RS Virus???

Discussion in 'Baby en dreumes' started by debke83, Dec 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hallo allemaal,

Mijn zoontje is alweer een paar dagen ziek,mijn huisarts heeft hem maar steeds antibiotica ervoor (derde keer dat ie het nu heeft)

Zijn klachten:

- Verhoging...koorts...schommelt heel erg
    - Heel erg hoesten
    - Braken (sinds vandaag)
    - Hele droge en schrale huid
    - Piepen met ademen
    - Heel benauwd adem halen
    - Open en vuurrode billen
    - Verminderde eetlust (sinds vandaag)
    - Schreeuwend wakker worden
    - Hangerig en huilerig
    - Diarree

Morgen vroeg moet ik weer naar de huisarts maar die zal het natuurlijk weer willen gaan oplossen met Anti-biotica.
    Ik maak me zoveel zorgen,nu las ik iets over het RS virus...heeft iemand hier ervaring mee want zijn klachten lijken hier heel erg op RS-virus.

Weet echt niet goed wat ik moet doen...mijn man is nog aan het werk en heb geen auto!
    Hij is wel bijna klaar met werken,zouden jullie naar de huisartsenpost gaan nu?
    Of wachten tot morgenochtend?

Liefs Debbie

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,206
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Toen ons zoontje ziek was heb ik ook huisartspost gebeld. Als jij als ouder twijfelt gewoon bellen hoor daar zijn ze voor. Dat benauwde is natuurlijk niet goed. Sterkte meid voor jouw en je kindje

3. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Dank je voor je reactie...hij ligt nu lekker te slapen,mijn man komt zo thuis eens kijken wat hij zegt anders toch maar bellen of we langs kunnen komen.
    Wordt gek van mezelf...voel me zo machteloos

4. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

als hij niet drinkt en lusteloos is gelijk bellen!! Ook koorts is een slecht teken.
    Hij is nog onder het jaar. Neem geen risico's aub! En wacht niet je nacht af.

Vriendin van mij haar kindje heeft het nu en ligt nu al vanaf de kerst met dit virus in het zk.

5. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hij is gelukkig wel actief...wel heel huilerig maar niet lusteloos.
    Vandaag is zijn temp wel omlaag gegaan gelukkig anders had ik allang gebeld.
    Ik wacht tot mijn man thuis is want hij heeft de auto...hij kan ieder moment thuis komen dus dan ga ik meteen bellen.

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Koorts is helemaal niet per definitie een slecht teken. Integendeel. Kleine kinderen kunnen al koorts krijgen als er een tandje doorbreekt. Extreem hoge koorts, boven de 41 graden, is wel een teken dat je direct de huisarts of HAP moet bellen. Of als de koorts langer dan 3 dagen aanhoudt.

Verder is het inderdaad wel erg belangrijk dat je kleine vocht binnen krijgt en niet lusteloos is. En inderdaad bellen als je er zelf geen goed gevoel over hebt! Ze kunnen je aan de telefoon enigszins geruststellen, je tips geven waar je op moet letten of je adviseren langs te komen. Gewoon doen!

7. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Mijn man is onderweg naar huis...maar hij zegt dat ik rustig moet blijven.
    Hij slaapt nu lekker dus hij vind dat we tot morgenvroeg moeten wachten.
    Hij heeft wel zijn flesjes gedronken vandaag,hij wilde geen pap,groente of fruit,een fles heeft ie maar voor de helft gedronken en ipv pap heeft ie ook een fles gehad maar door het erge hoesten begint ie te braken.
    Hij heeft geen koorts meer gehad vandaag gelukkig maar het hoesten is veel erger geworden.
    pfff nu weet ik t niet meer...mannen..

8. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Als mama zich onzeker voelt kan je maar beter even bellen.

Over koorts ging t bij mij ook over hoge koorts, dus die van 40 graden.

sterkte

9. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    rs virus kun je ook herkennen aan

als je zoontje ademhaald en hij ligt bloot voor je trekt z'n huidje dan naar binnen onder z'n ribben???

mijn zoontje heeft ook rs virus gehad daar aan herkende de huisarts dat het rs virus was
    meid als jij het niet vertrouwd gewoon gaan

dit is wel weer de maand waar veel kindjes rs virus krijgen

10. Tesske

Tesske VIP lid

Mar 24, 2009
    6,799
    0
    0
    Als jij het niet vertrouwd moet je verder onderzoek eisen bij je HA of je laten door verwijzen naar een KA.
    Een rsvirus testje is zo gedaan met een snot/speekselmonstertje.

Mijn meisje heeft RS gehad en heeft ermee in het ziekenhuis gelegen aan een sonde ( begin december dit jaar). We zijn nu ruim 5 weken verder maar ze is er nog niet bovenop, het herstel duurt (net als bij griep) erg lang.
    Overigens kun je qua medicatie niets aan het rs virus zelf doen.
    (event. wel tegen de symptomen)

11. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Dank jullie wel allemaal.
    We zijn vandaag bij huisarts geweest en we hebben een doorverwijzing gekregen naar de kinderarts.
    Hij heeft nu een medicijn gekregen en volgende week moeten we bij kinderarts komen en dat gaan ze kijken of het misschien chronisch is.(omdat ie er nu al 3 maanden last van heeft en het steeds weer terug komt)
    Hij is vandaag gelukkig wel vrolijk en geen koorts meer gehad.
    Hij ligt nu lekker te slapen.

Liefs Debbie

12. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    He Debbie,

goed dat je naar het zkhs bent gegaan.

Noor is ook verdacht van het RS virus (maar dat had je denk ik al wel gehoord ;)) met een zware luchtweginfectie. Maar zij heeft dus geen koorts en dat wilde ik even kwijt.
    Koorts is geen symptoom van het RS virus!!

Noor is erg benauwd, reutelt, hijgen, hoesten. Maar, ze is blij en heeft geen koorts of verhoging. Plast goed en poept goed.

Ze kunnen er niets aan doen, aan het virus zelf. Zoals hiervoor ook al iemand schreef. Alleen aan de symptomen.

Ze is vanochtend verneveld en dat heeft een groot deel van het slijm voor dat moment opgelost.

Ik ben blij dat je naar de huisarts bent gegaan en volgende week naar de Kinderarts mag.

Ondertussen gewoon heel goed in de gaten hebben en als de kleine Damien niet opknapt gewoon weer aan de bel trekken.

Beterschap hoor.

Share This Page