Hallo dames, Ik ben benieuwd wat jullie meemaken in het tweede trimester. Ik lees topics over de eerste weken en afteltopics, dus dacht, ik open er een voor dames die (bijna) op de helft zijn, maar zeker nog niet op het eind. In mijn tweede trimester heb ik misselijkheid ingeruild voor constant cravings. De eeeenorme vermoeidheid is er nog, maar eerst voelde het of ik overreden was door een bus en nu is het meer een lusteloosheid/mollenleven haha. Nachtrust wordt soms verstoord door rusteloze benen en veeeel plassen. En helaas ook mijn eerste harde buiken gehad en een zeurderig gevoel in mijn rug. Herkennen jullie dat? Naast de kwaaltjes vele mooie mijlpalen. We weten dat we een zoon krijgen. Mensen weten dat we zwanger zijn en ik mag er overal over praten. We kunnen lkr babyspullen shoppen en een naam bedenken. Ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat .....heb je kwaaltjes, kun je genieten?
Hier bijna het derde trimester hihi. Ik vond dit echt het makkelijkste trimester het zware begint nu binnen te komen..
Energie enigzins terug, helpt ook dat we weer doorslapen na een paar weken ellende met oor- en longontstekingen van de kleine meid. Bijna op de helft, wat gaat het hard!! Volgende week weten we of we een jongen of weer een meisje krijgen, het maakt me niets uit! Buik begint een echte buik te worden. Geniet nu vooral nog erg van snel kunnen lopen en pittig sporten, wetende dat ik dat straks weer even moet missen. Gelukkig wederom geen kwaaltjes, behalve idd die irritante rusteloze benen, maar bij mij helpt roosvicee ferro!
OW ja....spannend! Ik vind dit ook het makkelijkste trimester...tot nu toe haha . Vind het zo leuk dat onze omgeving meeleeft en we 'openlijk' zwanger mogen zijn. We krijgen kaartjes en kadootjes...super lief. Jij mag bijnaa af gaan tellen..
Samurai, wat een leuk idee!!! Net beland in dat tweede trimester ...eh...ja toch??? In ieder geval, heerlijk dat ik niet meer dag in dag uit misselijk en moe ben. Mijn buik lijkt met de dag te groeien en de lusten zijn ook weer terug! Af en toe nog een minder dagje maar heej ik ben zwanger hoor. Hier teken ik voor als dit zo door mag gaan. Ga nu juist overdag meer doen omdat ik meer energie heb maar lig wel eerder op bed. En langzaam ga ik weer met smaak eten, en de porties worden groter. Vandaag ook weer zo'n vreetdag... Alsof mijn lijf een inhaalslag maakt. We hebben net laminaat gelegd in de babykamer en na de 20 weken echo willen we de kamer en kinderwagen bestellen. Leuke periode!! Die eerste drie maanden vond ik verschrikkelijk! Ondanks de blijdschap ( zie mijn handtekening) vond ik het bikkelen hoor, ik was zoooooo beroerd... Maar dat is achter de rug...voor nu.
Hier net over de helft. Helaas begon het 2e trimester met bekkeninstabiliteit. Verder is de vermoeidheid weg, en de misselijkheid ook. Inderdaad ook cravings. Vooral naar rauwe groenten geloof ik. Nouja, is beter dan chocolade en koekjes. Uk is lekker aanwezig. Ik kan niet meer op mijn buik slapen. Da's wel lastig... was een buikslaper.
Hier 21 weken nu, ook bekend met rusteloze benen, maar eigenlijk alleen s avonds op de bank. Kan nog wel op mijn buik slapen ondanks dat buik nu wel naar voren komt zetten sinds een halve week. Heb helemaal geen klachten gehad tot nu toe, soms wat last van benen dus, en bekken/rugpijn, maar daar was ik al bekend mee. Heb eigenlijk alleen nog steeds niet echt zin in avondeten, zelfs pizza of lasagne, waar ik normaal dol op ben, smaakt minder lekker, Hahahaha. Liefs,
Hier bijna 23 weken. Gaat toppie! Klachten dit trimester: Lage rugpijn, maagzuur en vermoeidheid (maar dat heb ik sowieso).. Veel zin in vettige hap hier...
Ana leigh, hier ook is de avondmaaltijd de moeilijkste maaltijd. Het word nu langzaaaaaaaaaam beter, maar warm is niet mijn ding. Maar eet nu een beetje mee. Soms een klein bordje, soms een paar happen voor ik vol zit en beroerd word. Ik eet overdag wel meer, gewoon kleine dingen maar wel elk uur omdat ik echt honger heb... Maar ik herken het ook. Ik was gek op de avondmaaltijd voor de zwangerschap. Heb er nog nooit zoveel overgeslagen ; ) En wat voelen jullie precies met rusteloze benen? Kun je ze dan niet stil houden? Gaat het pijn doen als je stil ligt? Cravings: ik ben al weken gek op zoute drop!!! Heerlijk!!! Mijn bloeddruk is laag dus af en toe laat ik me gaan. Word nu wel wat moeilijke r omdat ik er ineens maagzuur van krijg sinds een week ( met veel dingen zucht) Heb nu een kleine twee weken een huzarensalade tik. Ik MOET elke dag een bakje eten anders vergaat de wereld... Verder een skittle tick gehad. Heb mijn man zelfs een keer op pad gestuurd in de avond. Ik moest skittles!!! Heb toen twee zakken geïnhaleerd en toen was het weer over. Niet echt gezonde cravings dus whahaha. Eet verder genoeg fruit en groente dus maak me dr niet druk om hoor!
Ik zit nu op bijna 17 weken.. Ik ben de eerste 3 maanden niet ziek geweest.. niet misselijk, niet moe en geen overige rare dingen. Het enige wat mij nu in het tweede trimester weleens onderuit schopt is mijn erg lage bloeddruk. Dit komt volgens de ha en vk ook door de zwangerschap. Mijn bloeddruk zit dagelijks onder de 100/60.. daarvoor ben ik verplicht veel zoute dropjes te eten en bouillionnetjes te drinken wil ik de dag normaal doorkomen. Terwijl dit voor een andere zwangere vrouw juist uit den boze is. Verder eet ik wel meer dan ik voorheen deed en ik heb veel zin in zoet en melkproducten. Herkent iemand dit?
We hadden redelijk gelijk gepost maar mijn bloeddruk was afgelopen donderdag 103\64 Ik ben ook nu af en toe duizelig valt me op. Gelukkig heb ik een zoute drop verslaving maar het helpt me wel voor het duizelen. Eet nu minder door de maagzuur. Heb gevraagd hoeveel ze bedoelen met ' mate' en ik mocht ongeveer 5 dropjes per dag ( zout) lukt me niet altijd hihi... Maar mag ik een tip geven: zoete erop bevat meer van het stofje waarvan je bloeddruk stijgt dan zoute drop. Ook zit dat stofje in zoethoutthee en winegums. Kun je ook eens proberen.
Hi, Ja ik las zojuist ook opeens je post! Bij mij zit mijn bloeddruk dagelijks rond de 89/60 soms iets lager/hoger.. Ik eet wel meer dan 5 dropjes per dag, maar bedankt voor je tip! Ik zal dan zoete drop eten..! Hoop dat deze fase snel weer over is haha.. Maar fijn om te weten dat ik niet de enige ben haha! Succes met je zwangerschap
Hahahaha, ben ik dus niet de enige. Rusteloze benen: in mijn geval voelt het als spierspanningen, schokjes, bijna spierspasmes. Heel naar gevoel, kan dan ook niet stilzitten. Heb het vaak na een drukke dag. Liefs,
Hey, leuk topic! Ik ben nu bijna 21 weken. Tweede trimester is echt leuk! Okee, ik heb carpale tunnelsyndroom in beide handen, op hol geslagen darmen, restless leggs 's avonds en 's nachts, zwangerschapshypertensie (waarvoor ik medicatie gebruik), lage rugpijnen, onrustige huid, vet haar en gebroken nachten, maar er staat zoveel moois tegenover! Ik vind het zo heerlijk om (eindelijk) openlijk zwanger te zijn en mijn buik te showen. Mensen om je heen vragen vaak hoe het gaat, zodat ik lekker kan vertellen, ik kan lekker aan de gang met spulletjes kopen en de babykamer gaan inrichten, ik krijg veel cadeautjes, manlief is súper lief voor me (altijd wel, maar nu voor twee haha), mijn buik groeit mooi, en last but not least: ik voel mijn kindje heerlijk trappelen!! Dus ik geniet volop, ondanks de klachten. Ik ben benieuwd wat het laatste trimester in petto heeft, maar dat duurt nog eventjes Groetjes Patricia
Ik had ook veel last van restless legs in mijn vorige zwangerschap. Magnesium hielp erg goed bij mij.
Klinkt inderdaad irritant! Misschien krijg ik het nog maar voor nu nog niet...zit van mezelf altijd al te wippen met de voeten en wiebelen met de benen...maar dat is niet hetzelfde haha meer een tik van mij. Dpbovenkamp, jij hebt wel wat rotkwaaltjes te pakken zeg! Gelukkig is het foor de zwangerschap, dan kunnje het nog hebben ; ) als je het zomaar zou krijgen zou ik er behoorlijk chaggie van worden. Ja heerlijk he, geen smoesjes meer verzinnen over waarom je beroerd was/bent, mensen zien aan je buik dat je zwanger bent en je kunt nu eindelijk, eindelijk meepraten met mede/ex zwangeren haha.
Lcll, als ik straks maar niet de schuld krijg van gaatjes in je kiezen of extra kilo's hoor!!! Hahaha