47 jarige draagmoeder zwanger van baby 9 en 10

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door moontje2008, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Een vrouw kan bij wijze van tot haar 80e nog een kind dragen, zolang de baarmoeder nog goed is en er jonge eicellen gebruikt worden.
    Denk aan die 63 jarige vrouw uit Friesland die met eiceldonatie zwanger is geworden.
    Alleen de risico's zijn groter,denk aan zwangerschapsvergiftiging etc.

2. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Als haar lichamelijke conditie in orde is, dan heb ik er weinig problemen mee, zeker omdat ze het voor een ander (echtpaar) doet. Tegenwoordig is het immers voor aardig wat mensen een hele moeite om zwanger te worden en is het mooi dat zij dit anderen gunt.
    Zou ze het echter voor zichzelf hebben gedaan op deze leeftijd, dan had ik er wat meer problemen mee gehad. Ze wordt immers 48 en de kans dat ze de kleintjes niet zal kunnen opvoeden wordt natuurlijk wel wat groter op die leeftijd.

Het is wat mij betreft dus beter op deze manier dan die zwitserse vrouw van 66 die is bevallen van een tweeling en ze alleen zal gaan opvoeden. Het idee dat ze die kleintjes niet volledig groot zal zien worden en die kids al op jonge leeftijd er alleen voor komen te staan/ naar een ander gezin zullen moeten is een hele enge gedachte.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
  4. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik snap niet wat het probleem is dat de moeder van de tweeling 40 is. Snap je niet dat als je een dochter van 9 hebt, wellicht weer bent gaan proberen toen ze 1 was, dus misschien wel jaar in jaar uit bezig is geweest en dat je over het algemeen ook niet van de 1 op de andere dag een draagmoeder hebt gevonden. Mensen worden tegenwoordig zo 80 a 90. Met een beetje mazzel sterft deze vrouw pas als haar tweeling 50 zijn.

---
    Ik las net ook dat vrouwen vaak nu nog ouder moeder worden vanwege ivf. Mag ik jullie er op wijzen dat de gemiddelde leeftijd van een vrouw die ivf't 30 a 31 is?

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb er geen probleem mee hoor. Maar reageerde meer op het feit dat vele zeiden dat als dit kind van zichzelf was dat ze haar te oud hadden gevonden.

6. Okeeee toen ik die foto was dacht ik dat het een vrouw van 60 was :) wel leuk tuniek heeft ze aan :cool:

Super hoor, een draagmoeder, alleen maar lof voor vrouwen die dit doen voor een ander, maar haar 8e zwangerschap was vol serieuze complicaties. En dan toch nog voor nummer 9 en 10 gaan? Vanwege de zwangerschapsverslaving? ;) Ze zegt dat ze nu alweer klachten heeft. En toch doorgaan. Tsja..

7. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Allereerst vind ik het knap dat je dat voor een ander kan doen. Ik zou zelf niet zwanger kunnen zijn en het kindje dan "weggeven".

Gezien haar leeftijd vraag ik me wel af of de ouders die het kindje "krijgen" wel op de hoogte zijn van mogelijke risico's en hier dan ook hun verantwoordelijkheid willen nemen. Niet van die mensen die geen kindje met down willen terwijl je nu van tevoren weet dat die kans groter is.

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Ik vind sowieso dat mensen snel hun mening klaar hebben.( en dat bedoel ik in het algemeen, zonder iemand aan te vallen hoor)
    Hoe vaak er niet wordt geroepen dat mensen aangewezen zijn op ivf/ eiceldonatie of draagmoederschap omdat ze eerst zonodig carriere moesten maken etc etc.
    Je kent het verhaal er vaak niet eens achter. Ik ben met 30 jr begonnen, jarenlang te horen gekregen dat ze niks konden vinden wat een zwangerschap in de weg zou kunnen staan.
    Om dik 6 jaar na dato te moeten horen dat mn eicellen prut zijn.
    Dan kom je dus in de eiceldonatiemolen. Ik mag blij zijn, als ik mazzel heb, als ik 38 ben tegen de tijd dat ik eindelijk mag bevallen.
    Dit had ik ook nooit voor ogen gehad.

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.138
    113
    Happyland
    Babyengel, wat vreselijk om met 23 weken een miskraam te krijgen! Dikke knuffel

Deel Deze Pagina