Stinkende buren...

Discussie in 'De lounge' gestart door Emm27, 16 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.909
    387
    83
    we hebben een fijn huis met een heerlijke tuin! Helaas hebben veel geuroverlast van onze naaste buren. Het stinkt enorm in hun huis (muf/huisdieren/nooit luchten, etc). Als ze hun deuren open hebben staan dan ruikt onze tuin erg vies!!

Kan ik dit evt met bepaalde planten in mijn tuin minder maken? We hebben al een hoge schutting geplaatst maar de geur blijft zo aanwezig:(

2. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ah, getsie!! Ik vind zelf lavendel altijd zo lekker ruiken en heb er heel veel van in de tuin staan. Zeker als het nat is ruikt het best sterk, maar ik weet niet of het echt sterk genoeg is om flinke stank te weren.. Anders misschien gewoon potporrie of paar flink sterk ruikende geurkaarsen op een tafeltje aan hun kant van de tuin zetten? (of hen een fles febreze paar luchtverfrissers cadeau doen :roflmao:)

3. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Wat vervelend zeg!
    Ik zou dan gaan voor een lavandel (houdt ook gelijk veel muggen weg) en/of een citroenmelisse. Niet echt de meest prachtige planten, maar wel geurend.

Afrikaantjes zijn ook geurende en leuk uitziende planten voor in de tuin. Oh en jasmijn heeft ook een sterke geur.

Succes.... :(

4. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Maar als ze nooit luchten heb je er toch geen last van?

Lavendel idd, kamperfoelie, brugmansia ( heeeel giftig)

Youtan en Mop81 vinden dit leuk.
  5. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Zelf zou ik het gesprek aangaan met de buren om zo te proberen het stankprobleem op te lossen i.p.v. de stank te maskeren.

Nikki88 en Debaky vinden dit leuk.
  6. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Citroenmelisse schijnt een sterke geur af te geven. Ik zou die aan hun kant plaatsen.

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Is het niet gewoon een idee om met je buren te praten?

8. Manque

Manque Niet meer actief

Lavendel, rozemarijn, citroenmelisse, tijm, kamperfoelie, jasmijn, seringen.

9. Jolandaa

Jolandaa Actief lid

14 aug 2016
    334
    336
    63
    NULL
    NULL
    :roflmao::roflmao:

Oke sorry, nee geen idee. ALs ik zon stinkende buurvrouw zou zijn zou ik het graag willen weten :oops:

10. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Ik zou het gesprek aangaan maar als je toch besluit om dingen in je tuin te gaan planten, hou er dan rekening mee dat de winter er zo aankomt en sommige plantjes/struiken die niet overleven.

11. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.909
    387
    83
    Ze zijn er van bewust hoor. Ze hebben ook veel hulpverlening. Ze hebben heel veel problemen, denk dat dit een van hun minste problemen is, die geur. Ze luchten nooit al staat de achterdeur wel vaak open. Meteen die lucht..

Lavendel is een goeie. Denk dat ik maar een lavendelveld ga planten..

humptydumpty en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  12. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    ik denk dat ik een keer aanbood om te helpen schoonmaken. gewoon met een grote lach, buuf ik kom es effe lekker soppen hier, we drinken straks een kop koffie... etc..knal er een dag tegenaan... word vast en zeker gewaardeerd

Nikki88 vindt dit leuk.
  13. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Oef dat zou ik niet durven!
    Wij hebben dat ook gehad. Een ontzettend lieve buurvrouw. Onze kinderen waren gek op haar en zij op hen. Maar ... Stinken daar binnen! Vreselijk. Onze kinderen kwamen daar ook nooit binnen. De buurvrouw kwam wel bij ons. We hebben haar nooit gezegd waarom de kinderen niet binnen kwamen, zij vroeg het ook nooit.
    Nadat zij overleden is heeft familie het huis leeggehaald. Er kwamen megaveel katten uit het huis. Het hele huis was doordrenkt van kattenpis.
    Heel vies!

Wij konden ook precies ruiken wanneer zij de achterdeur opendeed:confused:

Onze tuin was heel klein, daar pasten geen geurende planten in, maar ik hoop voor ts dat zij iets vind om de lucht te maskeren.

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Zoiets zou ik proberen, zeker nu ik less dat ze al hulpverlening hebben en het blijkbaar niet zo lekker loopt allemaal. Ik zou een luisterend oor aanbieden, uitnodigen voor een kop koffie met lekker gebak (of meenemen) en dan een keer flink aan de schoonmaakslag daar met z’n allen. Het kan best zijn dat er iets van depressies spelen en deze mensen zich heel onmachtig voelen en niet eens weten hoe en waar ze moeten beginnen, zoals met schoonmaken en opruimen bvb. :(

15. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.187
    1.393
    113
    Het probleem wordt daar alleen niet mee opgelost, binnen een korte tijd stinkt het weer omdat het niet bij gehouden wordt. Ik zou eerder eens met de hulpverlener gaan praten, kijken of er regelmatig een schoonmaakster kan komen. Het is heel lief om zo hulp te bieden, maar dat zal je ook niet wekelijks volhouden.

16. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Brr, smerig hè. Wij hebben ook zo’n buurman. Wij hebben citroenmelisse aan die kant staan, helpt een beetje.

Burman zijn huis is ranzig. Het stinkt muf en vooral naar dier.. heel veel dier. Hij heeft katten, een hond, vogels (zelfs een ara en uilen) en hij verzorgt alles niet al te best. Inclusief zichzelf. In de zomer is de geur echt niet te harden. Ruik het dan zelfs binnen in de bijkeuken (grenst aan dievan hem, waar kooi van de ara staat). Thuiszorg komt al, inclusief huishoudelijke hulp (al valt er echt niet tegenop te poetsen)

Maargoed, ik snap je dus!

17. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Wierook branden als je buiten zit? Wellicht verlicht dit de lucht

18. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier helpt lavendel helaas niet. De honden van de buren mogen altijd in de tuin en stinken behoorlijk; daarnaast poepen ze ook in de tuin en wordt dit niet altijd gelijk opgeruimd. Te smerig

19. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.909
    387
    83
    Bedankt voor de tips. Die planten ga ik onthouden voor het voorjaar (gaan nu toch niet meer buiten zitten).

Daar schoonmaken zie ik niet zitten. Kochten wel wat beters te doen. Daarbij is het indd ook kattenpis etc. Ik wordt er gewoon misselijk binnen. Ze hebben thuiszorg die ze een paar x per week helpt..

Ik hoop dat de planten iig iets doen;)

20. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.807
    9.316
    113
    Gelderland
    Wij hebben ook zulke buren en overwegen een muur te plaatsen inplaats van een schutting. Voor nu houden we hun voor en achtertuin netjes en hopen hier zo snel mogelijk weg te kunnen!

Deel Deze Pagina