Ik zoek een leuk boek over het krijgen van een zusje(broertje) voor mijn zoontje van 16 maanden. Ik wil het liefst een boek waar de moeder bv geeft ipv fv. Maar kom er niet uit. Bij ons in de dorp zijn er geen boeken en op de webshops kan ik niet inkijken . Wie weet een leuke boek wat ook geschikt is voor een kindje van bijna anderhalf?
Wij hebben hier een boekje van Nijntje die een zusje krijgt. Maar mijn ervaring is sowieso dat ze er op die leeftijd gewoon bar weinig van meekrijgen, het is zo abstract allemaal. In het boek van Nijntje wordt in ieder geval geen flesje gegeven
Bij ons viel 'Bobbi wordt grote broer' enorm in de smaak. En nog steeds, kleine zus leest het nu erg graag (en dan vertel ik dat het zo ging toen zij bij ons kwam). Jammer genoeg wel met een flesje voor de baby, maar dat vond ik niet echt storend. Ik raad je wel aan om je oudste een beetje voor te bereiden op de BV voor de baby; mijn oudste zette het op een gillen toen hij het voor het eerst zag: NEEEEEEE, niet doen! Niet mama happen! Ik had er totaal niet over nagedacht om hem van te voren te zeggen wat er ging gebeuren. Het werd geen ramp hoor, ik heb het hem uitgelegd en na die eerste keer vond hij het ook prima, maar het was zo sneu voor hem. Kleine pluis hadden we ook. Die was ook wel oke, maar Bobbi vonden ze toch leuker.
J. vond het boekje Kaatje en haar broertje het leukst. Volgens mij komt daar geen fles of borst in voor, maar dat zou ik na moeten kijken... Verder hadden we nog een boekje waar ik de naam van kwijt ben, daarin kwam bv wel voor, maar vond dat meer een boekje voor wat oudere kinderen.
Een kimioboekje: Een baby! Daar wordt de borst gegeven. Kimio » Boeken » Titel » Een baby! bol.com | Een Baby!, Elle van Lieshout | Nederlandse boeken
Een baby! Elle van Lieshout, erg leuk en kleurrijk boek... Je mag hem van me overnemen als je wilt... Helemaal onbeschadigd
Bedankt allemaal. Ik denk dat ik het boekje een baby ga proberen. Mommy38 bedankt voor het aanbod maar ik zie dat het maar 5,- kost. Ik moet toch nog andere bieken bestellen dan bestel ik hem gewoon mee.