20 weken echo in ziekenhuis vanwege BMI

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door mona23, 15 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mona23

mona23 Niet meer actief

Hoi hoi,

Wie weet dit?
    Vanwege een hoog BMI sta ik al onder controle van de gyn. Nu heeft ze me voor de 20 weken echo doorverwezen naar een ander ziekenhuis ( een academisch) Dit vanwege een groter risico heb ik begrepen, en ze doen hier de hele dag niets anders.

Nu is mijn vraag, wie heeft dit ook gehad, en wordt je ook alles uitgelegd waar alles zit. Hebben ze de tijd voor je, of is het omdat het medisch is ook snel snel en wordt er niet veel bij verteld?

Liefs mona

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik heb ook een medische 20 weken echo gehad maar dat kwam omdat mijn dochtertje met een hazelipje is geboren

dij een medische 20 weken echo krijg je het nog uitgebreider en ze laten je alles zien

3. mona23

mona23 Niet meer actief

dankjewel voor je antwoord marline.

Iemand anders nog die ook met een hoog BMI is doorverwezen?

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hoe hoog is je bmi dan? ik heb een bmi van 34,5 en heb hier nog nooit van gehoord.. :(

misschien heb je idd wel een veel uitgebreidere echo, dat zou dan wel weer gaaf zijn!

5. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik ben nog onder controle bij Vk, ondanks BMI van 38..
    Wel heb ik vorige week te horen gekregen in zh te moeten bevallen ( terwijl bij de eerste afspraak mij gevraagd is waar te bevallen en "thuis" mijn antwoord was)

Voor 20 weken echo ben ik naar de priveklinike in Heerenveen doorverwezen, terwijl de termijn echo in zh heerenveen was..

Het begint me zo langzaam aan dat er geen eenduidige protocollen zijn in dit land die aangeven wie waar onder controle zou moeten zijn en op welke manier een speciale controle ( bloedsuikersprikken) uitgevoerd zou moeten worden.. Raar als je er over nadenkt..

6. mona23

mona23 Niet meer actief

kijk en dat vindt ik du nu ook vreemd, ik heb een bmi van 37 en moet bij de gyn blijven.

ik ben dus door haar doorverwezen naar een ander ziekenhuis, een uur rijden van mijn woonplaats vandaan.

Snappen doe ik het niet.....

Wel fijn voor je dat je bij de verlosk. onder controle staat, maar minder dat je nu ineens in het ziekenhuis moet bevallen.
    Ik dacht altijd dat als je boven de 100 kilo woog je wel thuis mocht bevallen maar dan beneden in de huiskamer.

7. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Hier heb ik een bmi van 35,9 en ook ik ben nog onder controle bij de vk, maar als ik teveel aankom deze zwangerschap word ik doorverwezen naar de gyn.

Ik moet trouwens ook ergens in het midden van mijn zwangerschap naar de gyn om kennis te maken ofzo, ook omdat ik dus in het ziekenhuis moet bevallen. Ik wil trouwens wel in het ziekenhuis bevallen, door mijn eerste bevalling.

8. mona23

mona23 Niet meer actief

het maakt mij ook niks uit, daar niet van.
    Maar ik vindt het vreemd dat overal andere regels gelden.

9. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik ben nog niet zwanger maar wel onder behandeling bij een gynecoloog.Mijn bmi is ook te hoog en gebruik medicijnen, als ik zwanger ben moet ik idd met de 20 weken naar een ander ziekenhuis(zei had het over utrecht) voor een uitgebreide scan/echo.Met overgewicht reageren ze overal anders lees ik wel,de ene gyn/vk zegt er niks over en de ander doed er weer moelijk over.Ik vind zo'n extra uitgebruide echo wel prima eigenlijk.

Deel Deze Pagina