Hoi, Ik ben gisteren bij de VK geweest. Ben nu bijna 27 weken. Ik moet volgende week donderdag naar het ziekenhuis voor een suikertest... Is dat normaal? Ik dacht dat ze dat alleen deden bij vrouwen met overgewicht i.v.m een verhoogde kans??? Ik ben 1.80 en weeg normaal rond de 70kilo. ( zelfs nog ondergewicht voor mijn lengte ) ben slank en ben nu 10 kilo aangekomen. Weeg nu bijna 80kilo. ( is dat normaal of veel? ) De VK heeft geen reden gegeven voor de test. Het word samen gedaan met andere bloedtesten. En ook ben ik erg bang dat ik zo misselijk word van dat zoete drankje op mijn nuchtere maag... Iemand ervaring mee??? Veel vragen maar ik hoop dat iemand me wat kan vertellen...
Zoete drankje? Wat gaan ze precies doen dan? Ik heb vorige week de suikertest gehad..maar dat werd gewoon gedaan met bloedprikken, samen met nog een paar andere dingen die ze controleerden. Volgens mij was het gewoon routine want ze zei tegen me dat het eigenlijk rond de 30 weken al nagekeken had moeten worden.. Verder had ik ook geen overgewicht o.i.d. dus..
Volgens ligt het een beetje aan de vk. Hier krijg je rond dat termijn standaard bloedtesten waaronder je suiker. Mocht deze niet goed zijn ga je voor een uitgebreide test inclusief dat fijne drankje! Moet je een dagcurve doen?
Ik moest het ook omdat er in mijn familie ouderdomssuiker voorkomt. Heb verder geen overgewicht etc. Maar het is inderdaad een heel vies. drankje, ik heb het met moeite binnen kunnen houden. Ik ben na het drankje gaan slapen tot de tweede prik ( in de auto, parkeergarage) De babies werden gelijk helemaal leip in de buik. Ik vond het echt vreselijk en ik weet niet of ik het een volgende keer weer zou doen.
Het drankje is niet lekker, (ongeveer 2,5 bekertje) moet je opdrinken. Maar misselijk wordt je er niet van. Eerst nuchter prikken, dan dat drankje drinken, en dan na 2 uur nogmaals prikken. Ik heb het afgelopen maandag gehad (nou ja, voor de helft, ze hadden mijn bloed (nuchter) in het foute buisje gedaan. Moet morgen weer! Zucht nog een keer dat drankje!
Ik heb gisteren de suikertest gedaan. Had me voorbereid op het ergste qua drankje. Maar met verstand op nul had ik het drankje zo weg. Het is inderdaad ongeveer 2,5 bekertje. Ik had meer moeite met het niet eten. Na het drankje ben ik met een goed boek op een bankje gaan zitten in het ziekenhuis. Uiteindelijk viel het wel mee. Ik moest de suikertest ivm te hoge BMI..
Bedankt voor jullie reacties! Ja vind het wel apart dat ik gelijk een uitgebreide test krijg inderdaad. Ik moest met 10 weken bloed prikken. gewoon om alles na te kijken en rond de 27 weken weer. ( gaan ze kijken naar antistoffen ) en dus gelijk suikertest. Moet er 8.00u zijn. vingerprik. dan drankje en 2 uur wachten... naja het zal wel... Hoop dat ut meevalt