zwangerschapsdiabetes! help

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Foefoes, 20 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foefoes

Foefoes Lid

19 feb 2016
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Een vraag ik weet sinds 2 weken dat ik zwanger ben. Ik merkte al dat ik vaak dorstig was. Ik dacht prima lekker veel drinken. Maar sinds een paar dagen merk ik dat ik constant dorstig ben.
    Ik heb nu net bijvoorbeeld een flesje water opgedronken van 600 ml, en merk dat ik nog steeds dorstig ben. Soms krijg ik zelfs hoofdpijn. Vooral als ik net wakker ben. Omdat ik in de nacht dus minder drink.

Heel verhaal maar nu komt het. Ik heb overgewicht, mijn vorige zwangerschap ook. (Zelfde gewicht) toen had ik geen last van diabetes. Maat nu twijfel ik. Ik lees overal dat het niet zo vroeg kan maar hoe verklaar je die extreme dorst?

Uiteraard bel ik maandag mijn verloskundige maar ben benieuwd naar de ervaringen van jullie.

Bedankt

Xxx Foefoes

2. Annelke

Annelke Actief lid

14 jun 2015
    383
    0
    16
    Proficiat met je zwangerschap :)

Vergeet niet dat er heel veel in je lichaam aan het veranderen is.
    Ik had in het begin en nu nog harder veel dorst.

Zwangerschapsdiabetes is nu nog te vroeg.
    Laat eventueel je eens testen op gewone diabetes als je je onzeker voelt.

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.634
    5.661
    113
    Toevallig heb ik wel zwangerschapsdiabetes maar toen ik net zwanger was had ik ook enorm dorst. Nu nog steeds en drink ook zo 500 ml water op. En mijn waardes zijn goed dus daar ligt het niet aan.

4. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    zwangerschapsdiabetes zo vroeg komt niet vaak voor maar het kan WEL! Ik ben zelf op het moment dat ik zwanger was begonnen met dagcurves. Toen zag ik dat mijn suikers opliepen. Heb toen via de verloskundige een OGTT aangevraagd. Dit is een bloedtest waarbij je nuchter een suikerdrankje drinkt en na 2 uur bloedprikt. Hier uit kunnen ze opmaken of je bloedsuikers verstoord zijn. Bij mij was dat dus raak. Met 7 weken ben ik insuline gaan spuiten. Om te kijken of ik geen diabetes had voor de zwangerschap zijn er nog meer bloedonderzoeken gedaan. Daaruit bleek het bij mij echt zwangerschapsdiabetes is. Het komt maar heel weinig voor maar het KAN WEL.

Mijn advies vraag een OGTT aan bij je verloskundige of huisarts.

5. Foefoes

Foefoes Lid

19 feb 2016
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt dames! Ik ga maandag meteen vragen om een oggt.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Zwangerschapsdiabetes kan wel vroeg ontstaan in de zwangerschap ik was 8/9 weken zwanger en het was meteen bingo.

Maar ja had ik daar voor misschien geen diabetes. Denk niet daarna ben ik nog een jaar diabetes vrij geweest.

Dus gewoon na laten kijken. Mijn klachten waren moe raar gevoel was ook ziekjes. Dat vertelde ik toen ook tegen de gyn waar ik liep dat ik mij zo raar voelde anders dan zwangerschapskwaaltjes.

7. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ik heb dat ook, mijn suiker was 3 weken terug 6 dus nog goed genoeg, maar moet voor 7 mrt weer bloedtest doen en ala suiker hoger is dan ogtt
    Maar had destijds ook smerige smaak 24/7'dus veel snoepjes gehad om die smaak maar te verbergen.

8. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik moest tijdens allebei de zwangerschappen insuline spuiten. Ook ik had in het begin heel veel dorst. Maar pas na de 20 weken aan de insuline daarvoor waren mijn waardes goed.

Deel Deze Pagina