Mijn zoontje is nu 9 weken en krijgt vanaf het begin al borstvoeding. Dit ging altijd prima. Ik deed 1 borst per keer. Maar sinds 1 a 2 weken is hij ontevreden. Hij drinkt dan ongeveer 10 minuten en laat dan steeds los, doet 1 slokje en laat weer los. Dit gaat zo door tot ik het zat ben en stop met voeden. Hij is dan ontevreden. Nu is het zo dat ik zodra hij na 10 minuten steeds loslaat ik hem de andere borst aanbied, dit gaat goed. Hij drinkt dan weer gulzig verder. Maar: hoe kan dit nou? die ene borst kan toch niet "leeg' zijn na 10 minuten? En krijgt hij nu wel die achtermelk die zo belangrijk is?? Hij was in 4 weken tijd maar 280 gram aangekomen terwijl hij tussen de 100 en 200 per Week aan moet komen. Ik snap er even niets meer van!! Wie heeft raad??????!!!
Klinkt alsof je wel wat deskundig advies kunt gebruiken, dus ik zou zsm. een lactatiekundige inschakelen als ik jou was. De LLL (la leche league) en VBN (vereniging borstvoeidng NL) hebben mensen die je op ieder moment kunt bellen. even google raadplegen voor info/nummers. Anders een goede zoeken in je eigen buurt morgen. Ik heb via het kraambureau heel fijn contact met een l.k. gehad, en zij heeft me door heel wat b.v. troubles heen geholpen (gewoon door de telefoon). Succes! Ik hoop dat je probleem oplosbaar is, en fijn door kunt voeden. 't Is immers toch het beste wat je je kindje kunt bieden.
Ik zou ook zeker zo snel mogelijk hulp inschakelen, aangezien hij niet groeit zoals zou moeten. Wie weet loopt je bv wat terug? Succes!
Hey meid, het aller eerste wat ik je zou willen zeggen is dat je je niet druk moet maken! Want zorgen en stress is voor jou, je kindje en je melk niet goed Als je zoontje om de borst wil drinken dan laat je dat toch? Misschien zit je net in een regelweek ( veranderd de melk ) en kan je beeb daar even niet goed tegen. Ik zou me ff geen zorgen maken maar contact met een lactatie deskundige zoeken kan ook nooit kwaad
Bedankt voor jullie reakties! Ik heb net even iemand van de Vereniging Borstv. NL aan de lijn gehad. Nou zeg das fijn! Kun je idd zomaar bellen! Was heel erg vriendelijk en hoorde mijn verhaal aan. Ze zei dat het idd mogelijk is dat hij de borst binnen 10 minuten leeg drinkt en dan nog niet genoeg heeft en dus de andere wil. Dit doe ik dus al sinds een paar dagen. Volgende week dinsdag precies een week en laat ik hem even wegen om te kijken of het beter gaat. Als het goed is moet mijn lichaam zich dan weer aanpassen aan zijn drinkbehoefte. Goh zeg je zou denken dat ik het nu wel zou weten, hij is nl. mijn derde kind en bij alle 3 heb ik bv gegeven. Maar nee, het verschil is wel dat dit een jongen is, een wereld van verschil! Ik hoop dat hij gegroeid is volgende week anders ga ik nog meer hulp inschakelen. Groetjes, Nathalie.
Heb niet alle reacties gelezen, maar klinkt als een combi van dat ie gewoon sneller gaat drinken, regeldagen en misschien wat terugloop in je productie (niet schrikken: is normaal, rond die tijd ben je je zwangerschapshormonen wel kwijt en moet je lijf het zelf op gaan pakken). Denk dat het dus handig is om 'm gewoon standaard twee borsten aan te gaan bieden Gewoon aanleggen als ie erom vraagt, dan krikt dat je productie mooi op naar de door hem gewenste hoeveelheid en ben je het snelste weer op peil *by the way: is misschien handig als dit topic naar BV verhuist?*
Je verhaal klinkt idd alsof ie niet genoeg had (al dan niet tijdelijk) aan 1 borst. Ik bied mijn meiske meestal ook maar 1 borst aan. Maar rond de 7 wk had ze daar ook niet genoeg aan. Paar dagen dronk ze err 2 leeg en daarna was productie weer opgeschroefd en had ze weer genoeg aan 1. En zo af en toe komt het voor dat ze opnieuw aan 2 borsten wil drinken. Gewoon weer een regeldagje! Ben benieuwd of je over een paar dagen weer terug kunt naar 1 borst per keer...
Hier gaat de borst in 4-5 minuten leeg, dus het kan wel degelijk snel gaan hoor! Ze krijgen ook een steeds beter drinktechniek, dus ik vind het ook wel handig om binnen 10 minuten klaar te zijn met voeden
Hier gaat de borst zelfs in 2/3 minuten leeg, dus 10 minuten is niet raar hoor! Mijn dochtertje groeit uitstekend dus ze krijgt er genoeg van binnen in die korte tijd. Wel krijgt ze altijd twee borsten. Het is normaal hoor dat ze ineens weer 2 borsten willen.
Hey!!!! Het is alsof ik mezelf hoor!!!!!!! Mijn dochter doet precies hetzelfde, en is absoluut niet verontrustend!! Het gaat hem dan gewoon niet meer snel genoeg, en is de borst idd "bijna" leeg en wil hij gewoon alvast de andere. het houdt een keer op natuurlijk!! Hier dus precies zo, en het heeft even geduurd voordat ik het wist. Maar het gaat nu gewoo goed. Als ze steeds loslaat bij de ene bied ik de andere aan en dat gaat weer goed. En ze groeid uitstekend, dus maak me er niet meer druk over. Die achtermelk krijgen ze sneller dan je denkt
Bij mij en mijn zoontje werkt het ook ongeveer zo: eerst drinkt ie een kleine 10 minuten aan de eerste borst, dan wordt ie ongeduldig en gaat loslaten en grommen Dan bied ik hem de tweede borst aan die hij dan helemaal op zijn gemakje leeg drinkt. Die eerste gaat volgens mij niet helemaal leeg, maar de 2e wel altijd, dus dan krijgt ie toch de achterste achtermelk. Grappig dat echt ieder kind het weer anders doet!