Strippen bij 40+1; werkt het?

Discussie in 'De bevalling' gestart door nelta, 16 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Aanstaande donderdag moet ik weer terug naar de vk en dan wil ze me ook strippen. Het rommelt wel al sinds een kleine twee weken, maar het zet nog niet door.

Nu hoor ik daar zoveel wisselende verhalen over, dus ik vroeg me af of het bij jullie heeft gewerkt.

Het mocht ook al vandaag, maar de vk gaf aan dat het na de 40 weken meer kans van slagen heeft.

De andere twee kwamen met 40+3 en 39+3 spontaan.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou het niet doen.. Maar dat is puur mijn ervaring. Ik was zwanger en tegelijk uitgerekend met iemand van de zwangerschapsgym. Zij is met 41 weken gestript, ik heb het geweigerd. Zij is met 41/3 en 41/5 nog eens gestript, en uiteindelijk op 41/6 bevallen. Maar wel met 3 nare nachten achter de rug door het strippen en daardoor vreselijk moe tijdens en na de bevalling..
    Ik ben met 41/1 zonder strippen bevallen.
    Nu is bij ons in de familie laat bevallen heel gewoon, regelmatig in de dochterlijn rond de 2 weken. Ik was verbaasd met 8 dagen over tijd. Daarom wilde ik ook niet strippen, omdat ik niet het gevoel had dat ik al zover was..

Ik zou in jou geval het ook niet doen voor 40/3 denk ik. Maar als je veel last heb kan het zetje ook net wel helpen om de bevalling door te laten zetten..

Hoe later ze strippen, hoe groter de kans dat het begint, maar dat is ook logisch. De kans dat de baby komt wordt ook steeds groter puur natuur..

3. Holadiee

Holadiee Bekend lid

4 jun 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Bij mij op 41+1 wel!

4. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Eind van de ochtend gestript met 38 weken en savonds om half negen bevallen.

5. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Vind dit lastig want de ene vrouw reageert er wel op en de ander dus niet. Ik zelf bij 40,2(en 2 cm ontsluiting) en bij 40,5 en op 41 wk snachts begonnen de weeën en om 13.25 is ie dmv een spoed ks geboren. Ik twijfel nog steeds of door t strippen de bevalling is begonnen,ik denk zelf van niet.
    Ik denk dat je zelf moet aankijken wat je zou willen en daarnaar handelen,succes!

6. minniemo

minniemo Actief lid

28 aug 2014
    229
    8
    18
    Het verschilt heel erg per persoon. Ik ben met 40+1 gestript, had toen 2cm. Niks meer als harde buiken dus met 40+4 nog een keer gestript. Helaas weer niks meer als harde buiken maar al wel op 4cm. Bij 40+5 heeft de vk m'n vliezen gebroken en 2,5 uur later is m'n dochter geboren!

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Ik ben ergens rond 39,5 week gestript door de vk omdat ik al wat ontsluiting had en mijn bloeddruk op het randje zat.... Ze gunde me een spontane bevalling (eerste is ingeleid) maar helaas bracht het strippen niet veel meer dan wat krampen. Tweede strippoging op precies 40 weken hielp nog minder. Omdat ze me toen echt eigenlijk moesten doorsturen naar het ziekenhuis hebben ze de dag erna de vliezen gebroken. Gelukkig hielp dat wel, 4 uurtjes later was ons zoontje er :)

Het strippen hielp dus niet, maar zou bij mij ook geen nadelen geven, ik moest gewoon bevallen anders hadden ze in het zhuis er een infuus aan gehangen.

8. Liefjes

Liefjes Actief lid

17 okt 2010
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gestript op 40.4 in de ochtend. Die nacht zijn mijn vliezen gebroken en 5 uur later was dochter er. Volgens mij zat er ongeveer 24 uur tussen strippen en geboorte.

Ik zou het dus gewoon doen! Wat heb je te verliezen?

9. KlGekko

KlGekko Actief lid

24 jul 2011
    412
    0
    0
    Koken
    amsterdam
    Hier met 40 weken gestript. Had toen al 2 cm ontsluiting.
    Volgende ochtend om zes uur is onze dochter geboren.

10. Mom86

Mom86 Niet meer actief

Bij mijn tweede wilde ze me strippen met 41w0d.
    Maar dat hoefde niet meer... die ochtend begonnen de weeën. Einde middag is de kleine geboren.

Ik ben benieuwd wanneer dit kleintje wilt komen... :)

11. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik hoop dat het uberhaupt gaat lukken vanmiddag. Gisterenavond is ze even geweest omdat ik twijfelde dat het begonnen was en ze toch in de buurt was. Helaas was het al aan het afzwakken tegen de tijd dat ze er was. Ik had ook nog maar 1 cm en baarmoedermond is nog niet helemaal verstreken. Dat moet vanmiddag wel meer zijn, anders kan ze nog geen eens strippen.

12. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Precies, er moet wel ruimte zijn dat er gestript kan worden.

Ik ben ook gestript en binnen 4 uur had ik weeen, ik had dan al wel 3 cm ontsluiting (niks van gemerkt) dus strippen was toen mogelijk. Dezelfde avond is mijn dochter geboren (9 uur tussen strippen en geboorte)

13. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Ben blij te lezen dat strippen toch ook wel werkt bij sommigen! Ik word (bij verweking) a.s woe gestript bij 40+1, zo niet dan consult gyn (kindje is wat groter dan gemiddeld).

Ben benieuwdhoe het bij Nelta is afgelopen trouwens!

14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Het was donderdagmiddag nog steeds maar 1cm; ze heeft wel geprobeerd te strippen, maar dat ging maar moeizaam.

Ik heb donderdagavond wat voorweeen gehad, maar dat stopte weer. Vrijdag overdag veel slijm en wat bloedverlies en ook weer s avonds wat voorweeen.

Morgen komt ze weer strippen en ik hoop dan echt op meer dan 1cm.

15. neveah

neveah Actief lid

10 feb 2016
    230
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij strippen helemaal niet gewerkt. Maar moet dan ook zeggen dat alles ook nog potdicht zat en mijn zoontje ook niet was ik gedaald. Ze heeft wel wat kunnen friemelen, maar ze zei zelf dat ze het geen strippen kon noemen.

Overdag bij 40 weken een afspraak gemaakt voor afspraak bij geen met 40+3. In de nacht van 40+2 op 40+3 spontaan vliezen gebroken en op 40+3 bevallen middels spoedkeizersnede.

16. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ze is net geweest en heeft weer gestript. Baarmoedermoed was nu helemaal verstreken, ontsluiting wel nog maar 1.5cm. Maar er gebeurt iig iets ;) . Ik was een beetje bang, dat er helemaal niets gebeurd zou zijn, maar dat viel gelukkig mee.

Nu voor dinsdag weer een afspraak gemaakt en dan maken ze afspraak voor inleiding donderdag of vrijdag.

17. Gember

Gember Niet meer actief

Met 40+2 gestript om 14:00 smiddags. Weeën begonnen vrij snel daarna op te komen, maar het echte werk begon rond 22:00. De volgende ochtend was m'n dochter er.

18. Lies30

Lies30 Fanatiek lid

1 nov 2014
    1.019
    28
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zuid-Holland
    @Neveah ging het niet goed met je baby dat je een spoed ks kreeg?

@Nelta mooi dat er toch iets gebeurd!

Hier leek er het weekend wat te gebeuren, maar los van veel harde buiken, wat krampen en hoge darmactiviteit nu weer rustig.. Nog 2 dagen afwachten tot vk! Hoop echt dat er iets verstreken is!

19. DEMADE

DEMADE Fanatiek lid

27 jan 2015
    1.547
    4
    38
    NULL
    Overijssel
    Ik ben 3x gestript, en het heeft bij geen van allen geholpen!

20. rianne2985

rianne2985 Niet meer actief

Ik ben vanochtend bij de vk geweest en die heeft gekeken of ze me kon strippen maar helaas...lukte niet. Baarmoedermond was wel half verstreken maar lag nog naar achteren. Als ze er tegenaan drukte ging het hele boeltje mee naar achteren. Dus dat was wel even een teleurstelling. Maar vorige week zat alles nog potdicht en nog niet verstreken dus er zit toch een beetje vooruitgang in...als ze voor vrijdag niet zelf komt dan ga ik naar de gynaecoloog om een inleiding te bespreken voor volgende week. Van mij mag ze nu echt wel komen!

Deel Deze Pagina