45 jaar celstraf echt niet genoeg!!!!!!!!

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by ecl, Oct 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lioness74

lioness74 Niet meer actief

+1

Natuurlijk zal de vrouw psychisch niet in orde zijn...maar dan denk ik altijd: slaat ze dan van de ene op de andere dag door??

Ze heeft 5 kinderen dus en God weet wat die arme kinderen al allemaal hebben mee moeten maken...dan lijkt me 45 jaar toch zeker wel terecht :(:(.

2. flipflop

flipflop Fanatiek lid

Dec 4, 2010
    3,257
    1,019
    113
    Zuid-Holland
    Wat afschuwelijk dat mensen, maar vooral ouders zo verknipt kunnen zijn. Mijn hart huilt voor alle kinderen die mishandelt worden in welke vorm dan ook!

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ooit in een gevangenis geweest? Daar wordt je niet lekker verzorgd hoor...ok, beter dan in Peru of Iran, maar echt niet hemels hoor.

Daarbij is het geen 1/3e vd straf, maar 2/3e van de straf, dat is dus 30 jaar. Daarbij is in de nieuwe situatie iets heel anders aan de orde, er is een wetswijziging gebeurt he :) de gevangene heeft na 2/3e van zijn straf uitgezeten te hebben een proeftijd, die gelijk staat aan de resterende straf.

Als hij in zijn proeftijd een strafbaar feit pleegt, moet hij alsnog zijn straf volledig uitzitten. Dus als iemand 45 jaar krijgt, na 30 jaar vrijkomt, heeft hij een proeftijd van 15 jaar. Begaat hij na 10 jaar een misdrijf, kan hij alsnog 15 jaar zitten.

Daarnaast kunnen bijzondere voorwaarden worden gesteld zoals een meldingsplicht, gedragstraining of een locatieverbod.

4. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Dat is heel mooi geregeld dan, maar feit blijft dat zulke hoge straffen NIET of zelden worden gegeven in Nederland, en al helemaal niet voor kindermishandeling.

5. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Nee gelukkig niet zeg!
    Straks gaan we Amerika achterna :$

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Nou en? De straffen hier zijn veel te laag, hier had ze bij wijze van alleen taakstraf gekregen van 2 uur.

Wat erg zeg voor die kinderen!

7. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Share This Page