1e echo trage hartactie 2e echo geen hartactie maar wel gegr

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Lovecouple, Nov 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

May 27, 2008
    900
    1
    0
    Wie heeft hier ervaring mee.

Ik heb vorige weeek mijn eerste echo gehad. Vruchtzak was 7 weken. Baby was 3.4 mm en had een trage hartactie.

Verloskundige zei dat ik of heel vroeg in me zwangerschap was of het werd een miskraam.

Nu 6 dagen later weer een echo gehad, Baby is gegroeit naar 5.5 mm, vruchtzak is 8 weken. maar geen hartactie.

Verloskundige zegt dat het niet goed is maar dat de keuze aan mij is wat ik doe. Ik wil deze week nog afwachten omdat ik het toch raar vind dat het wel is gegroeit.

Wie heeft dit ook mee gemaakt?

2. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    wat gek dat ze de keuze bij jou neerlegt... iik kan me voorstellen dat je niet helemaal weet wat je hiervan moet denken... dacht ze dat er nog een kans was dat er wel een hartje klopt? of bedoeld ze met dat je zelf moet weten of je wil afwachten of het afgestoten word? jemig... zei ze verder niets anders dan alleen dat het niet goed was? het is wel gegroeid....

sjong wat een nare situatie...

gr Jose

3. makey

makey Fanatiek lid

Feb 16, 2006
    1,999
    0
    0
    met 8weken zou er toch zeker hartactie moeten zijn.

maar voglesn mij is 5.5mm klein voor 8weken
    ik heb met 8.4 een echo gehad en toen was t 2 cm

ik denk dat ze het aan jouw overlaat zodat je zelf kunt kiezen of de natuur zn gang laten gaan of curretage(ik heb daarvoor gekozen omdat ik niet nog langer met een dood embryotje wilde lopen)

ik zou haar anders nog eens bellen en ragen wat de kansen zijn misschien wil ze bijv morgen nog een echo maken om toch nog eens te kijken en misschien helpt het je me tje beslissing.

sterkete meid!

4. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

May 27, 2008
    900
    1
    0
    Nou ze zei dat ik dus zelf mocht kiezen.. Mischien bij de volgende echo is het wel gegroeit.. dan is het gewoon goed.. alleen zij denkt nu dat het niet goed is, maar dat dacht ze vorige week ook en toch is het gegroeit. En een baby kan zonder hartje niet groeien dus het is allemaal een beetje vaag.

Maar een meisie die ik ken die had de eerste paar weken ook geen hartklopping en later wel.. Die heeft nu een gezonde jongen op de wereld gezet..

En nog een meisje die ik ken kreeg de eerste echo had ze een vruchtzak maar geen embryo dus zeiden ze tegen haar je heb een miskraam gehad dus zij een afspraak maken met de Gyn voor het schoon te laten maken.. en de gyn maakt nog een echo en er was gewoon een embryo met hartklopping..

Dus ik vertrouw het allemaal niet zo.. Voor hetzelfde geld is het volgende week wel weer gegroeit, dan zou je het weg laten halen dan vergeef je het jezelf nooit meer.

Dus ik wacht nog wel een week.. eerst kijken hoe het volgende week is.. En als het dan nog niet klopt en niet is gegroeit dan weet ik voldoende.. Maar mocht het zo zijn dat het wel is gegroeit maar dat het hartje niet klopt dan wacht ik gewoon weer een week.

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Als je zeker weet dat je nu 8 weken bent, dan moet er echt hartactie zijn. Een hartje begint met ongeveer 6 weken te kloppen. Maar ook de grootte klopt dan niet met de zwangerschapsduur. Bij ons was het kindje met 7w3 dagen 12,2 mm en dat was precies op schema. Als je nu dus nog maar op 5,5 mm zit, dan ben je of veel korter zwanger (dan zou je nu nog maar 5-6 weken moeten zijn) of het is niet goed. Het kan inderdaad voorkomen dat een vruchtje nog doorgroeit, terwijl er geen hartje is. Dat hoeft niet te betekenen dat het goed is, helaas... Sterkte & veel succes!

6. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Het kan toch zijn dat je kleintje iets gegroeit is na je 1ste echo en vòòr je 2e echo gestopt is met groeien? of ben ik nu gek.. als er geen hartactie is met dit aantal weken, is het niet goed.

7. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

May 27, 2008
    900
    1
    0
    nou mijn vriendin die had tot 10weken geen hart actie.. ziekenhuis in en uit gelopen.. en bleek later toch alles goed te zijn. haar zoontje is nu anderhalf maar op die echo staat dat de baby 6w 2 dagen is

8. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    ooh meiske ik hoop natuurlijk dat je kindje wel oke is, maar geen hartaktie :(

9. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

May 27, 2008
    900
    1
    0
    ja dat kan wel.. maar dan is die wel 2.1 mm gegroet in 1,2, 3, 4, 5 of 6 dagen en dan zou die uitgerekend vanmorgen gestopt zijn met kloppen

10. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Nou dat zegt niets hoor dames!
    Mijn vriendin kreeg met 7 weken ook een echo en geen hartje, maar met 8 weken wel en de echo gaf ook gewoon 8 weken aan!

Mijn kleintje was met 6+1 4.8mm en met 7+3 11.1mm
    Jadey was met 7weken 9.2mm

11. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Maar zij had al een hartje zien kloppen, traag welliswaar en nu niks.
    Ik hoop het niet voor je, maar het kan ook zijn dat het hartje pas net is gestopt.
    De volgende echo zal uitsluitsel geven.

12. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Wat ik een beetje vreemd vind is dat het hartje de eerste keer wel klopte, maar nu niet meer. Normaal gesproken zou het nu juist veeeeel duidelijker moeten kloppen.
    Met 8 weken zou het vruchtje ook al ongeveer 2 cm moeten zijn, dus ook daar zit een groot verschil.

Ik zou zeker volgende week nog even afwachten, want het kan natuurlijk dat je gewoon minder lang zwanger bent dan je dacht.
    Het vruchtje kan trouwens wel gewoon doorgroeien ook al is er geen hartactie.
    Heel veel sterkte en succes met afwachten.

13. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Maar een kindje van 8 weken hoeft toch helemaal geen 2cm te zijn? Dat waren de mijne ook niet :(

14. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    daar heb je op zich wel gelijk in Bamjolan, enig verschil mag er wel zijn. Maar het verschil tussen 2cm en 5,5 mm is wel erg groot in dit geval.

15. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Dat is wel weer zo idd.
    Pff lijkt me zenuwslopend zeg!

16. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Een trage hartactie wijst er vaak al op dat het niet goed is. Als je met de 2e echo dan geen hartactie meer hebt, dan is dat geen goed teken. Als het eenmaal gestopt is met kloppen, dan gaat het daarna niet weer beginnen... Ik had daar overheen gelezen in je eerste berichtje. Dus ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat het mis is. Heel veel sterkte!

17. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

Aug 30, 2008
    823
    0
    0
    Belgiƫ
    Ik had vorige week een echo met iets meer dan 6 weken. In het begin was er ook een trage hartactie, de gyn zei toen ook dat dat niet goed was.
    Na een tijdje ging het hartje sneller slaan, dan weer trager, dan weer sneller,... Het hartje klopte dus nog onregelmatig, en dat kon zijn omdat het hartje zich nog aan het ontwikkelen was. Verder was het kindje wel op schema van groei.
    We moesten een week afwachten, en dan terugkomen voor een echo, dan zou het hartje continu snel moeten slaan.
    Woensdag zijn we terug geweest en het hartje klopte perfect, snel en regelmatig, en het kindje was goed gegroeid. De gyn zei dat alles nu perfect in orde was en we ons geen zorgen meer hoeven te maken.

18. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

May 27, 2008
    900
    1
    0
    nou meiden ik heb gister een echo gehad in het ziekenhuis en het was toch niet goed. heb besloten om me gister ook maar meteen te laten curreteren dus heb die operatie al achter de rug.. ga nu weer beginne voor een kindje:D

19. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    wat ellendig voor je, ik hoop dat je cyclus weer gauw op gang komt en heel veel sterkte

20. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Heel veel sterkte!

Share This Page