bang voor 1e echo na miskraam

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Aliena, 13 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aliena

Aliena Lid

12 jan 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

In mei vorig jaar heb ik een miskraam gehad..Met 6 weken kreeg ik bloedverlies..Op de echo werd duidelijk dat het vruchtje was overleden met 7 weken. Met 9 weken ben ik gecuriteerd, helaas was niet alles weg en heb ik een 2e curritage moeten ondergaan. Dit alles was voor mij emotioneel heel zwaar. Ik heb professionele hulp moeten zoeken om deze miskraam te kunnen verwerken...verschikkelijk vond ik het.

In november weer positief getest..Mijn vriend en ik waren heel blij maar erg terughoudend. Ik ben echt super angstig voor weer een miskraam. As woensdag heb ik om 11.30 mijn eerste echo. Ik ben dan 8w +6d/ 9 weken. Ik voel mij moe/ misselijk en mijn borsten voelen gespannen, wel tekenen van zwanger zijn dus

Gister niet echt kunnen slapen..Ik wil dit kindje zo graag, het is zo gewenst..Ik moet er niet aan denken weer te horen dat het hartje niet meer klopt of dat de verloskundige niets ziet behalve een vruchtzakje.. Ik wil echt niet weer door die hell gaan :(

Mijn gevoel zegt wel dat het goed zit, daar probeer ik mij een beeyje aan vast te houden. Ik weet niet zo goed wat ik met deze post wil, maar ik vind het al fijn om het even van mij af te kunnen schrijven.

Liefs Aliena

2. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Heel herkenbaar. En ontzettend begrijpelijk ook, je angst.
    Weet niet goed wat te zeggen. Ik hoop dat je een prachtige echo hebt met een heel mooi knipperlichtje. Zou je manieren kunnen vinden om te ontspannen? Die ook afleiding bieden?

Sterkte!

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Heel herkenbaar:(
    Ik heb al 2 goede echo's gehad maar nog bij iedere echo ben ik gespannen en bang...zo vervelend!
    Heb ook geregeld kwaaltjes,gespannen borsten en misselijk

Probeer ook te genieten meid!

4. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Oeh meid, wat een naar verhaal. Heel veel succes woensdag, hopelijk nu een mooie echo.

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik kan alleen maar zeggen: Probeer te genieten van het feit dat tot nu toe alles goed is gegaan. Je bent nu bijna 9 weken onderweg en nog geen bloed gehad. Dat is heel positief.
    De kans dat er wel een kloppend hartje zit, is zeer aannemelijk. ;)

En weet je, ik ben nu zwanger van ons 3de kindje, heb -godzijdank- nog nooit een miskraam mee gemaakt, maar ook dankzij 2 eerdere, goede zwangerschappen, blijf je onzeker. Vooral bij de eerste echo, maar ook bij de 20-weken echo.

Die onzekerheid blijft.....puur omdat het een wonder is wat er in onze lichamen gebeurt! En vanaf het moment dat je een positieve test in handen hebt, hou je al van je kindje!

Geniet er van! Dag bij dag, stapje voor stapje :)

6. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Heel herkenbaar!
    Hier in oktober 2012 bloedverlies en vruchtje gestopt met groeien met 6+5, zelfs nadat we met 6+2 een kloppend hartje hadden gezien op de vervroegde echo ivm bloedverlies.
    Zo hartverscheurend dat het toch mis is gegaan...

Nu ben ik mbv IVF weer zwanger en nog geen druppeltje bloed, maar zó onzeker!! Ben bijna niet misselijk, terwijl ik de vorige x hondsberoerd was. Mijn borsten zijn wel gespannen en ik heb soms ook lichte steekjes in m'n onderbuik. Maar ja, die steekjes vind ik ook wel weer spannend...
    KILLING gewoon, tot die eerste echo...!

Ik probeer mezelf wel te vermanen en positief te denken. Te geloven in ons kindje. Ik heb zaterdag de echo...

Meid, ik duim voor je woensdag!!

7. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Heel veel sterkte!

Hier nog nooit een miskraam gehad, maar na 2 jaar eindelijk voor het eerst zwanger door IVF. Ik word gek als ik aan morgen denk! Ergens weet ik dat het goed zit, maar de angst overheerst.

Ik ga enorm hard voor je duimen! Dit kindje ga je gewoon krijgen.

8. Aliena

Aliena Lid

12 jan 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oww wat lief jullie berichtjes! Dat doet mij echt goed^^
    @Aster laat je weten hoe je echo is gegaan? Ik zou ook voor jou duimem!!
    Ik laatbjullie morgen weten hoe het is verlopen!

9. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Heel herkenbaar inderdaad

Ik ben nog niet opnieuw zwanger maar denk dat iedereen na een miskraam bang is voor die 1ste echo

Gelukkig is het voor jou bijna zover, het zal vast allemaal goed zijn en krijgen jullie hopelijk een mooie babytje met kloppend hartje te zien

Veel succes morgen!

10. Aliena

Aliena Lid

12 jan 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oww ik ben zo zenuwachtig...kan echt niet meer slapen..Heb lkr de kat gepakt en op ons bed gelegt...ff afleiding :)... Mijn vriend is doordeweeks nooit thuis vanwege zijn werk..Hij komt altijd donderdag avond thuis...Jammergenoeg kan hij morgen ook niet mee...Had ook geen behoefte om iemand anders mee te nemen, mn gevoel zegt dat ik dit of met mijn vriend moet delen of mijzelf...Khoop dat de uren snel voorbij gaan;)

11. beebielove

beebielove Bekend lid

18 jan 2012
    957
    33
    28
    @aliena, heel
    Herkenbaar hoor ( heb t nu zelfs nog ;)) ik duim voor je!!!!

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hoe laat heb je de echo?

13. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Hopelijk een mooie echo voor jullie vandaag:)

14. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Succes Aliena! Ik duim me gek voor je!!

15. Aliena

Aliena Lid

12 jan 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb hem om 11.30 tnx voor jullie reacties zo lief^^

16. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Succes dadelijk!

17. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Lieve Aliena!

Ik hoop dat je net als ik vandaag een heel mooi kloppend hartje hebt gezien..

18. babylo

babylo Bekend lid

19 mrt 2013
    613
    46
    28
    Succes vandaag..! Snap je gevoel goed heb ik ook last van.. heb nu 2 goede echos gehad maar vind elke echo nog erg spannend..

19. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Gefeliciteerd Aster14!
    Hopelijk voor TS net zo'n goed bericht.

20. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012