actief

Mika vind ik best leuk, en Evan ook. Zou er niet te veel aan twijfelen, als het voor jullie echt de naam is, dan maakt het eigenlijk niet uit wat anderen er van vinden. Dan moet je het gewoon doen en waarschijnlijk zijn de reacties ook veel leuker dan je nu verwacht!

7. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Mika NVB : voornaam Mika
    Is wel orgineel, maar ik ken meerdere moeders die hun jochie Mika hebben genoemd, anders even op het linkje kijken ;) En ik vind ook wel dat je naam met je meegroeid.
    Jack vind ik gaaf, mijn collega heeft een zoon (van 11) die zo heet en Evan vind ik net zo stoer (en eigenlijk wel de leukste van de 3)
    Julian en Sven zijn redelijk veel voorkomende namen

8. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Mika hartstikke leuke naam, en wat de andere meiden ook al zeggen; De naam groeit mee!

9. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Jack!!! Eg stoer! Collega van me en t zoontje ervan heet ook Jack, moes er erg aan wennen maar vind t nu eg een super stoere naam voor een kleine jongen

10. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik vind Mika in eerste instantie wel leuk, maar zie er in tweede instantie niet echt een stoere vent bij ;)

Maar dat is mijn vereiste, haha. Ik verwacht ook een jongen en ik vind het enorm lastig om een naam te verzinnen.

11. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    Mika vind ik een super leuke naam! Maar ook lief!
    Jack vind ik super stoer!!

12. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.689
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Super bedankt allemaal voor de vele en leuke reacties! Pfff ben er echt nog niet uit! Jullie meningen zijn ook al verdeeld haha.. Milan vind ik leuk, maar vind manlief niks. Jack blijft denk ik mijn eerste keus maar we moeten het er natuurlijk allebei over eens zijn... Moeilijk moelijk... Gelukkig hebben we nog eventjes... blijven dan alle 3, mika, jack en evan, nog even opties...

13. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Sven vind ik uit jullie lijstje het mooist! Stoere naam, fijne klank.
    Julian is een gangbare naam, maar ik vind 'm niet mooi, beetje bekakt en erg veel gebruikt. Klinkt ook wat vrouwelijk, de afkorting Juul vind ik ook suf (en vrouwelijk). Jorian of Jurrian vind ik mooier.
    Mika vind ik geen mooie naam voor een man, wel voor een huisdier, een bruine labrador of zo. Afkorting Miek vind ik ook echt niet mooi voor een jongen. De naam Mick vind ik wel leuk.
    Evan op z'n Nederlands vind ik verwarrend en niet mooi. De afkorting/koosnaam zou dan ook Eef worden, lijkt me niet leuk voor een jongen. Dan zou ik voor Ivan op z'n Nederlands gaan!
    Jack vind ik echt niet mooi. Zo'n harde klank. Denk ook aan shag (zo zullen mensen het soms ook uitspreken: sjek). Het is ook een woord voor een jas. 'Jek'. Ik vind het allemaal redenen om de naam niet te kiezen, sorry. James (m'n eerste naam-associatie bij Jack) vind ik dan beter.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Andere suggesties naast die ik net al noemde:

Alwin
    Anthony
    Ben
    Bjorn, Björn
    Boris
    Cas, Casper / Kasper
    Chris
    Daniël
    Dave
    Derek
    Dylan
    Ewoud
    Fabian
    Finn
    Ian
    Iwan
    Jannick / Yannick
    Jari, Jaro, Jori
    Jarik / Jarick
    Jarnik / Jarnick
    Jarno, Jarne
    Jens
    Jesper, Jasper
    Jesse
    Jim
    Job / Jop
    Joeri / Youri
    Jorik / Jorick
    Jorn, Joren
    Jorrik / Jorrick
    Joseph
    Justin
    Kai / Kaj
    Kayden
    Lars
    Lenn, Lennard
    Marius
    Marnik / Marnick
    Marnix
    Matthijs
    Maurik / Maurick
    Maxim
    Merlijn
    Mike
    Niels, Nils
    Olaf
    Philip
    Quin, Quint, Quinten
    Ramon
    Remco
    Roderick
    Rogier
    Samuel
    Stan, Sten
    Stef
    Thom / Tom
    Timo
    Tristan
    Twan
    Valentijn

14. Elisa205

Elisa205 Actief lid

12 apr 2013
    105
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Bij Mika denk ik aan de zanger maar ook snel aan de meisjesnaam Mieke. Evan en Jack vind ik super stoere namen!

15. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    #15 Piepie, 21 jun 2013
    Laatst bewerkt: 21 jun 2013
    Ik vind Julian en Sven heel erg leuk, dit zijn namelijk ook de namen die wij hebben uitgekozen:D Gisteren de knoop doorgehakt en onze zoon gaat Julian heten, zo'n "bekakte" naam vind ik het niet en al zijn er misschien veel jongetjes die Julian heten....hier in ieder geval niet. ( ik vond Joshua en Quinten ook onwijs leuk maar vriendlief niet )
    Mika vind ik ook leuk!

16. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ik vind Mika super, ik kende een man die getrouwd was met een Finse en hun zoontje heette Miko. Vond ik ook leuk.

17. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Wij hebben ook een Julian. Vind het een zachte naam en dat past zo goed bij hem!! Het is een jongetje met een zacht karakter, witblond haar en blauwe oogjes. Jack heeft ook hoog op ons lijstje gestaan, maar ben blij dat we dat niet hebben gekozen, had echt niet bij hem gepast.
    Wij hadden ook Noah en aiden, misschien is dat iets?

18. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Mika leuk! Julian ook,

Wij hadden voor onze tweede ook nog Jens als jongensnaam. Verder vond ik Rens ook super maar m'n vriend z'n naam begint ook al met R en dat vond hij niets.

19. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Mika super leuke naam! Maar vind Jack
    Ook leuk!!

Verder vind k Milan, Liam en Noah leuk!

Deel Deze Pagina