Hey lieve meiden, Ik zit al eventjes op dit forum.. Een 2tal jaar geleden waren mijn vriend en ik vrij actief bezig met zwanger worden.. Dit heeft zo'n jaartje geduurd, maar helaas ben ik nooit zwanger geweest. Door omstandigheden hebben we het zwanger worden eventjes moeten aan de kant schuiven en ben ik zelf terug aan de pil moeten gaan. Nu sinds enkele maanden (9 maanden) zijn we opnieuw bezig om proberen zwanger te worden.. Maar ik geloof er niet meer in.. Ik geloof niet dat ik ooit zwanger kan worden. Vraag me niet waarom ik me zo voel, maar ik ben er op een of andere manier overtuigd van.. Ik heb zo'n angst om onvruchtbaar te zijn en de angst lijkt realiteit te worden. Want we hebben er ondertussen toch al veel pogingen en nog steeds niets. Nog nooit zwanger geweest.. Nu zou ik vandaag ongesteld moeten worden maar tot nu toe nog niets. Een week geleden had ik krampen in mijn buik en een dagje licht bruin bloedverlies. Maar echt amper iets. Echter lees ik altijd dat wanneer je zwanger bent, je meer slijmverlies hebt, dat is bij mij dus absoluut niet het geval en ik heb altijd minder slijmverlies wanneer ik ongesteld moet worden. Weten jullie hoe dat zit met dat slijmverlies. Ik had vandaag ook plots enorme last van opvliegers. Heel men rug was nat in 10 seconden. Sommige symptomen zijn gunstig, andere weer niet.. Maar ik blijf dan weer zeggen tegen mezelf, neen het is weer niet raak, puur omdat ik er niet meer in geloof.. Wat denken jullie meiden? Liefs
Je bent overtijd en vorige week een dag bruinverlies gehad. Misschien een ideetje om toch een testje te doen? Ik heb zelf geen ervaring, zit zelf nog maar in ronde 3. Maar een vriendin van mij is twee jaar bezig geweest, zou juist de MMM in gaan. En door drukte is ze er niet zo mee bezig geweest en ja hoor, raak. Moraal van het verhaal. Kop op meid, heb vertrouwen in jouw eigen lichaam! Het kan heus nog!
Dankje Maria voor jouw reactie. Ik weet dat ik wat meer vertrouwen moet hebben in mijn lichaam.. Het is alleen zoooo verdomd moeilijk. Ik ben zo onzeker. Er zijn ook maanden dat ik men eisprong oversla en dan begin ik helemaal te doemdenken. Weet jij iets van de afscheiding. Moet je perse meer afscheiding hebben wanneer je zwanger bent? Morgen nog afwachten en dan misschien toch eens een testje gaan halen..
Ik ben zelf 2 x zwanger geweest. 1ste keer inderdaad veel afscheiding en echt ja eh nat gevoel. 2de keer was daar juist op aan te letten en veel minder afscheiding ( minimaal tot niet ) en zelfs een droog gevoel. En toen toch zwanger. Ik zal als ik jou was vanavond even testje halen bij supermarkt. Kan je morgenochtebd testen Laat je het ons nog even weten? Su6 en zal duimen draaien Liefs Maaike
Maaike, dat is een hoopgevend bericht.. oooh wat hoop ik het zo! Ik zou zou gelukkig zijn!! Morgen ga ik een testje halen en donderdag testen moest het nog nodig zijn!
Ik heb eenzelfde ervaring als Maria1984's vriendin. 1.5 jaar geprobeerd, afspraak gemaakt bij de huisarts... die konden we weer afzeggen. Natuurlijk gaat het helaas bij een hoop mensen niet zo, maar het is toch weer een positief verhaal. Wat afscheiding betreft denk ik dat het nu ongeveer net zo veel is als rondom mijn eisprong.
Ik heb hetzelfde gevoel, het gevoel dat ik niet kan geloven dat het ooit raak zou kunnen zijn. Ooit een echte positieve test in handen? Ik fantaseer er graag over maar vind het soms heel lastig om hoop te houden. Aan de andere kant denk ik toch dat het ooit raak moet zijn. Dus bij elke ronde denk ik: als het toch ooit raak gaat zijn, dan kan het ook deze ronde! Je hebt hier helemaal niets aan, maar probeer positief te blijven!
Ik kan je niet echt tips geven, of antwoord op je vragen. Wel kan ik je een dikke knuffel geven! Ik herken je gevoel helemaal. Hoe vaak ik niet tegen ml heb gezegd dat het niet zou lukken... Maar wonderen (hoe klein of groot ook) bestaan echt, en ons wondertje is inmiddels 2,5 jaar oud. Moed houden is moeilijk, maar als jij dat even niet kan kunnen wij dat misschien voor jou?
Waaw, jullie zijn zo lief! Ik voel met echt al wat beter. De angst blijft natuurlijk, maar zo te zien ben ik niet alleen met die angst en wie weet is het deze maand dan toch raak.. Je weet maar nooit. Al denk ik echt van niet Maar dat zien we de komende dagen maar al weer. Weten jullie wanneer ik de stap naar de dokter mag zetten. Over mijn angsten praten zou denk ik ook al heel erg veel deugd doen.
Hoi hoi jeej wat spannend zeg hoop echt dat je vandaag positief test. Ik persoonlijke zou zeggen als je echt gericht een jaar bezig bent zal ik toch eens na de dokter gaan. Gelukkig hoeft er nog niks te zijn maar soms is een onderzoek beter ook voor je eigen gevoel. Wij waren anderhalf jaar bezig toen vl besloot om zijn zaad na te laten kijken...... gelukkig want hier kwam uit wij natuurlijk niet zwanger kunnen worden nu kunnen we teminste verder. S6 vandaag hoop dat je positief test.
Ik herken je gevoel maar al te goed. En iedereen om je heen lijkt moeiteloos zwanger te raken.ik denk als je aangeeft bij je huisarts dat je al meer dan een jaar bezig bent met zwanger worden je gewoon mag komen. Ik tenminste wel. Wat betreft de afscheiding: daar lette ik ook altijd op. Toen ik veel afscheiding had was ik zwanger,maar is mis gegaan. Later was ik gewoon echt droog en dacht dat ik niet zwanger kon zijn maar was het wel. En dit is wel goed gegaan. Hopelijk heb je donderdag een mooie positieve test in handen. Zou geweldig zijn. Spannend!
Hey meiden, Ik denk dat het over en uit is voor mij. Geen wonder voor ons blijkbaar.. :/ Deze ochtend is mijn temperatuur sterk gedaald, zoal altijd wanneer ik ongesteld moet worden.. Dus ze zullen er vandaag wel doorkomen. Wanneer ik toch nog niet ongesteld ben voor vanavond, dan test ik morgenvroeg. @Sunshine: Dankje meid voor de lieve en geruststellende woorden. Jullie zijn ook naar de dokter moeten gaan? We zijn nu nog geen jaar bezig, naar mijn gevoel ben ik er al zoooo lang mee bezig. De kinderwens is er al meer dan 2 jaar en we zijn ook meer dan 2 jaar geleden begonnen met proberen. We hebben het gewoon even moeten onderbreken. Misschien toch maar eens een afspraak maken.
Je kan altijd eens gaan praten bij je huisarts. De ene huisarts stuurd al door als je een jaar aan het proberen bent, de andere zegt: probeer het nog maar een jaar. Geef goed aan dat je voor deze periode ook al een tijd geprobeert hebt. Soms helpt er over te praten om alles op een rijtje te zetten. Het lost het probleem niet op, maar wel de onrust in je hoofd misschien.
Hey lieve meiden, Snel nog een berichtje van mij. Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. Men borsten worden wel gevoeliger. Niet alleen mijn tepels meer zoals de afgelopen dagen. Pfffff... Ik voel me totaal niet zwanger, maar ik weet ook echt niet hoe het voelt om zwanger te zijn. Ik word zo gek van onzekerheid. En ik stond vandaag in de winkel met een test, wil ik betalen ben ik toch men bankkaart niet thuis vergeten. AAAARG! Dus nog steeds geen test in huis. Morgen ga ik er wel meteen een kopen.
Bij onze eerste dacht ik dat ik vervroegd in de overgang ging door die opvliegers en bleek toen zwanger! Geef de moed niet op meid. Ik denk dat je als het nu niet raak ik niet gek is om eens naar je huisarts te gaan hoor.
Heey meiden, Weer even snel een update. Het is er niet duidelijker op geworden! Mijn temperatuur is weer gestegen naar 37.2, net zoals eergisteren. Gisteren had ik 36.9 (2X gemeten omdat ik zo teleurgesteld was) Wat is dus nu weer??? Ik moet om half 9 op men werk zijn, maar tijdens mijn middagpauze ga ik een test kopen. En dan nog durven testen. Want het ongeloof dat ik ooit een positieve test kan hebben is er nog steeds. Zooo spannend allemaal!
Wens me succes meiden. Ik ga men angst trotseren, naar de winkel om een test te kopen en testen! Ik hoop zo hard dat het eens positief mag zijn!
Sorry maar ik erger me altijd aan dit soort opmerkingen. Misschien was jouw vriendin ook wel zwanger geworden als ze er wel mee bezig was toen. @MumL Ik geloofde er op een gegeven moment (bij zw 1) er ook niet meer in maar na 20 maanden had ik toch een positieve test in handen. Je weet t gewoon niet en die onzekerheid is verrot. Mits er geen duidelijk aanwijsbare oorzaken zijn is in principe elke maand een kans. Achteraf bekeken denk ik wel dat bij mij van de 20 maanden mijn lijf de eerste 8 maanden nodig heeft gehad om mn cyclus weer netjes op orde te krijgen. Ik hoop dat je straks een positieve test kan laten zien. Mocht t nog even duren: wat fijn kan zijn voor je zelf is om op andere dingen te focussen. Dingen doen die je leuk vind zodat er meer in je leven is dan zwanger worden.